• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Enfant No1

Lille Tille, skönt för dig att du har fått somna in! Tårarna rinner men det känns ändå bra att du har fått gå vidare. Vi kommer att tänka på dig.

En stor kram till din familj!

• HST

Stilla Du somnade in
    ifrån världen
    Soliga minnen
    Du lämnade kvar

• Helena o Teo

Lilla Tillehjärtat!
    I natt när jag skulle sova så var det så ljust, så ljust på himlen.
    Direkt förstod jag att det var dins stjärna som lyste så starkt, som om den ville tala om för oss att inte vara ledsna, att du hade det bra nu, inte ont alls längre.

Hela natten lyste den in genom vårt sovrumsfönster, för jag valde att inte dra ner några gardiner, jag ville att du skulle vara nära hela tiden. Vaknade med ett mycket lättare sinne (men med mycket rödgråtna ögon), för nu visste jag att du var hos änglarna, där du kunde springa omkring och leka och cykla på din blå-röda cykel, ja för den fick du ju förstås ta med dig lilla vän. I himlen, hos änglarna, är allt lätt och soligt. Därför visste du precis hur man skulle göra när man skulle cykla, bra va!

Längtar nästan till kvällen, så att jag åter igen kan se din stjärna lysa, men tills dess tänker jag på hur varmt den strålade i natt.

Tille, din familj har äntligen också fått lite ro, nu behöver de inte oroa sig för att du har ont, de behöver inte se din lilla tunna kropp, som de bara ville krama men inte kunde för du var så skör. Besök din mamma, pappa, Liam och Dea ofta, i drömmarna. Se till att de skrattar och är glada för din skull, för du har det så bra, så bra!

Tack vare din stjärna på himlen kommer du alltid finnas nära, så nära...
    Du kommer att lysa dag som natt, i regn och sol, i dimma och snö - för alltid.

Du fångade mitt hjärta Tille, så du får behålla det!
    Med all min kärlek!
    /Helena med familj

• Sofia24

Beklagar er stora sorg. Kanske kan ni nu lämna det hemska tillstånd av väntan som ni befunnit er i. Jag och min familj önskar er allt gott i framtiden.
    Hälsningar
    Sofia

• nikki79

sov gott tille nu slipper du ha ont många kramar nikolina

• Emelia06

"Döden betyder ingenting.
    Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
    Jag är jag och du är du.
    Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
    Nämn mig vid mitt vanliga namn,
    tala till mig på samma sätt som du brukade.
    Ändra inte ditt tonfall, håll sorgen borta från din röst.
    Skratta tillsammans med mig, som vi brukade göra.
    Var med mig. Le med mig. Tänk på mig.
    Bed för mig. Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag.
    Livet betyder detsamma, ingenting har skett som förändrar det.
    Livet går vidare, därför det måste gå vidare.
    Döden är ju bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap.
    Varför skulle du sluta tänka på mig för att du inte längre kan se mig
    Jag väntar på dig, för en kort stund, alldeles i närheten.
    Allt är bra."

Therese: Jag, som så många andra, har följt Tilles kamp och förundrats över hans styrka. Äntligen har han fått frid... Jag hoppas innerligt att ni nu finner styrka att fortsätta utan Tille...
    Jag och min familj beklagar er sorg.

• madeleine78

Sov Gott Tille liten...

Du har vart en stor kämpe som fått en plats i mångas hjärtan...
    tusen tankar och kramar till din familj....

Madde, Markus & Towa

• Mammatilltretroll
    Vet inte riktigt vad jag ska skriva... det känns så fruktansvärt orättvist att ni inte fick ha er lilla prins kvar hos er många år till.. men så skönt för Tille att han fick somna in i ro äntligen.
    Jag har bett min änglavovvsa, Cocos, att visa runt honom på andra sidan och busa tillsammans..
    Ta hand om er lilla familj, och än en gång - jag beundrar er för er kärlek och styrka så mycket!
    *~Mejas Mamma~*
Svar på tråden Tilles tråd