• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • BEllens mamma

Tårarna rinner just nu för dig Tille... jag kunde inte närvara igår kväll, så jag har just fått veta att du lämnade oss i går... Men jag vet att du har det bra nu Tille-killen... däruppe bland de mjuka molnen, hos änglarna. Hittade du min morfar? Jag hoppas det Tille-mannen...

Nu behöver du inte lida mer... inte känna vare sig smärta, hunger eller törst. Nu är du där borta bland en massa andra glada ungar som alla tar emot dig med öppna armar, det vet jag att de gör Tille, för du är en liten pojke man inte kan motstå med dina stora blåa ögon... så social och allt. Du har verkligen ögonen man aldrig glömmer!

Nu har du fått resa med den himmelska järnvägen, på den vackraste av de alla resor, till det mjukaste och vackaraste av alla platser....

Jag kommer aldrig att glömma dig Tille, du har satt djupa spår i oss alla... och kanske tänker vi mer på vad vi har idag än vad vi gjorde för ett halvår sedan. Du har lärt oss så ofantligt mycket.

Här kommer en dikt som jag tror att du önskar att du hade kunnat läsa för dina nära och kära och alla andra som har följt dig under resans gång. Jag läste den åt min morfar för alla de som älskade honom. Och nu vill jag att ni som läser den, tänker er att det är Tille-mannen som läser den för just er;

"Den dagen jag går för att ej vända åter,
    jag vill att ni minns mig precis som jag var.
    Det blir bara värre mina kära om ni gråter,
    ty ingen kan ändra det öde vi har.
    Den dagen ni står där och kanske mig saknar,
    jag vill att ni lever och livslusten har.
    Min älskade kära, jag vill att ni vaknar,
    och lever de dagar, den tid ni har kvar! "

Vila i frid Tille... och vi tar, som vi alltid har gjort, en dag, ett ögonblick i sänder!

Dunkramar från din vän Lotten, Ellens mamma, med familj från Linköping

• Nana 24

Mina tankar går till er idag Therese, Niklas och Liam som de kommer att göra många många fler dagar, så länge ni behöver oss så finns vi här!, förstår att ni har en jobbig en obeskrivligt jobbig period framför er, som man har jätte svårt att sätta sig in i när man inte har varit där. Förstår att det måste ha varit över all fattbarhet att se sitt barn lida och varje dag sakta tyna bort. Den lille goe Tille, han har fått frid, de fina ögona har till slut fått ro, det gör verkligen ont i hjärtat på mig och tankarna finns hos er under dagarna, kvällarna och nätterna, undrar hur ni mår, vad ni gör, hur storebror tar det osv...
    Lider så oerhört med er, att man ska behöva utsättas för det, säger som jag har sagt tidigare, världen är verkligen inte rättvis! Tack Therese för att du har låtit oss vara med er under tiden med Tille, i bra och dåliga tider, du är verkligen oerhört stark som har orkat dela med dig, du ska veta att vi finns här att lyssna och gråta ut hos om du och ni behöver eller när ni behöver. Tycker det är så synd att man bor så långt ifrån, för långt borta för en kram, men jag skickar en stor styrkekram till dig och er ivarje fall, och hoppas att du känner den! Ni är såna underbara föräldrar till lille Tille och Liam, jag tror att Tille är uppe bland molnen nu på sin stjärna och tittar ner på sin fina familj som han ville stanna så länge som absolut var möjligt, nu slipper han ha ont mer, stackars lilla Tille! Vila i frid Tille ha många söta drömmar, vi är många som tänker på dig och dina underbara ögon! Många styrkekramar till familjen! *kramar om*

• cilja

Nu har du det bättre Tille. Sov gott. Känner med familjen och tycker verkligen att ni e starka. Ha det nu så jättebra och ta hand om varandra. Tille vakar över er.

• Cingla

Hej Therese!
    Ni är i våra tankar i dag!
    Ja, Tilles ögon var fantastiska! Han var fantastisk!
    o vet du? Det är du med! Tilles mamma!
    Extra stora kramar till er idag, när vi blickar mot skyn o tänker på Tille!

• tuttifrutti78

Sov sött Tille! Jag tänker på dig, ditt korta jordeliv har påverkat även mig...

• mkk

Tårarna bara rinner just nu.
    Jag tänker på er o har gjort så väldigt länge. Har följt Tilles kamp o er.

Vila i frid Tille lille, jag kommer alltid att minnas dig.

• qramiz

Varma gossiga kramar till Er. Mitt hjärt slår massor av slag, har inte varit inne förrens nu....
    ....Nu har Tille det bra, så bra , så bra....ingen ont, inga kramper...han fick ett underbart slut tillsammans med de sina.....
    Massor av tankar går till er....
    Titta på stjärnorna inatt så kommer ni se att en lyser starkare än alla andra......det är Tillestjärnan............

• JohannaAxelsson

Every night in my dreams
    I see you. I feel you.
    That is how I know you go on.

Far across the distance
    And spaces between us
    You have come to show you go on.

Near, far, wherever you are
    I believe that the heart does go on
    Once more you open the door
    And you're here in my heart
    And my heart will go on and on

Love can touch us one time
    And last for a lifetime
    And never let go till we're gone

Love was when I loved you
    One true time I hold to
    In my life we'll always go on

Near, far, wherever you are
    I believe that the heart does go on
    Once more you open the door
    And you're here in my heart

There is some love that will not
    go away

You're here, there's nothing I fear,
    And I know that my heart will go on
    We'll stay forever this way
    You are safe in my heart

• Miranda

Vila i frid lilla fina pojken! Styrka till er föräldrar!
    Kram Miranda

Svar på tråden Tilles tråd