• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Nymfoman

Therese6699:

Tack för dina svar. Du är så himla modig och det känns så naturligt att ställa "svåra" frågor till dig. Vad hände igår efter att han somnat in? Vem och när kom de och hämtade honom? Var det inte hemskt att han åkte iväg och aldrig mer kommer tillbaka? Du behöver inte svara om du inte vill.

Vad säger syskonen nu?

Hoppas att ni får en så bra dag som möjligt. Ni finns i mina tankar och jag kommer alltid tända ett extra ljus på min födelsedag den 15 april just för Tille.

• Ima

Vila i frid Lille Tille, Nu får du komma till himlen och leka med alla andra änglabarnen, Vår lilla Emilia finns där oxå.. Nu får ni ta hand om varanda..
    SKöt om om er nu Tilles Mamma o Pappa och storebror, Ni har verkligen kämpat tappert!
    Kramar till er alla!
    Emma, Dick, Alva och ÄnglaEmilia

• Tarjas

Hej Thererse och Nicklas

Jag kan bara föreställa mig hur ni känner det nu, jag kan inte veta, för jag har alldrig upplevt det ni upplevt och upplever just nu. Men den sorg jag känner i hjärtat för hur orättvist livet är ibland, är nog inget mot vad ni känner. Tille har haft ett fantastiskt liv, alltför kort, men som jag sa tidigare en gång så vill jag tro att allt har en mening... meningen var att Tille hjärtat skulle öppna ögonen på så många människor som möjligt och det har han verkligen gjort. Fått oss att inse att ta vara på varje sekund vi har tillsammans och också fått upp ögonen för EB. Allt detta tack vare er, Therese och Nicklas, dessa fantastiskt starka, älskande och osjälviska föräldrar, som Tille valde med omsorg. Han ville bli älskad av just er och ingen annan mamma och pappa...bara de bästa är bra nog för Tille...Sen har han dessutom haft lyckan att få de bästa syskon som finns, omtänksamma och älskande... Nu har han tagit , sin kompis Magnus tåg...och får börja sina äventyr utan att behöva ha ont...kunna cykla. fiska och grilla... och ibland komma ner oah hälsa på er, se hur ni har det... tills ni alla får mötas igen...

All min kärlek och tröst till er, vi finns kvar här, närhelst ni behöver oss, ni finns i våra tankar och Tille han finns i våra hjärtan...idag...imorgon...i evighet...

Varmaste, tryggaste styrkekramar till er

Tarja, Mika Elina och Markus

• Heli77
    Tille, jag kände att något hade hänt igår kväll.

När jag skrev mitt sista inlägg till dig igår kväll så fick jag ont i magen och en konstig oroskänsla i kroppen - vad jag inte visste var att du redan hade gjort din resa till landet ovan molnen.
    Jag och sambon gick och lade oss, men jag kunde bara inte sova. Sa till min sambo att jag känner en oro i kroppen och jag trodde att något hade hänt. Konstigt nog kände han likadant.
    Efter ett tag fick jag tungt att andas - jag kände en tyngd över bröstet - och var nu så säker på att något hade hänt...

Första tanken var att det var något fel på det lilla växande fostret i min mage, sedan gick tankarna till mina närmaste. Men ingen telefon ringde, så jag antog att allt var bra med dem.
    Då slog det mig...
    Kanske Tille har lämnat oss nu?

Imorse väckte sambon mig och bekräftade att så var fallet.
    I det tysta hade han tänkt samma sak inatt.

Tilles familj;
    Jag känner en oerhörd sorg med Er men också en lättnad.
    Nu är det över.
    Nu kan Ni äntligen få sörja och börja bearbeta Er sorg och saknad.
    Jag vet att världen känner med Er i denna svåra stund, men även lättnaden över att Tilles smärtor och kamp äntligen är över sprids runt om i var mans hus.

Det är stor fest nu i landet ovanför molnen.
    Glädjen och värmen bland änglarna är utan gränser, för äntligen har de fått hem sin älskade Tille.
    Han blir väl omhändertagen, och leendet och intensiteten i hans ögon har återvänt - han känner ingen smärta längre.
    Han tänker; -"Är det såhär det ska kännas att leva? Jag förstår nu..."

Therese, Nicklas, Liam och Dea - Vi tänker på Er och skickar Er våraste varmaste hälsningar.
    Vi känner med Er.

/Kramar från Jenny, Tommy och lilla Sigrid.

• Mamma till H o F

Tille lille, äntligen kan du leka med änglarna i himlen och åka på Magnus alla äventyr, du kanske kan ta med dig någon ängla kompis på en resa ? Du har det nog skönt där uppe och jag vet att det är jättemånga som saknar dig, allra mest din mamma och pappa och Liam och Dea.

Många kramar från Jennie Richard & Hanna

• Eija77

Ååå Therese & Nicklas! Vet inte vad jag ska säga.... finner inte ord. Det är så fruktansvärt sorgligt .... å ändå en lättnad att Tille inte har ont längre.
    Ta hand om varandra, vi finns här för er när ni behöver oss! *kram*

• smiley81

Sov gott, och ta igen allt lekande med alla små barn där uppe...

Ta hand om er!!

kram kram

• levlivet
    Lille Tille Vila i frid...

Familjen Alfredsson-Fihn
    Vi kommer aldrig att glömma dig..
  • Stargirl

Skickar en massa styrka och ork till er alla i familjen. Tille valde verkligen en fin dag att flyga upp till änglarna. Tänker på er i er svåra stund. Kramar från oss hela familjen.

Svar på tråden Tilles tråd