• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Tille, vet du vad? Inspiration är en lustig sak. Ibland går man omkring i bara t-shirt och shorts och PANG så hoppar Inspirationstigern fram från sitt gömställe och sätter sina klor i en. Lurig typ det där!

Smattret från det tunga regnet är öronbedövande och himlen utanför stugan är askgrå. I den öppna spisen brinner en behaglig brasa och framför den på den stora fällen står två muggar. Det är varm choklad i dem. Blå! Framför en stor garderob står två figurer och pratar. Den mindre av de två pekar på något inne i skåpet.

- Magnus, säger gossen, vad är det där? Han pekar på två ordentliga regnställ, ett grönt och ett blått, som hänger på varsin krok längst in i garderoben.
    Jag sträcker mig in och lyfter ut det blåa.
    - Det är ett regnställ min lille vän, säger jag medan jag håller fram den framför gossen.
    Det ser ut att vara rätt storlek. Jag böjer mig ner och plockar upp ett par gummistövlar också.
    - Prova det här, säger jag och lägger sakerna på en stol bredvid gossen.
    Den lille gossen ler och plockar upp regnbyxorna. Strax står han i full mundering, en liten blåklädd gosse beredd för alla regniga dagar som någonsin kan tänkas dyka upp.
    - Lysande, säger jag med ett leende. Nu kan vi ge oss ut på ett äventyr fast det är så ruskigt väder ute.
    Den lille pojken jublar och skuttar omkring inne i stugan. Han gillar att hitta på saker den lille gossen!

Vi dricker upp vår choklad och sedan klär jag på mig mitt regnställ.
    - Är du beredd? frågar jag och knäpper den översta knappen på pojkens regnrock.
    Han ser upp på mig med sina blå ögon.
    - Jadå Magnus, nu är jag beredd på allt!
    Jag rufsar om gossens hår och ler. Han är en fin liten gosse.
    På hyllan i garderoben ligger två regnhattar. Jag tar ner dem och sätter den ena på gossens huvud och den andra på mitt eget.
    - Sådär ja, säger jag och drar åt spännet på gossens regnhatt. Nu är vi redo för allt! Kom så går vi ut i regnet!

Ja, vad ska hända ute i regnet tro? Vi får se!

Snusningar från din InternetKompis Magnus

• kapet

Kära familjen
     Hoppas resan gick bra. Snart är det dags att se er och Tille. Jag vet att det inte kommer att bli lätt,men jag skulle aldrig gå miste om det.
    Jag är med er både på morgonen och kvällen.
    LYCKA TILL IMORGON
    Många kramar

Ellisen
    Jag tror att Therese skrev att de skulle vara med 07.45.

• FraNorge

Ønsker dere masse lykke til i morgen! Det blir helt sikkert kjempebra. Stor klem fra meg.

• nisse

Hejsan på er! Vill bara passa på att önska er lycka till i morgon! Mina tanker kommer vara med er, det är dom alltid men extra mycket i morgon!!!

Tille, Tille, Tille, tusen godnattkramar till dig mig vän. Tänk att man kommer få se dig på TV i morgon, ska bli så spännande tycker jag! Mina tårar kommer spruta antagligen men jag vet ju att du har det bra där du är nu!!! ;0)Sov nu jättegott i natt så hörs vi i morgon.

Kramar till hela familje!

Anna

• Sömntutan

Hallå där familjen kärlek!
    Ahh så ni ska vara med på Tv i morgon...fick för mig att det var idag och blev så ledsen att jag missade det. Men då ska jag sitta klistard i morgon och titta på er. Hoppas att resan till Stockholm var till belåtenhet och att allt känns bra inför TV frammträdandet i morgon. Kommer att spela in dokumetaären om Tille då jag sotter i bilen påväg till min mamma just när den visas.  Jag gruvar mig lite inför den då jag vet att jag kommer att graåta floder. Kommer att titta på den när jag kommer hem ifrån mamma och lämnat barnen till deras farmor så jag kan gråta ifred.
    Sov så gott!
    Kram Anna

Hjärtat tar aldrig semester....
  • Sömntutan

Åhh Hemgårn...du skriver med sån känsla. Kan du inte samla alla dina berättelser till en fin bok...jag köper den gärna...

Kram Anna

Hjärtat tar aldrig semester....
  • niederkk

Hey Therese and family, have a good night
    Kristina

• Berith69

Hoppas resan till Stockholm har gått bra. Och lycka till imorgon! Jag kommer att sitta klistrad framför tv:n på kvällen, vill absolut inte missa att se Tille i "verkligheten".
    Kramar från Berith

• Helena o Teo

God kväll lilla Tillekillen!

Oj, vad fint Hemgårn skriver till dig, jag blir alldeles tårögd, men har samtidigt ett leende på läpparna =) Ser fram emot den där boken som är planerad, den kommer att bli hur bra som helst, tror du inte det Tille?

Oj, vad det har regnat här idag, är det du måntro som har varit igång och lekt med vattenslangen? Mmm, kan väl tro det, men huvudsaken att du har kul, sen får vi här nere tåla lite skvättar =) Men Tille, nu kan du väl fixa lite solstrålar åt oss, så vi torkar!

I morgon kommer du att vara på TV... oj, vad nervöst det känns att titta på dig... vet inte hur det kommer att kännas, men en sak vet jag, jag kommer att gråta massor... men jag kommer nog att le också, ett leende för den finaste lilla killen som finns, killen som idag är en vacker ängel!

Ska se om vi kan vinka till varandra ikväll, molnen öär ju så tjocka, men det ska nog gå på nåt sätt hoppas jag!!

Puss och kram på dig din lilla goding, och sov gott!
    /Helena

• pofia

Go´kväll!

Ville bara önska lycka till imorgon!

Go´natt!

Kramar Sofia