Inlägg från: sambima |Visa alla inlägg
  • sambima

Scrapbooking2!

Jag skissar ju på ett bebisalbum till min vännina som ska föda i september.

Ett litet album bara ca. 20x20cm och jag behöver hjälp från er mammor med tänkbara sidor.

framsida
    dikt
    Första bebisbilden
    Baby info - längd vikt, etc - söt tabell o faktarutor, barnmorska, läkare
    Mamma & Pappa
    Storebror & jag?/Storebror själv
    Första famijekortet
    Plats för: 1 månad, 6 mån, 1 år

Vad mer? Vad skulle ni vilja ha i ert bebisalbum, ett litet alltså, ersätter inte den med mycket fakta som man köper.

• sambima

Bambigirl...

Om jag har en budget på 150-200 inkl. frakt så tjänar jag iaf på att handla ifrån USA och brukar göra det.

Jag köpte finare papper av märket Bazzills (alla scrappare dyrkar deras papper) och fick 12 cardstock (kartong/bakgrundspapp) och 49 finare mönsterpapper för 240 kr inkl. frakt från Lifetimemoments.

www.lifetimemoments.com

Men nu vet jag inte hur din budget ser ut, med det var ett tips bara.

• sambima

Bambigirl

Hittar endast Bazzills märket... men om du tänker så här: handlar du bazzills härifrån så betalar du det du skulle ha betalat för "vanligt" papper här i Sv. Dessa har såååå fint struktur i pappret och känns sååå lyxigt.

Chatterbox Bazzill Cardstock är billigare än "riktiga" bazzills och är en av mina favorit papper - och om du jämför m svenska priser ungefär det du skullebet. för vanligt slätt kartong papper på panduro.
    *gör reklam, gör reklam

shop.lifetimemoments.com/merchant.mvc&Store_Code=TLMS&Category_Code=cardstock

• sambima

Från att betalning dragits en vecka. Mina har alltid kommit på fyra dagar, men jag verkar ha haft tur

Blir det dyrt för dig nu bambigirl?

Varför gick jag in dit över huvudtaget?! Har ju just beställt öljetter för 250kr! och QK dies! E pank nu!

• sambima

*så glad att jag lyckats "få dit" Bambigirl i Scraptänkandet

• sambima

Garfield, jag köpte öljetter från ahappycrafter - jag gillar henne så bra och har alltid fått toppen service.

Hur som helst, öljetterna ser ut som MM's öljetter (fast olika färger också) så snygga men jag begränsade mig till 10 färger... det är 100/förpackning.

• sambima

Välkommen till gänget!

• sambima

Lady N

Allt ska vara syrafritt om man vill att foton och papper ska hålla i generationer o inte gulna inom 10-15 år...

Baspapper cardstock/kartong
    Lite mönstrade papper - efter tycke, inte alla gillar mönstrat
    Skärverktyg, vissa anv. skärmaskiner andra metall linje och rullkniv
    Syrafritt lim och fotolappar

Det är för mig basen så att säga. Sen kan man lägga till dekorationsmaterial som öljetter, brads, klistermärken, die cuts (stansade figurer osv. osv... hur mkt leksaker som helst!

Svar på tråden Scrapbooking2!