• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Aannaa
    Vila i frid lille Tille-vännen!!!

Tänker på dig o hela familjen! *kram*
  • Bella8

Nu har du tagit tåget till en bättre värld, Tille... och vad skönt och lättande för dig att slippa smärtan och att plågas mer... Lek busa och var så glad du bara kan precis som ett barn ska vara!!! Det är sommar där du är och gräset kittlar såå skönt under fötterna...

Jag känner dock så med er, Therese och Nicklas... Samtidigt som det är en lättnad att er son nu har fått frid och lugn och ro så kommer det säkert att komma morgnar, dagar och kvällar där ni känner att det är så himla orättvist och verkligen ifrågasätta varför detta måste hända... precis som jag har gjort och gör med det som hände Pappa många gånger... eller andra onda saker som händer i ens liv... Ofta finns det inga svar, och inga lösningar... och det värsta med detta är att som människa klara av detta "varför?" och leva vidare ändå... utan bitterhet och utan att bli en sämre människa... Det är inte lätt men det kommer att gå... se bara till att berätta om alla dessa känslor för varandra och vänner...

Man får vara arg, riktigt förbannad rent ut sagt, man får tycka att det är orättvist och alldeles fruktansvärt... och man får gråta massor, massor och massor igen... och man får även förbanna allt möjligt... Och... sedan så står man där igen... upprätt och livet knatar sig så sakteliga vidare... hur är det möjligt?!

Sjukdomar och mycket av ondo kan vi människor inte göra något åt men det finns mycket annat som vi kan hjälpas åt med och tänka på... Att försöka att inte säga hårda till dom vi älskar eller andra, att finnas till för varandra och stötta och hjälpa, att helt enkelt vara en god medmänniska... Det kan vi alla vara, det kan alla få del av... och vad skönt det känns att veta... att det finns saker man kan styra själv här i världen...

Jag kramar om er med en vacker dikt igen... och önskar er en så god morgon som ni bara kan ha... Solen skiner ute, det är snart vår... och er son och lillebror Tille är med er vart ni än går... och det kommer han alltid att vara!

Letter From Heaven

To my dearest family, some things I'd like to say
    But first of all, to let you know, that I arrived okay.
    I'm writing this from heaven, here I dwell with God above.
    Here there are no tears of sadness, just pure, eternal love.

Please do not be unhappy just because I'm out of sight.
    Remember that I'm with you every morning, noon and night.
    That day I had to leave you, when my life on earth was through,
    God picked me up and hugged me and said "I welcome you.

It's good to have you back again; you were missed while you were gone.
    As for your dearest family, they'll be here later on.
    I needed you here badly, you're part of my plan,
    There's so much that we have to do to help our mortal man".

God gave me a list of things that he wished for me to do,
    And foremost on the list was to watch and care for You.
    And when you retire to your bed, the days chores put to flight,
    God and I are close to you? in the middle of the night.

When you think of my life on earth and all those loving years,
    because you're only human, they are bound to bring you tears.
    But do not be afraid to cry, it does relieve the pain,
    Remember there wouldn't be flowers, unless there was some rain.

I wish that I could tell you, all that God has planned,
    But if I were there to tell you, you wouldn't understand.
    But one thing is for certain, though my life on earth is no more,
    I'm closer to you now, than I ever was before.

There are many roads ahead of you, many hills to climb,
    But together we can do it, taking one day at a time.
    It was always my philosophy and I?d like it for you too,
    That as you give unto the world, so the world will give to you.

If you can help somebody who's in sorrow or in pain,
    Then you can say to God at night "My day was not in vain".
    And now I am contented that my life was so worthwhile,
    knowing as I passed along the way, I made somebody smile.

So if you meet somebody who is sad and feeling low,
    Just lend a hand to pick them up, as on your way you go.
    When you are walking down the road and I am on your mind,
    I'm walking in your footsteps, only half a step behind.
    And when it's your time to go on? from that body to be free,
    Remember you're not going? you're coming here to me.

Author unknown.

Varma hårda, rejäla kramar (som vi ju nu kan ge igen!) från lille Charlie och Bella till Tille och hans familj!

• Desse

Hej !!!!
    Med tårarna rinnande nerför kinderna , konstig känsla att veta att det är över för Tille. Men ändå en lättnadskänsla att veta att han inte lider mer!!!! Det lät så fridfullt att få somna in omringad av alla de som älskar honom mest, somna med en stykning över pannan, den kommer han att bära med sig upp till sin stjärna. Kom ihåg att han är inte borta, han är med er nu och för alltid!! Jag sitter här på Sollerön och tänker på er och jag och många andra kommer att finnas kvar här och kolla till er lika ofta som förr !!!
    Tille har utfärdat under, ni är fantastiska men nu hoppas jag att ni alla får frid!!!
    Många många kramar Desse

• familyfour

Var inte rädd för mörkret,
    ty ljuset vilar där.
    Vi ser ju inga stjärnor,
    där intet mörker är.

En ny stjärna tändes på himlen i gårkväll. Det var Tilles blå ögon som lyser lika klart på himlavalvet som de gjorde för er när han ännu var med er.
    Var rädda om varandra. Ni har Tille i era hjärtan förevigt och han har lämnat spår i tusentals människors hjärtan tack vare att ni delat med er av hans berättelse. Tille har gjort en stor livsgärning på sina månader i livet.
    KRAMAR till er alla.

• Tilia

Varför är jag så ledsen?! Vi är många som saknar Tille, men själv har han det säkert bra. Jag hoppas att han kan sitta och titta på oss alla nu, och se hur många som lärt sig mycket av den kvalitetstid han gav oss. Varma tankar till hela er familj.

• Maggis
    ♥Tille♥
    Du är den vackraste stjärnan på himlen, vännen.
    Sov gott.

Familjen;
    Mina tankar finns hos er alla. Jag kan inte föreställa mig hur ni känner men vill att ni ska veta hur oerhört mycket ni berört mig. Många, många kramar.
    //Maggis
  • lilla bebis

sov gott lilla Tille.. många kramar till resten av familjen.

• Kristina81

Sänder varma kramar till er alla.
    Ta hand om varandra!
    Kram Kristina

• ElinK

Vila i frid Tille!!

kramar till hela familjen

Svar på tråden Tilles tråd