• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Sannatvåbarn

Visas det idag på TV4 kl 21.00 eller när?

• sgr

Jag kan se kärleken.

"Snälla gråt ej mer
    det är ej som ni tror
    att jag på vita mjuka moln
    ser på er ner.
    Här finns bäckar och brus
    och Lindar som sig böjer
    i vindarnas sus.
    Ni behöver ej längre sörja.
    Ty hela ert liv
    kan jag i närhet följa.
    Trots att vi på jorden ej
    tillsammans får vara
    i tankarna finns ni alltid
    så är det bara.
    Vi är många små
    som väntar att jordens tid
    skall försvinna
    och att vi varandra
    äntligen skall återfinna.
    Jag längtar ej ner
    men längtar efter att få krama er
    för jag kan se
    all den kärlek ni mig vill ge."

H Ottosson

Hej Therese!
    Tänkte att denna dikt skulle passa när jag såg att du skrivit om dina tankar på Tille.

Kramisar
    Sandra/sgr

• Mettan69

Ta god tid på er att komma tillbaka till vardagslivet utan Tille. Som du märkte i går så tar det tid även om man känner sig redo. Sköt om er underbara människor.

Tyvärr så har jag inte tillgång till datorn under helgen (ve och fasa) så jag har en del att komma ifatt efter helgen.

Tille: Här skiner solen och citronfjärilar flyger förbi fönstret. Du kommer alltid att finnas här på jorden i tanken för man blir ständigt påmind om dig.

Och man blir varm och glad för dessa påminnelserna från den underbaraste änglen som finns. Du är en ständig påminnelse om att man skall ta vara på livet och strunta i "I-landsproblem" som är det enda man egentligen har.

Ha en avslappnande och skön helg så kikar jag in till er igen efter helgen.

Många gosekramar Marieth

• Amorella

Dokumentären var väl först den 24 maj? Se Thereses blogg - jag läste det precis där.

Jag tänkte för norskorna/norrmännen - man skulle kunna spela in programmet och sedan cirkulera om det är flera intresserade. Jag såg att bl.a. Irmelin ville se det. Jag kan spela in det på vår DVD - en DVD-skiva går ju enkelt att skicka med post.

• Sanders mamma 04

Heisann!

Strålende sol her i dag, herligt!

Angående dokumentaren 24. mai, det var på riksdekkende TV4 den skulle sendes vel? Jeg har TV4 her, så da får jeg vel sett dokumentaren. Det er vel kun dersom det er lokal TV4 at vi ikke får det inn her i Norge???? Vet ikke jeg.
    Må i alle fall få sett det. Så dersom vi ikke får det inn her i norge, vil jeg gjerne få tilsendt en DVD med dokumentaren, AMORELLA. Det var en kjempefin ide. Du skal så klart slippe utgifter i den forbindelse. Takker for det tilbudet

• Thena0507

Sandrafia!!
    Dagboken 60:-
    Beställs via mail till; order@bigbok.se. Det är den som släpps nu sen den andra har inte släppts än. Den kostar runt 230:- + frak. Ska du ha adressen dit oxå?