• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Anonym (F)

Jag vill verkligen inte uppmana dig att gå tillbaka om det inte känns rätt att göra det! Om du inte tror på det.

Men har man haft några fina år i förhållandet, utan någon otrogenhet från någon sida, och har fått barn tillsammans, så är de åren inte bortkastade, även om man skulle skilja sig senare. De är bara en innehållsrik period i ens liv, som var fin fram till dess att svårigheterna i relationen blev stora. Som förmodligen också lärde en en del om sig själv och andra. Man utvecklades.

Sedan, att han inte ville prata med dig kan bero på att han stod så till att det inte passade att ta ett allvarligt samtal där och då. Men han borde ha textat något om att han skulle ringa upp. Man kan ju undra varför han inte gjorde det.

• Anonym (Sårad)

Han ringde tillbaka och vi pratade i 1 timme.
    Lät som han grät men försökte hålla masken. Märkte på andningen och snorig. 
    Han sa han var dum och ångrar sig. Det var fel gjort och han är inte ens värd mig.
    Jag frågade om vad han vill göra? Ska du gottgöra och bättra dig? Är du värd det tycker du? Eller ska vi samlas i helgen och berätta för familjerna om detta och gå varsitt håll.
    Då sa han, kanske det är bättre vi går varsitt håll. Jag är inte värd dig och har sårat dig. Du förtjänar mer.
    Jag sa okej, ja men då gör vi det. 
    Sen sa han att han har alltid älskat mig och gör det fortfarande. Att han vill gifta sig och ha barn men att han sårat mig nu och känner att han inte är värd mig.
    Så jag sa igen okej men vad gör vi då?!
    Då sa han kan vi snälla ses fredag och prata ut?

Jag grät inte. Var så lugn och kall.  Han sa inte så mycket heller
    Men kändes märkligt... typ inget bönade om ny chans..?
    Ni vet det där "Snälla jag ber dig, ge mig en till chans. Jag dör för dig. Du är mitt allt. Älskar dig så mycket. Förlåt för allt" bla bla bla

• Anonym (Sårad)

Han sa också "bättre gå skilda vägar nu, för vill inte det ska hända sen när vi har barn".
    Jag sa då vad ska hända? Samma igen? Vill du inte gottgöra och vara bra?
    Då sa han, jag älskar dig och vill gifta mig med dig

• Anonym (Sårad)

Frågade om han varit otrogen. Han var tyst och sa nej. Så sa jag svara ärligt. Har du? I så fall när och vem?
    Då sa han, spelar det för roll när och vem? Jag har inte. Då sa jag, jag vet du har. Säg nu ärligt hur många gånger.
    Då sa han 2.
    Så sa jag okej... vem?
    Så skrattade han lite lätt och sa de heter Anna och Fluff ( hans smeknamn för mig (obs fiktiva namn) 

• Anonym (Sårad)

Herregud blev så förvirrad och tankarna bara snurrar  Gråter

• Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 23:19:42 följande:

Lägg dig och försök att sova, en uttröttad hjärna kommer sällan fram till några bra svar. Eller gör lite gymnastik/yoga för att få ner kortisolet i kroppen.

Du kan lika gärna vila nu för situationen är helt densamma i morgon. Inget har ändrats. Bestäm inget just nu. 
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 23:19:42 följande:

Ha låter ärligt talat som en trettonåring. Hur gammal är han egentligen.

Älskar man verkligen någon är man ju rädd för att förlora den personen och vill inte förstöra relationen. Han verkar inte det. Tom erkänner att han kommer fortsätta om ni gifter er och får barn

• Anonym (Sårad)

Kan inte ens sova... fast ögonen och huvudet intr orkar.
    Samtalet spelas om och om igen i huvudet. Kollar igenom gamla bilder. Usch....
    Tack alla för ert stöd här inne! Det hjälper mycket. 
    Ska försöka lägga telefonen nu och sova

• Olssdotter
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-30 02:11:48 följande:

Kan inte ens sova... fast ögonen och huvudet intr orkar.
    Samtalet spelas om och om igen i huvudet. Kollar igenom gamla bilder. Usch....
    Tack alla för ert stöd här inne! Det hjälper mycket. 
    Ska försöka lägga telefonen nu och sova

Om du ger honom en andra chans nu, så kommer han att fortsätta och bli värre. Han säger ju att han vill ha dig kvar men inte förändra sitt beteende.

Det han ägnar sig åt är manipulation, nämligen att ge dig dubbla budskap och spela på dina känslor. Den här mannen älskar dig inte alls. Han kanske tror att han gör det, men kärlek är det inte han ägnar sig åt.
  • Anonym (Var egoist!)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 23:02:39 följande:

Han ringde tillbaka och vi pratade i 1 timme.
    Lät som han grät men försökte hålla masken. Märkte på andningen och snorig. 
    Han sa han var dum och ångrar sig. Det var fel gjort och han är inte ens värd mig.
    Jag frågade om vad han vill göra? Ska du gottgöra och bättra dig? Är du värd det tycker du? Eller ska vi samlas i helgen och berätta för familjerna om detta och gå varsitt håll.
    Då sa han, kanske det är bättre vi går varsitt håll. Jag är inte värd dig och har sårat dig. Du förtjänar mer.
    Jag sa okej, ja men då gör vi det. 
    Sen sa han att han har alltid älskat mig och gör det fortfarande. Att han vill gifta sig och ha barn men att han sårat mig nu och känner att han inte är värd mig.
    Så jag sa igen okej men vad gör vi då?!
    Då sa han kan vi snälla ses fredag och prata ut?

Jag grät inte. Var så lugn och kall.  Han sa inte så mycket heller
    Men kändes märkligt... typ inget bönade om ny chans..?
    Ni vet det där "Snälla jag ber dig, ge mig en till chans. Jag dör för dig. Du är mitt allt. Älskar dig så mycket. Förlåt för allt" bla bla bla

Han vill inte ta ansar för sina handlingar. Du kom på honom och han känner väl ångest pga det, inte för vad han har gjort. Han verkar inte sugen på att göra jobbet för att rädda förhållandet heller. 

Jag låter som en trasig skiva men jag säger det igen - fokusera på dig, var egoistisk och tänk ENBART på dig i det här läget. Skit i honom! hitta 100% fokus på att läka dig själv. 
Svar på tråden Mannen hade tinder