• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Pyff

Sov gott på molnen, lille Tille och hälsa alla änglar! Du lever i mångas hjärtan för alltid...................

• Mia o Simon

Älskade Tille..Så nu har du fått somna in, lille vännen. Du har fått dina vingar.

Jag har tillbringat en dag och en natt på sjukhus med min son som haft så ont i magen Han blev dock snart bra med lite hjälp så vi fick fara hem idag på påskdagen. Stannade till för att köpa en tidning och fick se lille Tilleman där på förstasidan.

Tårarna rinner sakta..Men samtidigt vet jag att du har det bra nu. Du har inte ont längre, och det bästa av allt är att du fortfarande är med oss För jag vet att du finns där..Och det vet jag att mamma, pappa och dina syskon oxå vet.

Många värmande kramar till Er Therese o Niclas m familj. Vi finns här om ni behöver oss...

• Julia och Hanna

Det finns en vacker låt med Björn Afzelius som jag inte lyssnat på sen min mormor dog, men känns som att det passar in. Jag tycker den är så vacker och det var en låt som min mormor älskade.

Tusen bitar ...

Det sägs att ovan molnen är himlen alltid blå,
    Men det kan va' svårt att tro när man inte ser den.
    Och det sägs att efter regnet kommer solen fram igen,
    men det hjälper sällan dom som har bli'tt våta.

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut,
    ser man allt med lite andra ögon.
    Man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
    skillnad mellan sanningar och lögner.

Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar;
    Säger Du att Du är min vän så är Du kanske det.
    Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar;

Det sägs att det finns alltid nå'nting bra i det som sker,
    och tron är ofta den som ger oss styrka.
    Ja, man säger mycket, men man vet så lite om sig själv
    när ångesten och ensamheten kommer.

För när vännerna försvinner, eller kärleken tar slut,
    ser man allt med lite andra ögon.
    Så man övar sig, och långsamt blir man bättre på att se
    skillnad mellan sanningar och lögner.

Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar;
    La - la - la - la - aaa.
    Säger Du att Du är min vän så är Du kanske det
    Na - na - na - na - aaa.
    Säger Du att Du är min vän så är Du säkert det.

Text o musik Anne Linnet (Tusind stykker)
    Svensk text: Björn Afzelius (Tusen bitar)

Hoppas att allt stöd och tröst vi försöker skänka till er hjälper och lindrar litegrann iallafall.
    Stora kramar

• InHa

Vila i frid Tille lille.
    Varma kramar till hela familjen vi tänker på er!
    /Ingela Lars & lilla Elias

• mammatil4

Hei hei
    Så trist så trist men godt for Tille å slippe å lide mer. Men det gjør så vondt å lese om hans siste pust, jeg gråter og gåter for lille vennen og for dere som er foreldre.
    Det blir nok tungt framover men dere har mange minner selv om Tille fikk ett kort liv.
    Vil gjerne få takke dere i familien for at vi har fått vere med å dele Tille med dere, han vil alltid bo i mitt hjerte, jeg vil aldri glemme han, aldri, aldri!

Takk for alt Tille, hvil i fred.

• Slobros

Som någon klok skrev i ett annat sammanhang:

Stora män är inte alltid stora
    Små män är inte alltid små

Så var er Tille för många av oss.

Det man har uppnått i sitt liv mäts i det antal tårar som fälls när man dör. Tille hann uppnå mer än de flesta för idag rinner det floder av tårar runt om i Sverige...

Ta hand om er!

• AnnaKotte

duvan fortsätter sväva
    sjungande sin symfoni
    med nia drömmar att väva
    lycklig att vara så fri

Sov gott Tille!

Svar på tråden Tilles tråd