• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Lillmy

Jag har ju skrivit tidigare om den italienske narkosläkaren som masserade sååå sköööönt i min korsrygg....

Kom på en sak till....Precis mellan sista öppningsvärkarna och de ordentliga krystvärkarna så blir det en liten paus ibland. Precis då kommer chefsbarnmorskan med telefonen och undrar om jag vill prata med min lillebror!? Han och svägerskan hade tänkt överraska med biobiljetter (innan barnet skulle komma) men undrade var vi höll hus och sista alternativet var att kolla förlossningen. Sambon vill inte prata med honom (han hade inte tid det var ju barn på g....). Men jag som var hög på lustgas tyckte att det var jättekul att prata med någon från "verkligheten" (dvs världen utanför där det inte gör ont).

kl 21.57
    brorsan: -stör jag?
    jag: -neeej då!
    brorsan: -vad gör du?
    jag: -väntar på att få krysta (stolt)!
    brorsan blir blek och måste sätta sig ned där hemma....- eehh, ni vill väl inte följa med på bio då?
    jag: -när börjar den?
    brorsan: -21.15
    jag: -nää, vi hínner nog inte (de hade biljetter till så som i himmelen som jag fortfarande inte sett).
    brorsan: -ok, lycka till då. Ring när det är klart!
    jag: -ok!! hej då!

och sedan krystade jag några gånger och dottern är född 21.30. Kände med en gång att här måste det bli fler barn, tvåan är planerad i mitten av september!

• kim77

Helt underbar tråd - hinner knappast läsa allt, men tittar in ibland och läser och skattar. Tack ni som delar med er. Jag skrattar fortfarande åt fisen i läkarens ansikte och telefonsamtalet med lillebrosan :)
    Tack vara er ser jag fram emot min egen förlossning som förhoppningvis bli i mitten av juli. Hoppas att jag har massor av saker att skriva här då!

• summerflower

Läs min förlossningsberätelse i bloggen. Förlosningen är den bästa jag någonsin har upplevt i hela mitt liv! Tyckte inte alls dte var så hemskt som så många säger.kram/Helen

• LMLF

summerflower: vill du länka till din blogg?
    L

• TorpSara

Soya, jag gillar dina småtroll i svandunstofflor!

• Snusadus

hahahaaaaaaa!
    det har sagts förr men tål att upprepas!
    Roligaste tråden!! mera mera mera

:-0

• Mitz

Under lustgasruset hade jag skrikit till min dotters pappa:
    "Jag hatar dig! Jag hatar dig så jävla mycket!"
    Och efter det hade jag fnissat som en liten flicka och sagt:
    "Hihi, alla pratar i slowmotion".

När min dotter väl var född fick jag extrem panik och gapade:
    "Varför skriker den inte? Varför skriker den inte?!"
    Det gjorde hon, någon sekund senare. XD

Grymt rolig tråd btw! Skrattar som satan. ^_^

• FredrikaS

hihi detta är ju underbart att läsa..
    jag väntar på att min första ska komma ut snart! och jag gissar på att jag kommer vara den som skriker konstiga saker, skämtar om allt, å allt man kan tänka sig!

en kompis mamma berättade hur det var när hon födde min kompis då. när värkarna var som värst hade hon börjat skrika på sin make "jag hatar dig" hur fan kan du göra så här mot mig?! du kan ligga här själv om du tycker det är så jävla roligt. nu åker jag hem, du kan göra detta själv, det är ju ditt fel!"
    jag gissar på att det nått sånt jag kommer komma med också.. hon var på väg å resa sig å gå därifrån!

känns bra att man kan få nått att skratta åt efteråt iaf! även om det kankse inte är så roligt just då, om man ens är medveten om det alltså

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *