• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • zebran i Stilla havet

EDA = epiduralbedovning

• cateye3

jahaaaa ja =) då fattar jag =) tack!

• MikaelaOchEricaQudijo

Teide :

ingen fara,ja kan sitta i ett hörn å filma!!!gud va kul å se dej föda barn!!

• Marielle 84

Jag kommer inte ihåg sådär jättemycket från min förlossning!
    Men fyra rätt så roliga saker kommer jag ihåg! Eller ja, dom är roliga nu i efterhand!
    Först innan värkarna satt igång ordentligt (blev igångsatt) Så passade jag på att be barnmorskan om ursäkt, i förväg :) Sa att om jag skulle säga något dumt så är det absolut inte min mening.
    Sen så hade jag tydligen sagt till dom att jag behövde kissa, och att jag ville gå iväg och kissa, men jag tänkte absolut inte lämna lustgasen, jag fick inte gå iväg :( Så dom hämtade en toalett på hjul, då blev jag tvär, jag hade ju inget minne om att jag skulle kissa! Blev jätteförbannad på dom när dom envisades med att jag visst ville kissa. Så i ren protest så satte jag mig på den dumma toaletten, och det kom visst lite kiss ändå.
    Under värkarna så brukade min syster massera min rygg och mage, det var riktigt skönt. Men i en värk när hon masserade, så hade jag så ont att t.om hennes masserande var en plåga, försökte få fram att jag inte ville, men fick inte fram ett ord, så jag drog stackaren allt vad jag kunde i håret. När nästa värk kom så vågade hon inte massera, hehe, så då drog jag nästan av armen av stackaren för att jag ville att hon skulle massera.
    Sen strax innan krystvärkarna så hade allt lugnat ner sig lite (värken alltså) Då var jag riktigt ynklig, sa, jag tror att jag måste kissa :( Då sa dom -men gör det du! Och de gjorde jag, några droppar iaf. Sen så fick jag så dåligt samvete att jag var tvungen att be om ursäkt!
    Sen så när krystvärkarna kom, så skrek jag, JAG TROR ATT JAG MÅSTE BAJSA! Men då förklarade BM för mig att det var bebisen som ville komma! Då tänkte jag mordiska tankar i mitt huvud! "vad f*n vet hon om jag måste bajsa eller inte, kärringjävel" (tääänkte de bara)
    När jag krystade så krystade jag även när jag inte hade en värk! Trodde de skulle gå fortare då ;)

Sen så kom han ut den lille bushögen!

• Virris

haha, kom på en till sak!

när jag var öppen 10cm så fick jag för mig att jag SKULLE veta om bebisen hade hår på huvudet, så jag ringer in en bm och ber henne kolla det.
    hon skakar på huvudet och säger " men det får du ju se snart" och jag blir skit förbannad och säger " vill jag veta nu är det NU!!! "

så hon sätter på sig handskar och känner efter och säger " ja du, er bebis har en hel del hår på huvudet"...

haha.... knäpp men e ibland!

• NeaVida

När krystvärkarna satt igång så satt jag på toaletten och testade om jag var bajsnödig. Det var jag inte :) Men alla trodde att jag skulle föda vid midnatt så när krystvärkarna drog igång vid halv åtta så ville jag duscha och ta det lugnt, ville ta lustgas, men BM sa att det nog var dags nu. Jag tyckte att de var sååå elaka - jag ville ju duscha. Och upprepade om och om igen "nu förstår jag iiingentiiing, nu förstår jag iiingentiiing". När jag sedan låg på britsen så tog Mannen på sig byxorna igen (han hade tagit av sig i kalsongerna för att kunna duscha med mig) varpå jag elakt säger "ska du stå och _klä på dig_ nu när vi ska få barn?!?"

• samaway

Ï slutskedet av krystvärkarna så säger plötsligt barnmorska -Nu är halva huvudet ute, vill du känna? Då gav jag henne en mordisk blick och svarade -Nä jag vill bara få ut ungj-veln.

• knyttet 06

Haha, det där emd bajsnödigheten när krystvärkarna börjar, det hade jag läst om innan.

Såklart blev jag, efter 15 timmars värkarbete, nödig på riktigt, men tror ni att någon trodde mig!?!?

Till slut fick jag in en portabel toalett och gissa vem som triumferande visade all personal de små hårda knortarna jag fått ur mig. *rodnar nu*

Men, som sagt... Ingen regel utan undantag! Det finns de som behöver bajsa. Tänk om de tvingat mig att krysta ut dem i stället!

• knyttet 06

Förresten, gud så underhållande det är att läsa era inlägg! *fnissar och kniper för att inte kissa på mig..*

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *