• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (M) skrev 2026-04-27 21:24:14 följande:
    Att en man rakar könet betyder inte att man är otrogen. Kan helt enkelt vara pga av varmen och sedan upptäckte han att det var skönt att ha det renrakat. 

Och prenumationen avslutades i maj 2025. 

Överdriver väldigt mycket. 
    Har inte sagt att bara för han rakat sig så var han otrogen. 
    Men... när någon helt plötsligt ändrar rutiner då är det märkligt och misstänksamt tycker jag. Att dessutom säga att det var varmt och svettigt? På vintern? Men inte hela  sommaren
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (Var egoist!) skrev 2026-04-28 09:12:57 följande:
    Jag gissar att du inte har berättat för din mamma om vad som har hänt? Du kanske skulle göra det? 

Någon skrev att du borde hitta ngåon att prata med. Jag håller med. Att ha någon utomstående att prata med kan vara väldigt bra. Där kan du få ur dig allt och få lite stöd och tips. Och då menar jag inte en vän eller kollega utan någon utbildad! En kurator kanske

En otrohet är ett trauma som man behöver bearbeta. Det är ett otroligt stort svek. I vissa fall jämförs det med samma sorgearbete som vid ett dödsfall.

Det viktiga är att DU fokuserar på DIG. 

Skulle du vilja försöka igen är det viktigt att HAN gör det största jobbet för att rädda förhållandet. Det fungerar inte att komma tillbaka, parkera sig i soffan och vara nöjd. Han får böna och be om förlåtelse, han ska ärligt berätta vad han har gjort, han ska ha värsta ångesten för vad han har gjort, han ska fjäska så in i bomben och verkligen vara ångerfull.

Om han inte visar fullt ut att han ångrar vad han har gjort, att han väljer att inte berätta, viftar bort det som om det inte vore något då hade jag dragit åt mig öronen och valt att fortsätta på egen hand. 

Men du måste prioritera dig själv först och främst. Vad behöver du, vad mår du bra av, vad vill du?
    Det ska verkligen handla enbart om dig. Noll hänsyn till vad han vill just nu. Han har gjort bort sig och får stå sitt kast. Har han svårt att acceptera det? Lägg inte tid på honom. 

Otrohet är ALLTID fel, ALLTID! 
    Men det finns par som har hittat tillbaka till varandra efter sådana svek och fått förhållandet att fungera. OCH där den som har varit otrogen inte har gjort det igen. 

Hur du vill göra är ett beslut som endast du kan fatta. Men gör det inte förhastat. Om du känner just nu att du inte vet vad du vill så säg det och ställ krav på honom! Säg vad som krävs för att du ska kunna fatta ett  beslut! Var tydlig! Känner du att du behöver ha koden till hans telefon för att kunna se vad han hittar på, säg det. Är han beredd att göra vad som helst för att rädda ert förhållande bör det inte vara ett problem för honom. 

För att summera lite snabbt:
    1. Låt det ta tid innan du fattar ett beslut. 
    2. Prata med någon.
    3. Ett beslut är inte ristat i sten, du kan ändra dig.
    4. Ställ krav på honom! 
    5. Var 100% egoistisk. Du är prio ett och han får gilla läget!
    6. Bry dig inte om vad andra tycker och tänker, du ska göra det som du känner är rätt för dig!
    Precis... Ingen vet något Rynkar på näsan.
    Idag ringde hans syster och frågade om vi skulle på stan och kolla kläder, fika samt titta på brudklänningar. 
    Min vän sa att jag överdriver och borde prata med honom och försöka ge ny chans, att han inte har varit otrogen utan bara skrivit. Men bara att skriva med någon är otrohet för mig. För varför ska man ens behöva ha kontakt med andra kvinnor, flörta, ta emot selfies, skicka selfies?  Det där ÄR otrohet för mig. Nästan värre än att ha sex med ett engångsligg på fyllan. Att skriva med någon konstant i säg några månader eller veckor, jag vet inte. Men det bygger upp tycke, känslor, intresse.
    Sen vet jag ju inte OM han ens har haft sex med någon. Hur ska jag veta....
    Så jobbigt det här. Bröt ihop inatt och hela morgonen. Hade inte ens klarat jobba idag så det var tur jag var ledig idag.
    Mår skit. Min lyster är borta från ansiktet och ögonen. Magen har ballat ur också. Kräks och diarré. 
  • Anonym (Sårad)

Jag ville berätta något mer också. Vet inte om jag överdriver och konstig.
    Min ena väninna jag känt i 2 år hon sa så här "inte konstigt han haft tinder och skrivit med andra. Kolla på honom? Han är föör snygg ju. Såna män är aldrig trogna". Så visade bilder hur han såg ut när vi träffades och hon blev chockad.
    Som jag sa, han var lite nördig söt, lite blyg, tyst, lugn. Han klädde sig ofta i enkla jeans lite loose fit, Adidas air force eller converse, en enkel t-shirt eller tröja/hoodie till. Lite längre hår och inget skägg.
    Efter 1 års dejtade ändrade han stil helt och hållet. Klippte håret och skaffade skägg. Började träna ännu mer och bli ännu biffigare (han var slim fit innan och tränad) men nu biffig och grov.
    Köpte bara moncler, gant, Hugo Boss, eton, Morris etc. Ingen HM, dressman och jack & Jones längre.
    Bifogar bild på hur jag menar så ni kan förstå....
    Överst är hans stil före och under är nu.
    Han är fortfarande lugn och så men mer självsäker och ej lika blyg. Dock ej arrogant. 

Sen en annan sak. Hans vänner.... de är alla jättetrevliga och så.
    Men... 1 av dem är spelmissbrukare och bara gillar att festa, spela, träffa olika tjejer.
    Vän 2. Har sambo men festar och dricker varje helg med sina vänner.
    Vän 3. Har en tjej i en annan stad men är otrogen ibland mot henne och har träffat en tjej som vän 4 också träffat samtidigt. 
    Vän 4. Inget förhållande men ligger runt. Röker på.
    Dessa alla vänner förutom vän 2 följer massa halvnakna tjejer och influencers på instagram.
    Den enda normala är vän 2 men bara att han dricker kopiöst mycket...

Jag bara tänker.... hans vänner är så där varför skulle han vara annorlunda? Lika barn leka bäst?
    Han är väl samma skit som dem men kanske bara hållit masken. Han följer inga såna tjejer ens på instagram och aldrig gjort heller inte ens när vi började snacka. 

Gud vet vad de gjorde när de umgicks. 

• Anonym (F)

Ja det finns ju ett talesätt: "Säg mig vem du umgås med så ska jag säga dig vem du är". Hans kompisar verkar inte vara så stabila.

Om de säger att det är O.K. att köra andra tjejer bredvid den som man är i förhållande med, så kan han bli påverkad. 

Men det värsta är vad han själv gör ändå. 

Det där stilskiftet för ett år sedan är intressant. Undrar om han upptäckte sin dragningskraft på tjejer i och med det? Ser bra ut, är vältränad och är läkarstudent...Det vill till att en sådan person har en egen moral som håller, när det gäller förhållandet till partnen!  

Han kanske inte är mogen för ett seriöst förhållande? Vill leka runt lite också. Och festa med grabbarna. 

Frågan är hur du kommer att ha det i en sådan situation.

• Anonym (M)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-28 15:43:28 följande:
    Har inte sagt att bara för han rakat sig så var han otrogen. 
    Men... när någon helt plötsligt ändrar rutiner då är det märkligt och misstänksamt tycker jag. Att dessutom säga att det var varmt och svettigt? På vintern? Men inte hela  sommaren
    Det kan bli mer varmt och svettigt på vinter än på sommaren i underlivet, hos båda könen. 
  • Anonym (,,,)

Det tråkiga med såna här fall är att ränderna aldrig går ur. Han har visat att han är kapabel att fula sig bakom din rygg. Allt han kommer försöka göra är att påstå att han ångrar sig, det kommer aldrig att hända igen osv.

Men han ?ångrade? sig inte förrens du kom på honom. Förlåter du honom och ger honom en ny chans kommer han fortsätta så fort allt lugnat ner sig lite.

Du har antagligen bara sett toppen av isberget.

• Anonym (FYI)

Jag tror också det var då han kom på att han lunde leka runt och då han började göra det.

Anonym (F) skrev 2026-04-28 16:32:05 följande:

Ja det finns ju ett talesätt: "Säg mig vem du umgås med så ska jag säga dig vem du är". Hans kompisar verkar inte vara så stabila.

Om de säger att det är O.K. att köra andra tjejer bredvid den som man är i förhållande med, så kan han bli påverkad. 

Men det värsta är vad han själv gör ändå. 

Det där stilskiftet för ett år sedan är intressant. Undrar om han upptäckte sin dragningskraft på tjejer i och med det? Ser bra ut, är vältränad och är läkarstudent...Det vill till att en sådan person har en egen moral som håller, när det gäller förhållandet till partnen!  

Han kanske inte är mogen för ett seriöst förhållande? Vill leka runt lite också. Och festa med grabbarna. 

Frågan är hur du kommer att ha det i en sådan situation.

• Anonym (Var egoist!)
    Anonym (M) skrev 2026-04-28 11:52:06 följande:
    Jag har inte hakat upp mig på något. Det gör däremot ts. 
    Det är så hjärnan fungerar vid en chock eller trauma. Den bearbetar bit för bit och man "hänger upp sig" på vissa saker tills de är processade och man kan gå vidare. 
    Du kan bevisligen INGET om hur en sorg process är. Läs på lite!
  • Anonym (Var egoist!)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-28 15:48:08 följande:
    Precis... Ingen vet något Rynkar på näsan.
    Idag ringde hans syster och frågade om vi skulle på stan och kolla kläder, fika samt titta på brudklänningar. 
    Min vän sa att jag överdriver och borde prata med honom och försöka ge ny chans, att han inte har varit otrogen utan bara skrivit. Men bara att skriva med någon är otrohet för mig. För varför ska man ens behöva ha kontakt med andra kvinnor, flörta, ta emot selfies, skicka selfies?  Det där ÄR otrohet för mig. Nästan värre än att ha sex med ett engångsligg på fyllan. Att skriva med någon konstant i säg några månader eller veckor, jag vet inte. Men det bygger upp tycke, känslor, intresse.
    Sen vet jag ju inte OM han ens har haft sex med någon. Hur ska jag veta....
    Så jobbigt det här. Bröt ihop inatt och hela morgonen. Hade inte ens klarat jobba idag så det var tur jag var ledig idag.
    Mår skit. Min lyster är borta från ansiktet och ögonen. Magen har ballat ur också. Kräks och diarré. 
    Jag håller med dig om att skriva på det sätet är en form av otrohet. Den har dessutom fått ett "namn": microotrohet. Helt sjukt. 
    Nej. Är man i ett förhållande då flirtar man inte med andra kvinnor, oavsett om det är irl eller på nätet. 

Du har inte gjort något fel här. Däremot behöver du verkligen fokusera på att ta hand om dig själv nu. Din kropp skriker att den behöver att du tar hand om den!

Eftersom båda era familjer verkar inställda på att det ska bli bröllop får du kanske tumma på att ge det tid till att sätta saker på paus? Jag utgår ifrån hur jag hade agerat. Jag hade skickat ett sms till din... ja, vad ska man kalla honom, fd fästman? Hur som, jag hade skickat ett sms till honom och förklarat att jag behöver tid för att reda ut mina tankar och känslor innan jag ens kunde vistas i samma rum som honom och om han vill att vi någonsin skulle kunna träffas och prata så skulle jag ha lagt på HONOM att informera familjen att bröllopet är uppskjutet pga att han har begått ett misstag och sårat dig enormt. 

Det skulle bli som ett form utav test. Kan han inte stå upp för sina handlingar så kommer han vägra. Är han villig att ta ansvar så kommer han att göra det. 

Men det är vad JAG tänker. Du behöver bestämma om det är något för dig.

Eftersom du mår skit så måste du ha 10000% fokus på dig själv just nu. Du är i chock och behöver hantera det!

1. Prata med någon! Du behöver trygghet och det får man när man pratar med någon om det som har hänt för då bearbetar man det. Har du en god relation med din mamma så prata med henne. Annars finns det kuratorer. Mitt bästa stöd i en stor personlig kris var diakonen i den lokala församlingen. Jag är inte ens troende eller medlem i svenska kyrkan!! Ändå var det där jag fick den bästa hjälpen! Maila eller ring, vänta inte!
    2. Eftersom din kropp reagerar så starkt fysiskt måste du hjälpa den. Ät små portioner med lättsmält mat. Soppa, yoghurt, banan. Glöm inte vätska!
    3. Sänk kraven! Acceptera att kroppen behöver att du drar ner på tempot. Ta korta promenader för frisk luft. Håll dig varm, det går åt mycket energi när kroppen bearbetar ett trauma.
    4. Sömn. Ja, det är lätt att säga att sömn är viktigt i det läge som du befinner dig svårare att lyckas med. Men vila är lika viktigt även om du inte kan sova. 

Nej, du kommer mest troligt aldrig att få reda på vad han har gjort. Det finns de som berättar sanningen när de blir påkomna och det finns de som fortsätter att ljuga. Och mottagaren av sanningen eller lögnen vet aldrig vad som är vad. Är du beredd att lita på vad han säger? Kan du leva med det han säger?

Jag beklagar verkligen det du går genom. 
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (FYI) skrev 2026-04-28 21:25:34 följande:

Jag tror också det var då han kom på att han lunde leka runt och då han började göra det.

Jag tror det också.... typ att han fick se hur attraktiv han faktiskt är och ville inte gå miste om alla uppmärksamhet han får.
    Märkte när vi var ute, jag skojar inte. Varenda tjej kollade in honom. Varenda en. Även sett nya vikarier på hans jobb som skrivit till honom, han har inte svarat och vissa har han skrivit inte intresserad, har fästmö.
    Även hans lärare nu som fan är lika gammal som hans mamma. Även hon letade upp honom på Facebook och skrev.

Så ja... han är väldigt attraktiv, charmig och magnetisk Gråter.
    Han har aldrig haft ens en flickvän förr. Jag tog faktiskt hans oskuld om ni vill veta. Hemskt.
    Förr fanns inget intresse för tjejer över huvud taget och sen efter vi träffades och 1 år senare och han "leveled up" och fått smak på sex, så kanske därför han tänkte att han inte ska gå miste om alla kvinnor där ute.
Svar på tråden Mannen hade tinder