• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Ella79

Till min minsta vän Tille...

Inget mer lidande, inga fler sår
    Nu är du i himmelen och leker. Du är äntligen fri.
    Fri från den kropp som gjorde dig så ont.

I mormors knä du gav upp din långa kamp
    försiktigt, stillasamt så fint så lungt.
    Nu har du tänt din stjärna som lyser bara för dig, bara för dig.

Så trygg och fridfull du är en riktig hjälte
    Tapper och kämpande in i det sista.
    Du lärt mig så mycket om livet.
    Jag kommer aldrig att glömma dig.

När jag känner mig liten och vilsen i livet
    ska jag leta efter din stjärna på himmelen, du leder mig rätt igen...
    Aldrig, aldrig ska du sluta leva, du finns kvar, du finns alltid kvar...

Jag önskar dig en lycklig resa och en bra start på ditt nya liv... /Din vän för alltid Elin...

Therese och Nicklas...
    Er och Tilles stora kamp fått ett slut. Så vackert och så fridfullt har hans kropp befriats från allt ont. Tillehar gått vidare. Nu börjar en annan kamp. Det är er tur att gå vidare och bli lyckliga, med varandra, och med Tille i era hjärtan. Ni kan se tillbaka på tiden med Tille som en tid med många olika kännslor blandande om vartannat, men mest med en enorm glädje över att fått vara föräldrar till ett sådant fantastiskt barn...Ni gav detta lilla barn en fin och trygg tid på jorden trots att han led av en fruktansvärd sjukdom... Jag önskar från djupet av mitt hjärta att ni kan andas och leva ett lyckligt och fint liv med alla minnen som Tille gett er...Men komihåg att det är tillåtet att skrika, skrika, skrika, för att sedan viska att man älskar.../Er vän "utan ansikte" Elin...

• zoffi

Så har du äntligen fått frid...

Nu leker du med änglarna i himlen, din kropp är full av liv och ingen mer smärta. TACK för att vi fick följa dig. Du har berört så många....

Till er i familjen; tänker på er och hoppas att ni får styrka att ta tag i allt som komma skall. Ni finns i mina tankar hela tiden.

Ann-Sofie

• Annie65

Tille lille, du var så stark så modig... genom dig är det många som funnit styrka !
    Nu är du en ängel, en vacker ängel , en ny stjärna på vår vackra himmel, en stjärna som kommer att lysa så klart, starkt, vackert.....
    Vi vänder våra blickar mot himlen ikväll och tänder ett ljus så du ser... ser hur många det är som beundrar dig för att du var just den du var !
    Vi tänker på dina föräldrar, syskon, nära och kära, de har varit så tappra ,så starka, genom dig har de funnit sin styrka.

Tack mamma Therese för att du delat med dig så naket ärligt som du gjort, både Tille och ni är hjältarnas hjältar.

Tille lille, sov gott...
    *kramar om er alla*
    Annie

• illy

Jag tänker på er, lider med er smärta och gläds av er lättnad. kramar /illy

• louise66

Sov godt lille Tille. Min dypeste medfølelse i sorgen til Therese, Nicklas. Liam og Dea.

Tille vil alltid bli husket for sin utholdenhet sine vakre øyne og sitt goe leende.

• Kollsmitt

har nyss läst att hoppat på Magnus tåg......tårarna rinner....Lille gubben.

Jag har iaf skrivit en dikt och den är till er, Nicklas och Therese....

Tack, mamma och pappa
    För att jag fick lära känna er
    För att ni visade mig vad kärlek är
    För att jag fick älska er
    Och för att ni älskade mig
    Tack för att ni aldrig gav upp
    Och för att ni förstod
    Att jag måste gå vidare
    Tack för att ni tar er igenom det här
    Och ger varandra styrka

Lova mig, mamma och pappa
    att alltid älska livet
    Och oroa er aldrig
    jag mår bra
    Jag har mött min ängel nu
    och jag är inte ledsen

Lova mig, mamma och pappa
    att ni tittar upp mot stjärnorna
    Där är jag
    Skimrar behagligt mot er
    Utan att blända
    För jag vill att ni ska se
    Jag mår bra, mamma och pappa

*Kramar om er*

Riika

• mipsan

Jag har följt Tille under en tid och det känns nästan som om jag kände den lilla killen.

Nu sitter jag här och tårarna rinner på kinden för budskapet jag precis fick. De vill inte sluta. Det är tårar av sorg och det är tårar av lättnad. Sorg för att det kan vara så orättvist och lättnad för att äntligen har han inte ont längre.
    Tittar på min egen kille och verkligen inser hur lyckligt lottade vi är som har friska barn.

Han var magsjuk i förrgår och han kräktes och såg så himla liten och eländig ut. Mina tankar gick än en gång till Tille och hur han mådde. Min kille skulle ju bli bra igen ialla fall.

Jag önskar att jag hade skrivit en hälsning tidigare när han var med oss men det får bli nu istället.

Tille,
    Du har verkligen berört mitt hjärta på ett sätt som ingen annan har.
    De där stora blå ögonen kommer att för alltid finnas i mitt hjärta.
    Jag vet att du nu kan andas ut och må bra. Att du slipper all den där smärtan.

Du ser till oss, och framförallt till din familj och känner en kärlek för att vi är så många som har engagerats kring dig. Det visar att det fortfarande finns hopp för mänskligheten, vi kan fortfarande bryk oss om andra än oss själva.

Du vet att din familj alltid kommer att minnas och sakna dig men du vet också att de kommer att ha det bra för de gjorde allt de kunde för dig och de vet att du mår bra nu.

Vi är många som älskar dig på avstånd och du kommer alltid finnas i våra hjärtan.

Slut nu dina stora blå ögon och somna in med det vackra leendet på dina läppar. Vi finns alla här när du vaknar igen.

Mina tankar går till familjen.

många bamsekramar..

• Noelle83

Natti natti lilla Tilleman. Sov gott och dröm sött.. Nu slipper du ha ont. Du saknar säkert mamma och pappa och dem dig. Du är förevigt älskad och saknad tills ni möts igen.
    Men du har det ändå bra som kan vaka över mamma och pappa och dina syskon.

Kramar från Noelle i skåne

• samsara

Vila i frid, Lille Tille. Även om du hade världens underbaraste föräldrar, så har du det bättre nu, på ett ställe där du inte har ont eller behöva kämpa. Men det var vad du gjorde, kämpade, och för mig kommer du alltid till att vara Prins Kämpe med dom blåa ögonen. Mitt barn ska få veta om dig när h*n föds i sommar..
    Du var en ängel på jorden, och är nu en ängel i himlen, bland alla änglabarn.
    Vila i frid!

Svar på tråden Tilles tråd