Kom på en sak som absolut inte var rolig då, men nu kan man skratta gott åt den.
Efter tredje barnet kommit ut hade jag fruktansvärda eftervärkar och höll på att krypa ur mig själv.
Jag stod upp på alla fyra och drog i sänggaveln och nästan skrek. Det var som att det skulle komma en bebis till.
Fick iallafall åka tillbaka till förlossningssalen för att andas lustgas igen.
Det hade just varit skiftbyte och det kom in en mycket stirrig sköterska och hon ville inte köra sängen om jag stod upp i sängen. Jag la mig ner och när jag har ont ligger jag i fosterställning. Så också nu.
Sköterskan talar om för oss att sådär kan man inte ligga och börjar dra i mitt ben för att räta ut mig. Jag får precis en eftervärk och sparkar undan henne och väser att det kan man visst det!
Tillslut kommer jag in och får träffa den underbara vännen från innan. Sen kommer doktorn och undersöker och jag får en lugnande tablett och värktablett. Under tiden ligger jag med masken i ena handen och håller i sambon med den andra.
Samtidigt som jag andas i masken kommer den stirriga med termometer och börjar dra i masken, för nu måste det tempas.
Jag släpper inte! Den andra sköterska säger att vi tempar senare.
Då kommer hon med blodtrycksmanchetten och börjar dra, i armen jag håller masken med. Jag släpper inte nu heller!
Den andra sköterskan säger att vi tar det sen.
Sambon hade andra problem med henne, han var så glad för sin lilla tös och gick runt och bar och bar mellan mina eftervärkar.
Det gillade den stirriga tydligen inte. "Du kan ju inte gå där och bära, jag ska hämta en balja du kan lägga henne i"
Jag vill bära svarar sambon.
Ja, men hon ligger ju och har ont, då kan du inte bära på barnet.
Jodå, det kan jag göra samtidigt.
Sen rullade hon in en balja, titta vad jag har, så du kan lägga flickan istället för att bära..
Jag bär svarar sambon. Jag vill bära och jag tycker om det.
En stund senare var det dags för fikat man får efteråt, kaffe och smörgås och ett glas bubbel.
Den stirriga kommer fram med brickan och baljan och triumferar: Men nu får du lägga henne iallafall, för du kan ju itne både hålla tösen, dricka kaffe och äta smörgås samtidigt!
Haha, ett sånt meck hon hade. Jodå, sambon la ner tösen, en liten stund iallafall.