• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Anonym (Hmmmm.....)

Fruktansvärt att du kom på detta - för honom som säkert ville fortsätta. Tyvärr tolkar jag samtalet som att han nånstans känner en lättnad att ni är över nu så han kan fortsätta utforska andra kvinnor. Inte ett ord om att ni ska fottsätta, ursäkt eller ånger -bara lättnad.
    Ta hand om dig.

• Anonym (Sårad)

Ni har så rätt.
    Han har inte ångest för vad han gjort MOT MIG utan ångest över att bli påkommen och inte kunna fortsätta Rynkar på näsan så sant!

Jag vet inte vad hans problem är. Varför ens ringa för att inte ens kunna ta ett samtal.
    Sa till honom, har du tappat talförmågan eller? Du säger inte mycket. Varpå han sa "jag ringde fel innan". Så sa jag också, du är en väldigt feg man måste jag säga och han sa jag vet, jag är det. Du har rätt.
    Så sa jag du ringde, prata då. Du som läst kommunikation som kurs, kommunicera då annars avslutar vi samtalet.
    Och säger en sak sen annat. Sen samma igen sen annat. Men snälla vad är detta. Så feg. Undrar verkligen hur samtalet i verkligheten på fredag lär se ut för jag har inte nerver till samma samtal som på telefonen vi hade.
    Hur ska jag ta samtalet då? Vad ska jag säga? 

Tröttsamt.... Fick inget ut av samtalet. Bara förvirring.
    Sen hör man hur han är tyst och andas tungt och snorar, precis som han grät. Inte ens att visa att han gråter hade han mod till.
    Denna man är 28 år. Ja jag är äldre, 33. Men ålder spelar ej roll. Ex 2 är 45 nu och lever samma liv som då.
    Narcissten är 35 och lever samma.
    Ung, äldre..Samma skit. Ålder visar inte en mans karaktär.

• Olssdotter
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 23:15:52 följande:

Frågade om han varit otrogen. Han var tyst och sa nej. Så sa jag svara ärligt. Har du? I så fall när och vem?
    Då sa han, spelar det för roll när och vem? Jag har inte. Då sa jag, jag vet du har. Säg nu ärligt hur många gånger.
    Då sa han 2.
    Så sa jag okej... vem?
    Så skrattade han lite lätt och sa de heter Anna och Fluff ( hans smeknamn för mig (obs fiktiva namn) 

Jäklar vad obehagligt.

Hur länge har han använt dessa smeknamn på dig? Är det smeknamn som passar dig, eller har han bara plötsligt börjat kalla dig för dessa namn? För är det det senare alternativet, så är det ett ganska vanligt drag för att inte råka försäga sig med fel namn.
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (Hmmmm.....) skrev 2026-04-30 11:50:22 följande:

Fruktansvärt att du kom på detta - för honom som säkert ville fortsätta. Tyvärr tolkar jag samtalet som att han nånstans känner en lättnad att ni är över nu så han kan fortsätta utforska andra kvinnor. Inte ett ord om att ni ska fottsätta, ursäkt eller ånger -bara lättnad.
    Ta hand om dig.

Men då när jag såg hans telefon och tog den så försökte han ta tillbaka den men jag tog den och sa rör inte, låt mig kolla. Han kämpade inte ens emot att ta telefonen. Som exempel narcissisten, wow han kämpade emot att ta telefonen tillbaka så jag inte fick se. Var aggressiv. 
    Men han här gav upp. Sen slängde jag ut honom och sen skickar han sms "kan vi snälla sätta oss och prata. snälla säg inget till något. Låt det gå en vecka".
    Inget kämpade tillbaka att verkligen ta telefonen. Inget gråtande, bönade "snälla jag ber dig. Det var fel. Det var inte jag som hade tinder det var min vän. Det är kollegor som skrev. Det är min kusin som snapar" ja ni vet såna lögner. Inget sånt. Han var tyst och slängde hans kläder på honom och han tog på sig lugnt och gick lugnt ut.
  • Olssdotter
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-30 12:06:13 följande:

Ni har så rätt.
    Han har inte ångest för vad han gjort MOT MIG utan ångest över att bli påkommen och inte kunna fortsätta Rynkar på näsan så sant!

Jag vet inte vad hans problem är. Varför ens ringa för att inte ens kunna ta ett samtal.
    Sa till honom, har du tappat talförmågan eller? Du säger inte mycket. Varpå han sa "jag ringde fel innan". Så sa jag också, du är en väldigt feg man måste jag säga och han sa jag vet, jag är det. Du har rätt.
    Så sa jag du ringde, prata då. Du som läst kommunikation som kurs, kommunicera då annars avslutar vi samtalet.
    Och säger en sak sen annat. Sen samma igen sen annat. Men snälla vad är detta. Så feg. Undrar verkligen hur samtalet i verkligheten på fredag lär se ut för jag har inte nerver till samma samtal som på telefonen vi hade.

Sen hör man hur han är tyst och andas tungt och snorar, precis som han grät. Inte ens att visa att han gråter hade han mod till.
    Denna man är 28 år. Ja jag är äldre, 33. Men ålder spelar ej roll. Ex 2 är 45 nu och lever samma liv som då.

Bra fråga du ställer dig tycker jag:
    Vad ska du få ut av samtalet imorgon?

Bestäm exakt vad du vill få ut och försök formulera vilka problem som kan uppstå. Skriv ned detta, läs det, och se om det är rimligt att du får det du vill ha och om det är värt de risker som finns.
  • Anonym (Sårad)
    Olssdotter skrev 2026-04-30 12:08:12 följande:
    Jäklar vad obehagligt.

Hur länge har han använt dessa smeknamn på dig? Är det smeknamn som passar dig, eller har han bara plötsligt börjat kalla dig för dessa namn? För är det det senare alternativet, så är det ett ganska vanligt drag för att inte råka försäga sig med fel namn.
    Jag har ett mellannamn som jag ogillar som han brukade kalla mig på skoj, med glimten i ögat. Fluff kallade han mig också då jag har krulligt hår och på morgonen står det åt alla håll så han brukade säga att jag har så fluffigt hår. Sen när han ringde kunde han säga vad gör min lilla fluff. 
    Så ja... han har kallat mig det länge
  • Anonym (Sårad)

Han har inte ens varit i skolan hela veckan, bara måndags. 
    Och han var besviken över att jag intr jobbat hela veckan 

• Anonym (Sårad)

Konstiga är efter att ha jobbat på samma ställe i 8 år så från ingenstans fick jag ett ryck i slutet på mars att söka annat jobb, att det är dags och har varit på massa intervjuer nu.
    Sen kom april och det blev slut. Sen kommer maj, förhoppningsvis nytt jobb.
    Märkligt.  Ny början eller vadå?

• Olssdotter
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-30 12:40:04 följande:

Konstiga är efter att ha jobbat på samma ställe i 8 år så från ingenstans fick jag ett ryck i slutet på mars att söka annat jobb, att det är dags och har varit på massa intervjuer nu.
    Sen kom april och det blev slut. Sen kommer maj, förhoppningsvis nytt jobb.
    Märkligt.  Ny början eller vadå?

Ja, det är märkligt hur möjligheterna plötsligt kan öppna sig på olika håll samtidigt.
  • Anonym (,,,)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-30 12:06:13 följande:

Ni har så rätt.

Var bara tyst och vänta på att han ska prata. Det är han som ska förklara sig. Inte du som ska behöva dra svaren ur honom.
Svar på tråden Mannen hade tinder