• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • scooby

Ha ha ha *viker mig dubbel av skratt* Ringy - Hade så gärna hört ditt smurfprat

• Jonathansmamma82

Kommer ihåg min förlossning.. Hade legat i krystvärkar i 1 tim och 10 min och började bli väldigt ireterad över att ligga där och ingen bebis ville komma så när nästa krystväkr kom så skrek jag Men kom ut nån jävla gång då.. hihihi

• P A

Det kan inte vara lätt att lära sig det där yrket, jag hade en ung manlig läkarstudent med på min förlossning. Han verkade totalt bortkommen hela tiden..
    BM sa åt honom att känna hur mycket jag var öppen och gav tydliga instruktioner på hur han skulle göra, hon visade t.o.m först. Studenten går försiktigt fram tittar min sambo i ögonen och er ut och tänka OOOH my god, jag ska pilla en en tjej i muffen inför hennes kille!! Sen sticker han in 2 fingrar en liiiiten bit, BM frågar om han känner - Han bara nickar och tar bort fingrarna igen
    När jag sen fick krystvärkar och låg och vrålade som värsta demonen så ställer sig studenten i hörnan vid dörren, helt kritvit i ansiktet och hyperventilerar
    Undrar om han fortsatte sina studier..

• Cyril

P A: Herregud vad roligt!!!!!! *skratt-skratt-fniss-fniss*

• Qliana

Jag tittade på min förlossningsfilm idag och såg något som jag glömt.

BM skulle sätta EDA-förberedande dropp. Jag frågar henne då varför hon sticker nålen i armen och inte i snippan! Det var ju i snippan jag hade ont! Tyckte hon var helt borta som inte fattar att hon gör fel - men sen kommer jag på mig själv och börjar asgarva

• Flätad

Hahhahahaha!!!! Kul tråd! När jag hade kommit in och låg med Ctg så tyckte jag att luktade skumt i rummet... Tyckte nog att det luktade lite i bilen också men jag sa inget... Mannen var kanske dålig i magen, nervös kanske? Efter ett tag ser sambon konstig ut och Bm också... Sambon skruvar på sig och jag orkade inte känna stanken så i en värk gastar jag; vad fan e det som stinker?!? Mannen; Undrar jag med... sen upptäcker vi att han hade trampat i värsta hundskiten! Han hade inte vågat nämna stanken för han trodde kanske jag hade bajsat på mig.....!! Det hade han hört att man kunde göra under förlossningar ju... haha, Bm låg dubbel och jag med!!! Mannen var väldigt generad stackaren... (Han fick tvätta av sina skor OCH torka av golvet för att bli av med stanken.. Undrar just vad den jycken hade ätit???

mamma till Thea 060330
  • Virris

kul tråd!!

när jag hade legat i 35 timmar med värkar och var öppen 10cm så var jag ganska "borta" av all lustgas.

så helt plötsligt känner jag att jag har förstoppning och MÅSTE skita.... så jag försöker resa mig upp men min sambo trycker ner mig igen och jag blir tokförbannad och skriker " men jag har förstoppning - jag måste skita!!! " och min sambo går och hämtar en sköterska och när hon kommer in så säger hon att " ojj, bebisens huvud e på väg ut "

haha.... och jag trodde att jag hade förstoppning!!!

så när Cevin hade kommit ut så behövde jag inte längre gå på toa!!

• malin1000

hahaha!!! Hoppas jag får nåt kul att skriva här snart

• Teide

Påfågelöga: Ja, kvaddlar var verkligen det absolut värsta jag varit med om - föder hellre sju barn på tvären samtidigt än tar kvaddlar igen. Det värsta av allt var också att de inte hjälpte ett dugg! Smärtan klingade av i ca 15 minuter bara så det var verkligen INTE värt det!!

Jag tror att narkosläkaren bara sa så för att jag var så sur men han såg väldigt butter ut hela han så jag vet inte, han kanske hade haft en dålig dag. ;)

Kom på att när han satt EDA:n så frågade jag honom typ 10 gånger varför han gjorde ett så dåligt jobb för EDA:n hjälpte ju för f-n inte! Han fick då förklara att det tar typ 10 minuter innan den börjar verka.....

MikaelaochErikaQudijo: haha... ja, om du också vill bli mordhotad så ;)

Glömde en sak!: Medans jag låg där och andades igenom värkarna (typ efter 2/3 värkarbete) så somnade min sambo på soffan... han hade jobbat 10 dagar i sträck och hade nu varit vaken i närmare ett dygn och var helt utmattad. Han låg där och snarkade ashögt (tyckte jag) så jag var tvungen att ringa på klockan så USK kom in och jag förklarade då att "hon fick minsann väcka aset i soffan där för han snarkar så jä-la högt så jag inte kan vara i samma rum! ;) Så USk fick skaka liv i min sambo och förklara att jag tyckte att han snarkade för högt ;)

Sedan så var jag också jättebekymrad över att bajsa på mig när jag skulle krysta så efter varje krystvärk frågade jag "bajsade jag på mig nu" varpå BM hela tiden fick säga att jag inte hade gjort det men sista gången jag frågade hade det tydligen kommit lite och då frågade BM om hon skull etorka bort det och vad säger jag? "gör det om du störs av det". Haha. det var ju uppenbarligen jag som stördes av det ;)

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *