• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • mammatil4

Hei hei
    I dag er mine tanker kun hos dere, klokken 1 vil tiden stå stille for meg og i tankene mine er jeg i begravelsen til lille Tille vennen.
    Gråter en skvett til i dag også, å følge sitt barn til graven må vere så ufattelig trist og vanskelig.

Sender brev til dere i dag for det bare måtte jeg....
    Sender styrke og kjærlighet til dere alle i dag.

Stor kram fra Lin

• Berkemo

En liten tanke bara:

Ett ord, som en människa fäster sig vid
    kan verka i oberäknelig tid.
    Det kan framkalla glädje till livets slut.
    Det kan orsaka obehag livet ut.
    Ja, det påverkar livet på jorden.
    Så slarva inte med orden.

Ta hand om varandra!

• Anonym

Vet att ni har en jobbig dag framför er..

Ni finns i mina tankar!

Många styrkekramar från oss..

Tille, du underbara lilla ängel,
    du finns i våra hjärtan!

Saknar dig så mycket!!

.....^…...
    ..../..).....
    ...(....)…...
    ...,~’~,…...
    ...|.....|…...
    ...|.....|…...
    ...|.....|......
    ...|___|.....
    ..(____)..
    .(_____)..

• cayenne05

Hoppas att dagen blir så fin det bara går.

Vila i frid söte lille Tillemannen!

Kramar till hela familjen!

• Flutterby

Den här dikten av Barbro Lindgren är fin, vill "ge" er den i dag:

"Nu föds ett barn
    och nu
    och nu
    En stund på jorden
    föddes du
    Och någon andas
    sista gången
    varje stund
    Nu andas någon
    inte mer
    och någon ser
    för sista gången
    nattens gråmoln brista
    Varenda dag
    är alltid första dagen
    och den sista"

Önskar att jag kunde se alla ballongerna, men jag får "se" dem i huvudet i stället.

• ThomasW

Hej Tille mannen.

Det jobbigaste jag gjort i mitt liv var att begrava min pappa som gick bort alltför tidigt. Det fanns så mycket kvar att göra ... att säga. Som hur mycket jag älskade honom. Det var mitt livs svåraste läxa. Att aldrig glöma att säga hur mycket man älskar sina nära.
    Du har varit älskad min vän. Och din korta tid på jorden har satt sina spår hos många.

Nu är det din dag, Tille. Hoppas att du och dina vänner fångar ballonger. Vädret har du ordnat till det bästa. Hoppas att solen skiner i Sundsvall också. Var men din mamma och pappa, det kommer säkert att bli en mycket vacker och ljus begravning och minnesstund men ack så tung.

Therese och Nicklas, jag kan inte tänka mig något jobbigare än att begrava sitt eget barn. Glöm inte att ni har varandra denna dag. Hoppas dagen blir som ni tänkt den och vill ha den. Tänker mycket på er.

• Magnecyl

Tänker på er idag och tänder ett ljus klockan 13 för Tille!
    Vilken fin gest av dig Toblerone att fixa ballonger till begravningen!
    Blir tårögd över ballongerna till begravningen och över er andra runt om i landet som också ordnar ballonger.
    Hemgårn och hans lilla Olle som kommer blåsa såpbubblor... jag blir alldeles varm i hjärtat!

All min kärlek till er idag! Såväl familjen som alla omtänksamma människor i denna tråd!

• Vackerpingla
    Therese, Niklas, Liam och Dea.. Hoppas eran dag blir rofylld och full av vackra minnen att spara i hjärtat.. Har tänt ett ljus för eran lilla prins idag, som ska få brinna hela dagen.
    Många kramar!!
    Dagen idag är bara början på evigheten...
  • Hemgårn

Tille, idag är det din dag. Låt den bli en sån där kanondag. Vi är många som följer din färd och visst gråter vi för din lilla gosse-själs skull men vet också att vi glädjs åt att du nu har kommit till ro. De av oss som tror på sagornas magi vet också att du kommit fram till ängen och stugans land. Det ger en stor tröst, åt mig i alla fall. Nu ska jag ge min lille Olle lite potatismos och stekt falukorv. Samma mat jag lovat att ta med åt dig när vi ses. Det blir gott.

Vinka nu åt oss alla och känn våra varma tankar som vi skickar till dig. De är som ballongerna, många och upplyftande.

Stora kramar till er alla.

Magnus