• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Morrizz

Hehe NyfikenÖrn - skönt när man för en gångs skull i livet har all rätt till att ser delfin och lammungar utan att det räknas som att man håller på med droger .

Kan bidra med min lilla erfarenhet - under mina 2 första förlossningar fixade jag inte använda lustgasen för att jag fick klaustrofobi av syrgasmasken. När jag födde 3an sa BM - "nämen då är det väl bara att suga på slangen direkt" och tog bort själva maskdelen.
    Ni kan bara gissa vad jag gjorde sen - den blev en himmlans massa "lustgasande" i alla fall - hade ju trots allt 2 förlossningar utan lustgas att ta igen .

• No 1

Under min sista förlossning den 13 juni så skötte maken lustgasen..
    Hur vill du ha det undrade han när värkarna drog i ordentligt...kör upp den till 100!! sa jag.
    Han gjorde det o jag sög o sög i den där slangen o tyckte att det faktiskt hjälpte..haha...sen kom barnmorskan in efter ca 30 min..o konstaterade att jag hade 100 i syrgas!!! ingen lustgas på alltså!
    När hon sen vred den till 50/50 så seglade jag iväg o fick krystvärkar!!
    Måste säga att jag är mäkta stolt som klarade mig utan lustgas ända fram till krystvärkarna...
    Även om det inte var meningen...*S*

♥♥♥FICK MIN 4 PRINSESSA DEN 13/6..V 33+5♥♥♥
  • knyttet 06

Hrm... *harkel* Jaa, ska jag bekänna det redan nu...? *rodnar klädsamt*
    Joo, så här var det. För 5 dagar sedan kom jag in på BB kl. 10.20. Exakt en timme senare var han född. Däremellan var det jag och lustgasen... och eftersom CTG-apparatens sladdar inte räckte till toa, så kissade jag i en vanlig papperskorg.

När BM kom in ursäktade jag mig, med den där djuuuupa grötrösten man får av lustgas.... men BM bara: Men lilla gumman, det går bra att dra ur sladdarna!

Exakt när krystvärkarna börjar hör jag en mansröst som säger hej. "Amen vad faan, en manlig elev på min förlossning" tänker jag, vänder mig om och finner att det är ju barnets far, som lämnat storebror till barnvakten och med nöd och näppe hinner med, tre krystvärkar senare är Nicholas ute hos oss!

• knyttet 06

Morrizz - "Suga på slangen direkt!" Vilken underbar syn!!!

• Skogsjäntan

åååååååååh vad det här är underbart!

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *