• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • garfield

Det gör det nog Man blir fast så fort man börjar intressra sig för hobbyn!

• bambigirl

De hade en scrapping hylla på akdemibokhandeln idag!!! 5 kr kostade ett 12*12 papper (mönstrat). De hade inte så mkt att välja på, men det är ju i varje fall något!

• ÄngelBängel

Var inne och kollade på "Lifetime..." och såg att de hade hur många bazzil trios, monos och andra set som helst. Habegäret slog till Hur många papper i samma färg är det i ett set? Jag har för mig att jag läst att i Monocromatic är det fem papper i samma färg. Är det samma för de andra?

• garfield

Det är fem papper av samma färg! Helt perfekt! Bazill är bara sååå underbara

• sambima

Bazzill trios innehåller tre nyanser av färgerna. De är mina favoriter! tycker mer om dem än monos, för de allra ljusaste i monos har jag svårt för att använda.

• ÄngelBängel

sambima: Jag scrappar inte ännu utan använder mina urtjuuusiga papper till kort och för mig är det de ljusa färgerna som försvinner först, och koboltblå, och brunt. Känns som om jag fastnat i en färgskala. Kul att vi är olika! Fastnade dock för en hel del trios i mättade röda orangea färger. Tur att det var mycket som var slutsålt och att lönen kom igår

5 papper, härligt. Funderar fortfarande om 12X12 eller någon annan mindre storlek är bäst för korttillverkning. Får tänka ordentligt...

• sambima

Ja, jag har ju många ljusa i många nyanser, har funderat på att sälja dem men kan inte bestämma mig. Kort har jag också anv dem till, men tycker det är svårt där med.

• sagogryn

Får jag smyga in här med en fråga? Ska klistra in bilder i ett album och tänkte få fråga er vad som är bäst och mest hållbart, dom små klisterlapparna, lim eller annat? Jättetacksam för svar!

• bambigirl

Sagogryn: Det bästa är att använda de små klisterlapparna (syra fria). Med lim så bucklas papperet bakom så lätt. Det händer inte med klisterlapparna!

Svar på tråden Scrapbooking2!