• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (Var egoist!) skrev 2026-04-29 09:24:38 följande:
    Jag håller med dig om att skriva på det sätet är en form av otrohet. Den har dessutom fått ett "namn": microotrohet. Helt sjukt. 
    Nej. Är man i ett förhållande då flirtar man inte med andra kvinnor, oavsett om det är irl eller på nätet. 

Du har inte gjort något fel här. Däremot behöver du verkligen fokusera på att ta hand om dig själv nu. Din kropp skriker att den behöver att du tar hand om den!

Eftersom båda era familjer verkar inställda på att det ska bli bröllop får du kanske tumma på att ge det tid till att sätta saker på paus? Jag utgår ifrån hur jag hade agerat. Jag hade skickat ett sms till din... ja, vad ska man kalla honom, fd fästman? Hur som, jag hade skickat ett sms till honom och förklarat att jag behöver tid för att reda ut mina tankar och känslor innan jag ens kunde vistas i samma rum som honom och om han vill att vi någonsin skulle kunna träffas och prata så skulle jag ha lagt på HONOM att informera familjen att bröllopet är uppskjutet pga att han har begått ett misstag och sårat dig enormt. 

Det skulle bli som ett form utav test. Kan han inte stå upp för sina handlingar så kommer han vägra. Är han villig att ta ansvar så kommer han att göra det. 

Men det är vad JAG tänker. Du behöver bestämma om det är något för dig.

Eftersom du mår skit så måste du ha 10000% fokus på dig själv just nu. Du är i chock och behöver hantera det!

1. Prata med någon! Du behöver trygghet och det får man när man pratar med någon om det som har hänt för då bearbetar man det. Har du en god relation med din mamma så prata med henne. Annars finns det kuratorer. Mitt bästa stöd i en stor personlig kris var diakonen i den lokala församlingen. Jag är inte ens troende eller medlem i svenska kyrkan!! Ändå var det där jag fick den bästa hjälpen! Maila eller ring, vänta inte!
    2. Eftersom din kropp reagerar så starkt fysiskt måste du hjälpa den. Ät små portioner med lättsmält mat. Soppa, yoghurt, banan. Glöm inte vätska!
    3. Sänk kraven! Acceptera att kroppen behöver att du drar ner på tempot. Ta korta promenader för frisk luft. Håll dig varm, det går åt mycket energi när kroppen bearbetar ett trauma.
    4. Sömn. Ja, det är lätt att säga att sömn är viktigt i det läge som du befinner dig svårare att lyckas med. Men vila är lika viktigt även om du inte kan sova. 

Nej, du kommer mest troligt aldrig att få reda på vad han har gjort. Det finns de som berättar sanningen när de blir påkomna och det finns de som fortsätter att ljuga. Och mottagaren av sanningen eller lögnen vet aldrig vad som är vad. Är du beredd att lita på vad han säger? Kan du leva med det han säger?

Jag beklagar verkligen det du går genom. 
    Nej precis. Man har ingen kontakt eller något med andra kvinnor. Det är bara så fel.
    Han har inte ens hört av sig eller velat be om ursäkt..Ingenting.
    Han skrev dock 1 timme efter att jag slängde ut honom. "Snälla kan vi ses och prata". Sen dagen efter det "låt det gå 1 vecka sen kan vi prata". Men jag ignorerade.
    Nu är det 4 dagar sen och ingenting från honom. Våra familjer vet inget så uppenbart har han inte ens berättat för sin familj.

Idag är extra jobbigt.... trots det han gjort så var han verkligen drömmen. Alltså verkligen gröna flaggor rakt igenom. Och så vacker också. Inte bara snygg och sexig, men vacker Gråter
    Han var allt det jag önskade mig och hade drömt om i alla år. Jag vet om att jag aldrig kommer hitta en sån man igen där jag känner så där.
    Absolut kan jag hitta en snäll man som jag ska ha kul med men kommer aldrig känna sån kemi och attraktion.
    Sen kan jag hitta en snygg och känna attraktion med, men ingen kemi eller klicka på andra plan.
    Han här var verkligen allt. Han påminner om Hugh Jackman fast med bredare käke....
    Så lugn, pratade lugnt och aldrig svordomar eller fula ord. Brusade aldrig upp. Så tålmodig. Intelligent. Duktig på att laga mat. Ödmjuk. Respekt för alla oavsett, de äldre, barn, sjuka, servitriser. Ambitiös och duktig. Tränade och åt bra. Festade inte. Inte legat runt. Följer inte massa halvnakna tjejer och influencers eller kändisar. Fick mig att känna mig trygg och omhändertagen som en kvinna. Aldrig dömande.
    Nej fy såå jobbigt 
  • Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 13:02:07 följande:
    Jag tror det också.... typ att han fick se hur attraktiv han faktiskt är och ville inte gå miste om alla uppmärksamhet han får.
    Märkte när vi var ute, jag skojar inte. Varenda tjej kollade in honom. Varenda en. Även sett nya vikarier på hans jobb som skrivit till honom, han har inte svarat och vissa har han skrivit inte intresserad, har fästmö.
    Även hans lärare nu som fan är lika gammal som hans mamma. Även hon letade upp honom på Facebook och skrev.

Så ja... han är väldigt attraktiv, charmig och magnetisk Gråter.
    Han har aldrig haft ens en flickvän förr. Jag tog faktiskt hans oskuld om ni vill veta. Hemskt.
    Förr fanns inget intresse för tjejer över huvud taget och sen efter vi träffades och 1 år senare och han "leveled up" och fått smak på sex, så kanske därför han tänkte att han inte ska gå miste om alla kvinnor där ute.
    Okej, du var hans första riktiga tjej. Kan förklara varför han börjar trassla nu. Han har liksom gått miste om ungdomsåren. 

Han kan ha tänkt att när jag är gift så finns det ingen återvändo, då måste jag vara trogen resten av livet. Många killar tycker att den tanken är skrämmande. 

Så han hade behövt leva ett lite friare liv i ett par år innan han band sig. Sedan tröttnar de flesta vettiga människor och vill ha en mer stadig partner. 
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (F) skrev 2026-04-29 13:21:54 följande:
    Okej, du var hans första riktiga tjej. Kan förklara varför han börjar trassla nu. Han har liksom gått miste om ungdomsåren. 

Han kan ha tänkt att när jag är gift så finns det ingen återvändo, då måste jag vara trogen resten av livet. Många killar tycker att den tanken är skrämmande. 

Så han hade behövt leva ett lite friare liv i ett par år innan han band sig. Sedan tröttnar de flesta vettiga människor och vill ha en mer stadig partner. 
    Ja, det är nog något sånt.
    Det har man sett många gånger. Många män som varit otrogna på svensexa också för att kunna gå loss en sista gång innan de binder sig. Hemskt.
    Men varför lekte han inte av sig tidigare, det är det jag inte förstår... eller så kanske han fick bättre självförtroende efter att han blev mer wow. Han var en 8-9 innan men nu 20 av 10
  • Anonym (F)

Det vet man ju inte. Kanske mognade han lite senare än andra. Han borde ju ändå ha insett att han såg bra ut, även innan han träffade dig.

Man behöver inte vara supersnygg för att gå ut och träffa lite tjejer. Eller stöta på tjejer som är intresserade i andra sammanhang. Tjejer kan ju också visa sitt intresse. 

Men du är ju i en väldigt svår sits. För du vill vara tillsammans med honom, men han verkar inte riktigt kunna stadga sig.

Risken med att förlåta honom och rulla på med era planer, är att han då lär sig att han kan bete sig lite hur som helst, han blir ändå förlåten. 

Sedan är han väl inte riktigt drömkillen om han inte kan hålla sig till den som han är tillsammans med? 

Men om han är verkligt ledsen och ångerfull, så visst kan du chansa på att det blir bra. Men ha med dig en tanke om att det finns en risk att det inte håller pga honom. 

Stålla dig i bostadsköer och se till att han också tar pappaledigt, så att du inte hamnar för långt efter i din yrkeskarriär. Ser om ditt hus helt enkelt och satsa både på dig själv och på familjen, så att du kan stå på egna ben om något skulle hända. 

• Noname00

Det kan faktiskt vara så att han reggat sig och visa upp sig bara för att få bekräftelse inte för att träffa någon vilket är rätt vanligt.

• Anonym (F)
    Noname00 skrev 2026-04-29 16:26:16 följande:
    Mannen hade tinder

Det kan faktiskt vara så att han reggat sig och visa upp sig bara för att få bekräftelse inte för att träffa någon vilket är rätt vanligt.

Enligt TS så får partnen bekräftelse från många olika håll irl, han verkar ju ha både ett utseende och wn personlighet som bidrar till att han får det. Han hade dessutom en flickvän som verkligen gillade honom. Varför skulle han då behöva mer?
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (F) skrev 2026-04-29 14:37:54 följande:

Det vet man ju inte. Kanske mognade han lite senare än andra. Han borde ju ändå ha insett att han såg bra ut, även innan han träffade dig.

Man behöver inte vara supersnygg för att gå ut och träffa lite tjejer. Eller stöta på tjejer som är intresserade i andra sammanhang. Tjejer kan ju också visa sitt intresse. 

Men du är ju i en väldigt svår sits. För du vill vara tillsammans med honom, men han verkar inte riktigt kunna stadga sig.

Risken med att förlåta honom och rulla på med era planer, är att han då lär sig att han kan bete sig lite hur som helst, han blir ändå förlåten. 

Sedan är han väl inte riktigt drömkillen om han inte kan hålla sig till den som han är tillsammans med? 

Men om han är verkligt ledsen och ångerfull, så visst kan du chansa på att det blir bra. Men ha med dig en tanke om att det finns en risk att det inte håller pga honom. 

Stålla dig i bostadsköer och se till att han också tar pappaledigt, så att du inte hamnar för långt efter i din yrkeskarriär. Ser om ditt hus helt enkelt och satsa både på dig själv och på familjen, så att du kan stå på egna ben om något skulle hända. 

Det är det , han hade inget intresse för tjejer alls. Han bara jobbade, tränade, var hemma läste böcker, umgicks med vännerna.
    Vi lärde känna varandra i en bok-klubb som hölls på biblioteket och det var som han blev kär direkt. Han lös upp och blev intresserad och sa också då att detta är nytt för honom.

Det är en chansning att förlåta. Tänk så händer det igen eller ännu värre? Kommer jag ge en chans så kommer jag hålla avstånd och inte visa allt, ge allt som innan. Men kommer behålla min lägenhet, mina pengar. Tyvärr går inte lita på någon imte ens om man är gift 20 år och har barn.... man har ingen garanti. 
    Träffade på en barndomsvän idag. Lyckligt gift med sin fru i 13 år, 4 barn. Precis fått ett barn som nu var 1. Frun var otrogen på jobbet.... nu ska de skiljas och han måste börja om från början.
    Läste att 45-60% skiljer sig i Sverige och högst antal singlar är i sverige.
  • Anonym (Sårad)
    Noname00 skrev 2026-04-29 16:26:16 följande:

Som om  bekräftelsen och uppmärksamheten jag gav honom inte räckte... eller den han fick överallt ute :(
  • Anonym (Sårad)

Han ringde innan kl 20. Missade samtalet..
    Jag ringde upp nyss. Dum som jag är.... han svarade inte

• Anonym (FYI)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-29 21:37:53 följande:

Han ringde innan kl 20. Missade samtalet..
    Jag ringde upp nyss. Dum som jag är.... han svarade inte

Så viktig var du.
Svar på tråden Mannen hade tinder