• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • MajaMaria78

En färsk ganska komisk händelse......
    För 10 dagar sedan födde jag vår dotter. Mannens stora uppdrag under förlossningen var att springa i skytteltrafik mellan microvågsugnen i korridoren och vårt förlosningsrum och värma på en vetepåse som han tryckte mot min korsrygg när värkarna kom och det gjorde överj**vligt ont. Efter att ivrigt ha inandats lustgas kände jag att en ny värk var på G, varvid jag ropar på mannen att "TRYCK FÖR H*VETE!!!" (Såklart menade jag då: Tryck vetepåsen mot ryggen) Men mannen blev helt stirrig och nervös och trode att, nu är det nog illa ställt och att jag menade att han skulle trycka på larmknappen...........Han TRYCKTE därmed frenetiskt på larmkanppen...och tio sekunder senare stod där ett gäng med barnmorskor och undersköterskor som undrar vad som hänt?....Jag tittar ganska förvånat på all personal och på min man...och undrar varför alla står i vårt rum....Jag bad ju honom bara att trycka vetepåsen mot min rygg....
    Denna händelse har vi fnissat lite åt efteråt

• Dijana

MajaMaria, jag skrattar så jag gråter. Den var det roligaste jag hört!! Tänk att alla stod där!!!

• Tisseltott

Var med min syster på hennes förlossning. Hon älskade som många andra lustgasen.
    Jag sa till henne att jag skulle gå till cafeterian en minut och hon svarade: Ok, jag ringer dig.
    Jag upprepade: Men jag ska bara till cafeterian en stund.
    Hon sa irriterat: JAG RINGER DIG!!
    Ok...
    Haha!

• Ia E

Vilken rolig tråd...

Min syster begärde EDA och narkosläkaren kom..
    Medan han håller på och fixar så drar min syster tag i BM och fräser "Se för F..N till att få ut honom ur rummet"
    "Men vaddå? Du ville ju ha EDA" frågar BM en aning förvirrad.
    "Visst, men jag har ju för sjutton glömt att raka benen, så få ut honom och fixa en rakhyvel nu!!"

Har vi skrattat gott åt, och syrran glömmer aldrig att raka benen igen

• nena76

hehe
    När jag hade krystvärkar med mitt 3:e barn, hade jag haft värkar i 3 dagar pga igångsättning och jag hade haft svårt att gå på toaletten med värkar som kom hela tiden.. så jag började känna mig lite lagom pruttig och ville gå på toaletten men fick ej pga att vattnet hade gått och nellie låg ej fixerad, när jag fick det svaret så skrek jag till barnmorskan som stod bakom mig (jag låg på sidan) att skylla sig själv nu pruttar jag på dig!! och hon svarar helt lugnt gör du det lilla vän det är väl inte hela världen. Kanske inte för henne men lite pinsamt för mig och stackars min sambo..

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *