• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Räkis

Ni finns i våra tankar. Finner inte ord..kan inte ens föreställa mig vad ni måste gå igenom.. Er Tille är så fin, och verkar vara väldigt stark.

• LillemanTösa

Go natt och sov nu så gott..Familjen Kärlek..

Här får ni en sång att nynna på:

Varje steg du tar
    varje dröm du har
    I varje rop och svar,
    när du undrar var,
    finns jag inom dig

Varje ensam dag
    varje andetag
    I varje strid och slag,
    är jag där du är
    det är du och jag

Så tro på mig
    när du är svag
    jag är alltid nära
    i varje andetag

Genom eld, genom vind tar jag din hand
    på alla haven som stormen döljer land
    när du frågar dig själv vem vännen är
    ingen annan jag är
    du och jag är här
    I din spegel ser du vem jag är

I ditt hjärtas slag
    varje natt och dag
    I varje strid och slag
    är det du och jag
    jag finns inom dig

I varje strid och slag
    är det du och jag
    jag finns inom dig

Varje steg du tar
    varje dröm du har
    varje rop och svar
    varje andetag

(Varje steg du tar - Ainbusk Singers) (Every breath you take är melodin);0)

Nu ska jag krypa ner i sängen och ha (Melles giraff) Tille så tätt tätt intill mig..mysigt det..

Vi får se vad morgondagen har med sig...Go Natt Guldet...

Så..nu bäddar jag ner er så gott..Go natt Go natt..goa Kämpande Älskande Ni..
    Mamma Therese Pappa Nicklas, Liam Tigern..och..Tille Tille, goast i världen..i mitt Hjärta..

Vi ses sen..nu smyyyger jag ut..sscch..go natt go natt ..

• KatastrofKatt

det är fortfarande natt, fjäril..
    en "sån där" natt, då sömnen vägrar infinna sig.
    då kan man tänka på fjärilspojkar, som dig..
    förunnas över hur ett par ögon fängslar så.

det finns så mycket skönhet i den här världen.
    men det är lätt att glömma det ibland. natten är vacker.. och kärleken. kärleken är vacker, fjäril, men det vet du ju redan, du som sett den på så nära håll.
    och det alla dessa människor hyser för dig, är någonting alldeles särskilt, ser du. någonting unikt, faktiskt.
    för du fjärilen, du är vackrare än skönhet.

har du tänkt någonting på hemgårds tåg inatt?
    har du kunnat motstå frestelsen att kliva på?
    till stolen som väntar, eller chokladen (i valfri färg, förstås)?
    eller stannar du ett slag? stannar du en dag till?

hur du än väljer att göra fjäril,
    är det många som står vid din sida och hejar på..

natt-snusningar din väg fjäril, alltid

• mysan34

Hej igen du lille Tille
    Vilken kämpe vilken kille
    Med en livsgnista som få
    Att du orkar kämpa på
    Med föräldrar som dina
    Helt underbart fina
    Förstår jag att du vill
    Vara kvar här en stund till

Hoppas på ett mirakel du kunde få bli vårt åttonde underverk
    Sänder er många varma stärkande kramar och givetvis snusningar till Tilleprinsen

• Aquariana

Tille, jag tror inte du har livsgnista, du har minst en enorm livsblixt! Du är den tappraste lilla kämpe som finns och när den tiden kommer då du bestämmer dig för att det får vara nog med livet på denna jord, far då iväg med din livsblixt och tänd upp din stjärna. Då ska vi titta efter den och alltid minnas dig, dina stora blå och din kämparglöd, som mest liknar en kämparvåreld!

• BarbroiSanDiego

Tille lille, lille man. Varje dag tittar jag in på din mammas sida och läser i hennes dagbok om hur ni har det. Jag är så oerhört imponerad av hennes insats och värdighet, och hur hon lyckas sprida kunskap och ljus om dig och din hemska sjukdom mitt i allt detta hemska. Och jag är så oerhört imponerad av din närvaro och din styrka, och vad du faktiskt betyder för en massa människor som lärt känna dig på detta sätt. Jag tror alla har ett syfte med att komma hit till jorden, och jag tror att du med dina stora blå ögon är här för att påminna oss om vad som är viktigt:

Kärlek, och att vara där för varandra.

Som 'Lessen pappa' skrev i gästboken, så tror jag at gud har sparat det finaste molnet till dig. Och jag vet att i alla fall jag kommer att vara trygg i vetskapen att det snart, i himlen, finns en liten Tille på ett moln som spanar ner på oss med sina stora blå....

Sov så sött, lille Tille, lille man. Hoppas du får somna snart.

• Teddi

Lilla kämpen Tille - sov så gott.
    Tänker på er hela tiden.
    Många varma kramar.

• Theresesmamma

Ja, nu är det en ny dag igen. Finns du med oss idag HjärteTille? På ett sätt önskar jag det på ett annat inte! Visst är det svårt!? Är på väg till jobbet för en stund men jag kommer in och ser till dig så fort jag har kommit hem!
    Ha en jättefin dag full med kärlek och ingen smärta. Så syns vi senare!
    Kramisar till er alla och lätta smekningar på din kind GulleTille!

• Amazona

Tilleman-Lilleman, finns du här? Har du väntat på din syster? Att få se henne innan du följer med den otyglade hästen? Hoppas att du snoozar gott lille vän.

• höna böna

Godmorgon underbara familj..
    tille är du med oss idag också?

Svar på tråden Tilles tråd