• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • numberone

Det är en av de allra första sidorna

• Nalle 1981

sidan 10 eller 11 om jag inte minns helt galet, skarattade så jag trodde jag skulle dö. ;oP

• Dimisi

Jamaica: Jag hade samma problem med järntabletterna. Det luktade inte hallon när jag gick på toa, dessutom brukade jag vara stenhård i magen.

Förlossningen klarade jag dock utan att behöva gå på toa. Fick inte heller något lavemang. Men efter förlossningen blev jag plötsligt akut bajsnödig. Jag hade förlorat en del blod så jag fick inte resa mig upp.
    "Men jag måste bajsa!" pep jag.
    Barnmorskan sa att hon skulle känna efter, och stack in ett finger i rumpan och sa:
    "Nej, det finns inget där, men det kan kännas så."
    "Jo, jag är bajsnödig!"
    Då rullade de in en stol med en potta till sängen och sa att jag kunde kissa, så skulle det nog kännas bättre.
    Men jag hade rätt. Jag fyllde hela pottan med löst bajs som luktade vedervärdigt. Jag tyckte så synd om alla som var tvugna att vara i rummet. Och stackars bebisen, vilket äckligt första doftintryck...

• miniGrynet

Surfa: Stack hon in ett finger i rumpan för att känna efter bajs?! Seriöst, gör dom sånt??
    Ursäkta mitt OT-inlägg...

• Dimisi

miniGrynet: Ja, så gjorde hon. De ville ju undvika att jag steg upp, så därför skulle hon kolla om jag verkligen var bajsnödig eller om jag typ inbillade mig...

• MansonDust

Määh, bidde nåt fel.

Inte så där skitkul men nåt jag kom på såhär efteråt som var roligt just i den stunden.

Jag stod i en gå-stol i rummet och sög i mej lustgasen. Sambon min försökte öppna ett fönster för det var så kvavt i rummet men det gick inte för de var låsta. Jag drar av mej masken och får mörk röst pga lustgasen och säjer helt groggy: "Ja men det fattaru väl.. annars skulle man ta livet av sig om man kunde öppna hur man ville" och han kollar på mej som att jag rymt från psyk. Så tar jag masken igen och börjar garva för mej själv och dunkar ner i sängen igen.
    Gnäller efter BM som skulle hämta en varm rispåse åt mej. Mumlar (tror jag, egentligen pratar jag högt) saker som kärringjävel och sambon säjer att hon nog kan höra vad jag säjer eftersom dörren inte är stängd ut till korridoren. Men jag säjer att det skiter väl jag i och suger i mej mer lustgas och garvar.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *