• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • lovelylocks

jag fegade rätt länge innan jag testade lustgas, men sedan var den svårsläppt. detta minns inte jag men har fått det berättat för mig många gånger

under en värk tog jag masken o andades djupt, varpå barnmorskan säger åt mig: lilla gumman, om lustgasen ska ha ngn effekt måste du sätta den över äsan och munnen. jag hade den visst på hakan... awwwrrgghhh jajaja vrålade jag högt, satte masken i pannan o fortsatte andas...

en annan grej...
    hade en rätt lång och jobbig förlossning så efter många timmar bestämde sig sköterskorna för att ge mig en paus, lite sömnmedel typ variant stark så att jag skulle få sova. jag blev jättesnurrig men bestämde mig för att hålla mig vaken, och i dimman skrek jag åt min sambo att ge mig min mobil, han ville inte m tnke på att man faktikst inte ska ha dem på på sjukhuset men då gapade jag på honom så att han klassade det som pistolhot, o slutligen gav mig luren. jag började sms:a tille en väninna o förklarade situationen. " så nu ligger jag här, sur som fan, det tar jävligt lång tid, ont gör det och inte kommer det ngn jävla bebis. men nu har de gett mig knark så jag ska sova. au revoir"

gissa om hon undrade o var orolig... hehe

• Åsa Ystad

Ett lite lustigt minne är att jag hade blåa Helly Hansen-sockar på mig hela förlossningen för jag hade läst någonstans att ett par varma sockar kunde vara skönt. (Detta var alltså i juli). Alla i personalen var blanka av svett, men så fort någon närmade sig fönstret för att glänta på det vrålade jag: Nej! Jag fryyyser!"

Vid min andra förlossning kommer jag ihåg att jag halvsatt på en säng och när det kom en krystvärk försökte jag ta tag i sängkanterna och hålla emot. Fick istället tag i spakarna som fällde sängen till helt liggande. Blev först fly förbannad och började sedan fnittra smått hysteriskt åt situationen.

• evaeng

skrattade som fan åt det de skrev lovelylocks haha!!!
    men man får skratta åt sådant efteråt

• Martina 76

I tisdags kl 2313 födde jag vår lille son, Loke. Jag hade bestämt mig för att försöka klara mig utan epidural, vilket också gick bra. Men jag hade rejält ont! Som kompensation höll jag hårt i lustgasmasken hela tiden. Jag har läst en hel del inlägg i denna tråd om att man hallucinerar, vilket jag också gjorde. Vi hade radion på och helt plötsligt började jag höra allt i stammande stackato. N-n-n-n-u k-k-k-k-k-o-m-m-m-e-r-r-r s-p-p-p-o-r-r-t-t-e-n-n-n-n (det var sporten på radion just då). Helt sjukt! Jag hade dock sinnennärvaro nog att inse att jag inte borde säga något så att de inte tog masken ifrån mig!

När krysvärkarna satte igång ville de ta masken ifrån mig. Jag bad väldigt snällt om att få ha den i handen om jag lovade att inte använda den. När jag hade nyktrat till lite lät de mig använda den mellan krystvärkarna. Vad glad jag blev - masken var min bästa polare under förlossningen. Jag hade röda märken runt munnen ett helt dygn efteråt!

• Rude Billy

haha oj oj..lika rolig som sist jag läste här! Jag vill också passa på att TACKA alla er om skrivit och berättat om era upplevelser.. jag känner mig halvt ihjälskrämd inför förlossningen men efter att ha läst här känner jag mig betydligt lugnare och säkrare.. fortfarande nervös men ändå bättre än innan=)

• Mercyless

Haha, jag som ända var dundersnurrig på lustgasen var på tok för medveten om mitt beteende och bad om ursäkt för att jag spydde, för att jag skrek, för att jag grät osv Och sa till maken att: "Du, jag måste nog va klyschig. SKJUT MIG!!!"

• Torpan

Solil !
    hahahaha nu fick jag mej ett riktigt gott skratt.
    TS,TACK för denna super roliga tråd mitt i all värk och bergochdalbana i humöret så får man sej ett par superhärliga skratt.
    Kram Vänner ./ Torpan

• Rutis

Jag vill verkligen tacka för den här tråden, jag och min sambo älskar den!

Vi fick en son den 15 juni, och förlossningen var en helt fantastisk upplevelse. Den gick på en dryg timma - efteråt när jag visade bilderna för en kompis kommenterade hon att jag inte ens tagit av mej glasögonen när jag födde barn. Då har det gått undan!

Både jag och min sambo var väldigt uppsluppna och glada efter förlossningen för att allt gått så bra. Min sambo sa uppe på BB att "vad synd att du inte sa nåt roligt som vi kunde skriva in i FL-tråden". Jag blev helt paff - jag hade i mitt lustgasrus legat och skrattat åt mej själv, typ "Guuuu, vad roliga och konstiga saker jag säger, det här ska jag komma ihåg så jag kan skriva i tråden", konstaterade jag nöjt i ruset. Men så var tydligen inte fallet, hihi. Kul också att vi båda hade tänkt på tråden under förlossningen, den har verkligen följt oss!

• Solil

Jag ser att många har dåloga erfarenheter av kvaddlar. Jag höll på att dö av skratt när en bekant berättade med kraftigt rodnade kinder att hon fick den skönaste orgasmen någonsin efter sina kvaddlar...

• Rastafairy

Kvaddlar kommer ja akta mig för!
    Har sett på tv (9 månader) när en kvinna fick kvaddlar..som hon skreeeeek!....uchs va hemskt..

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *