Jag kommer inte ihåg sådär jättemycket från min förlossning!
Men fyra rätt så roliga saker kommer jag ihåg! Eller ja, dom är roliga nu i efterhand!
Först innan värkarna satt igång ordentligt (blev igångsatt) Så passade jag på att be barnmorskan om ursäkt, i förväg :) Sa att om jag skulle säga något dumt så är det absolut inte min mening.
Sen så hade jag tydligen sagt till dom att jag behövde kissa, och att jag ville gå iväg och kissa, men jag tänkte absolut inte lämna lustgasen, jag fick inte gå iväg :( Så dom hämtade en toalett på hjul, då blev jag tvär, jag hade ju inget minne om att jag skulle kissa! Blev jätteförbannad på dom när dom envisades med att jag visst ville kissa. Så i ren protest så satte jag mig på den dumma toaletten, och det kom visst lite kiss ändå.
Under värkarna så brukade min syster massera min rygg och mage, det var riktigt skönt. Men i en värk när hon masserade, så hade jag så ont att t.om hennes masserande var en plåga, försökte få fram att jag inte ville, men fick inte fram ett ord, så jag drog stackaren allt vad jag kunde i håret. När nästa värk kom så vågade hon inte massera, hehe, så då drog jag nästan av armen av stackaren för att jag ville att hon skulle massera.
Sen strax innan krystvärkarna så hade allt lugnat ner sig lite (värken alltså) Då var jag riktigt ynklig, sa, jag tror att jag måste kissa :( Då sa dom -men gör det du! Och de gjorde jag, några droppar iaf. Sen så fick jag så dåligt samvete att jag var tvungen att be om ursäkt!
Sen så när krystvärkarna kom, så skrek jag, JAG TROR ATT JAG MÅSTE BAJSA! Men då förklarade BM för mig att det var bebisen som ville komma! Då tänkte jag mordiska tankar i mitt huvud! "vad f*n vet hon om jag måste bajsa eller inte, kärringjävel" (tääänkte de bara)
När jag krystade så krystade jag även när jag inte hade en värk! Trodde de skulle gå fortare då ;)
Sen så kom han ut den lille bushögen!