Anonym (M) skrev 2026-03-16 19:20:24 följande:
Varför måste du svara på tjafset då?
Varför kan inte du vara acceptera att ta inte tyckte att ditt råd var bra?
Ska dra ned det.
Dock är mitt råd mycket tidsbesparande.
Men jag är helt okey om någon inte vill spara tid, det är helt upp till var och en om de vill spara tid.
Anonym (n) skrev 2026-03-16 19:24:46 följande:
Buhu. Du är den enda som inte varit on topic

Då råder jag läsa lite vad jag sagt i topic, och sen återkom.
molly50 skrev 2026-03-16 19:46:31 följande:
Nej,de som är irriterande för andra är de som spammar sönder andras trådar med en massa tjafs. Hur kan du inte klara av att se det?
Ja,om knappen används till att ignorera personer vars åsikter inte stämmer överens med ens egna så är det ju såklart fel.
Men om man använder den till det den är till för så borde det ju inte vara ett problem.
Om du skiter i om du blir blockerad så kan du väl svara på frågan? Den handlar ju faktiskt bl a om personer som tjafsar sönder andras trådar. Däribland dig och en annan person. Så det är inte OT.
Ledsen, jag överger "tjafset" nu, och återgår till ämnet om en funktion om själva blockeringen och dess problem för forumet och dess fördelar.(Vad nu de är.)
DU borde läsa Flashbacks länk jag gav om den diskussion om exakt samma sak uppstod och när Flashback tog beslutet att avsluta den funktionen.
Och finns massor av positiva saker användare tyckte där och samma med de negativa.
Dock måste jag säga att att TS ska bestämma som får får posta inlägg och ta bort, kommer orsaka stora problem för forumet.
För nu kommer vi in på ett område där de som ventilerar mycket dåliga saker kan helt sonika ta bort de som berättar sakligt och med fakta att det dom säger är fel.
Och nu pratar vi om extrempolitik, fascism, nazism och andra hemskheter.
molly50 skrev 2026-03-16 19:56:36 följande:
Det här handlar inte om tid utan om att man kanske tycker att en tråd är intressant och vill kunna diskutera ämnet. Sen förstörs det av att två personer spammar sönder hela tråden.
Och det hjälper inte att bara avfölja tråden. Det avlägsnar inte personerna. Inte heller att låta trådarna dö ut. De kan ju bara fortsätta i andra trådar då de verkar älska att provocera genom att spamma sönder trådar med tjafs.
Mitt råd är inte bara om spara tid, dock sparar det mycket tid.
Inte heller löser hela denna fråga som en blockering kanske gör.
Dock har jag aldrig sagt det löser allt, inget jag heller påstått.
Dock bara sparar tid och få bort det man inte gillar, och jag använder dessa råd och funkar bra för mig och spara tid med sånt jag inte gillar.
För det är många användare i ämnen som jag inte ens berör som jag har rensat bort och utan ens fundera på blockera på att en blockering krävs.
Och just för jag inte gillar detta material.
Och det är vad man bör göra innan en denna funktion existerar på Familjeliv, för annars spenderar man massa tid på vad man inte ens vill ta del av.