Tilles tråd
LillemanTösa: Jag som precis hade fått stopp på på flödet i ögonen och torkat tårarna...Jag såg framför mig hur Tille låg och tänkte för sig själv allt det du skrev, då kom tårarna igen...Du skriver så fint.../E
LillemanTösa: Jag som precis hade fått stopp på på flödet i ögonen och torkat tårarna...Jag såg framför mig hur Tille låg och tänkte för sig själv allt det du skrev, då kom tårarna igen...Du skriver så fint.../E
~God Natt~
Hej familjen...Det är så skönt att höra att natten varit bra för er alla...
Tittar in senare...Kram, kram från ett fortsatt grått och mulet Umeå.../Elin
Vi har lite påskbesök ikväll. Men jag smyger undan lite nu och då för att läsa vad din mamma skriver... Tittar in igen på en stund...Kramar till min lilla vän Tille och hans underbara familj.../Elin
Det ska bli en tidig kväll för oss ...Är lite trött då Min lilleman har varit lite grinig idag, han inte är riktigt "pigg", (i och för sig allt är ju relativt, han har "bara" lunginflamation, men för oss som inte är van allvarligare sjukdomar än så är det lite besvärligt).
Va skönt att du blir ompysslad av mammas moster, visst är det skönt när någon stryker en på pannan... Hoppas ni får en god natts sömn, med många underbara drömmar...Kikar in igen imorgon...Tänker på er alltid...Ni har blivit som en del av mitt liv, jag känner en ständig oro, och när jag stannar upp och funderar över varför jag känner som jag gör kommer jag alltid till samma slutsats: -Jag tänker på och undrar hur det är med Tille och hans familj?...
Om det finns någonting jag kan göra för er, bara fråga....
När stormen river när broarna brinner
När hopp och mening bara försvinner
När du känner dig liten när ingen finns där
Då är du ändå aldrig ensam så länge jag finns här
Jag kan gå hela natten ta ett flyg eller tåg
Det spelar ingen roll var du är
Jag kommer dit ändå
Du är aldrig ensam så länge jag andas så länge mitt hjärta kan slå
Du är aldrig ensam glöm aldrig det
Jag gör vad som helst för dig det hoppas jag du vet...
(Ur, Du är aldrig ensam, M.Scocco)
Goda drömmar, skön sömn och massor av kramar och styrka sänder jag er.../Elin
Till min minsta vän Tille...
Inget mer lidande, inga fler sår
Nu är du i himmelen och leker. Du är äntligen fri.
Fri från den kropp som gjorde dig så ont.
I mormors knä du gav upp din långa kamp
försiktigt, stillasamt så fint så lungt.
Nu har du tänt din stjärna som lyser bara för dig, bara för dig.
Så trygg och fridfull du är en riktig hjälte
Tapper och kämpande in i det sista.
Du lärt mig så mycket om livet.
Jag kommer aldrig att glömma dig.
När jag känner mig liten och vilsen i livet
ska jag leta efter din stjärna på himmelen, du leder mig rätt igen...
Aldrig, aldrig ska du sluta leva, du finns kvar, du finns alltid kvar...
Jag önskar dig en lycklig resa och en bra start på ditt nya liv... /Din vän för alltid Elin...
Therese och Nicklas...
Er och Tilles stora kamp fått ett slut. Så vackert och så fridfullt har hans kropp befriats från allt ont. Tillehar gått vidare. Nu börjar en annan kamp. Det är er tur att gå vidare och bli lyckliga, med varandra, och med Tille i era hjärtan. Ni kan se tillbaka på tiden med Tille som en tid med många olika kännslor blandande om vartannat, men mest med en enorm glädje över att fått vara föräldrar till ett sådant fantastiskt barn...Ni gav detta lilla barn en fin och trygg tid på jorden trots att han led av en fruktansvärd sjukdom... Jag önskar från djupet av mitt hjärta att ni kan andas och leva ett lyckligt och fint liv med alla minnen som Tille gett er...Men komihåg att det är tillåtet att skrika, skrika, skrika, för att sedan viska att man älskar.../Er vän "utan ansikte" Elin...
Tittar in en sista gång för ikväll. Är nog för trött för att hitta på något att skriva...Men vid det här laget vet ni nog vad jag brukar vilja... Trösta, stötta, lyssna, gråta, skrika, hjälpa...osv.osv...
Jag skickar över varma, stärkande kramar till er. Så många ni vill, så länge ni vill...Ni är aldrig ensam... /Elin...
(Det är bra att du kommer forstätta skriva på FL Therese...Du får inte sluta med det, då kommer jag att sakna dig och din familj...*Ler*)
Nu har ännu en stjärna tänts...Snart har du en alldeles egen stjärnhimmel...
(www.niomanader.se)
Din stjärna heter *Tille, Tille, Tille*.
Nu är klockan mycket, nu går vi och lägger oss. Vi kan prata mer imorgon...
En riktig bamsekram från lilla mig till underbara dig.../Elin
Jag blir lite avis på ert väder...Här regnar det idag. Det är mulet och grått och en grad... Det blir ju superbra att göra ett dikthäfte. (Det lär ju bli några sidor) Sällan har väl något barn fått så många vuxna att börja känna känslor och dikta ner dem som Tille fick alla oss på Fl att göra... Fantastiskt... Det bor nog några poeter i alla och en var...Det behövdes bara världens finaste Tille för att plocka fram den sidan hos människor...
Ha en fortsatt solig och härlig dag så tittar jag till er lite senare...Kram ,kram /Elin från Umeå...
Ännu en stjärna tillägnad dig min minsta vän...
www.wennerstrand.se/william/stjarnhimmel.php
*Din stjärna heter: Tille, Tille, Tille...*