• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Fismamman

När vår son föddes så blev förstås lustgasen min bäste vän, som för många. Hade läst att de tog den när bebisen skulle ut. När bebisen kom längre och längre ut så sa jag inget. Låg där och var nöjd med att jag var såååå smaart! Efter ett tag gick bebisens syrehalt ner och de ringde efter barnläkaren för att han skulle bedömma om jag skulle snittas. När han kollar där nere så är bebisen nästan ute. Då blir det fart. Inget var förberett för bebisen. Och jag fick bara syrgas.

• mina1

Vid min första förlossning så blev jag äckligt berusad av lustgasen. Lät som om jag druckit alldeles för mycket. Så när jag ligger i det härliga hörnbadkaret ,stor som en strandad blåval, så säger jag till min sambo mellan alla "bröl" att han måste släppa ut lite vatten så att ishallen får nåt att göra is av. Han lydde snällt. Dessutom hade jag undrat varför alla svartklädda män fanns där inne.......(nazister var det visst...).

Jag ville tala om för min sambo att det var så jobbigt att vara så snurrig för jag visste inte vart han var (kunde inte ens lokalisera dörren i rummet) Det som för mig lät som en kärleksförklaring till honom var enligt honom: -Jag kan inte se ditt skäggiga ansikte!!!

Andra förlossningen var inte så flummig då jag hade en BM som talade om hur jag skulle använda "gasen".

• MD bebis

Haha vilken kärleksförklaring "Jag kan inte se ditt skäggiga ansikte!!!"

Som så många innan mig redan nämnt, vilken underbar tråd det här är.
    Min sambo tror att jag är psykiskt sjuk när jag sitter uppe på nätterna och skrattar högt för mig själv. Han har fått tvinga mig från datorn eftersom han inte kan sova av allt fnissande och gapskrattande. Stackarn! Han får sömnbrist av mitt fl-beroende

• zebran i Stilla havet

Jag hade SA sett fram emot att fa beratta om mina fantastiska upplevelser med lustgasen och hade den har traden i bakhuvudet under hela, naja, stora delar va, forlossningen som gick av stapeln i onsdags morse.. Inte da!! Jag sparade iofs lustgasen till slutet sa att jag inte skulle behova ANNU mer smartlindring senare.. men fasiken, jag sog for kung och fosterland men hande det nagot? INTE NAT!! De maste ha glomt att slappa pa sjalva gasen for jag blev inte ens yr i mossan. Det blev dock lattare att ha nagot att fokusera pa eftersom andningen blev ratt hogljudd genom det dar munstycket.. Jag ar dock besviken pa gasen men lyckligtvis mycket nojd med bebisen som kom ut .

• Jempa L

Efter vad alla skriver undrar jag om jag bara fick syre i min lustgasmask...
    Jag sa inte ett ljud, fick inte ens prova Darth-Vader-rösten

• Mamma t Twins

Mina ögon värker av alla sidor med roliga förlossningshändelser...
    Svårt att slita sig så man har ju blitt sittadne en stund...
    *gnuggar*
    Har ett par veckor kvar, och börjar bli smånervös, Tack för att ni så engagerat delar med er av era positiva minnen!...

Mitt Tvilling-snitt var väl ingenting vi skrattade åt egentligen.
    Det var mest underbart faktiskt, fint och lugnt.
    Läs i min presentation om ni vill.

Men jag blev mäkta förvånad då jag i Op-salen upptäckte mitt misstag att tro att den tre äpplen höga tyske praoeleven sedermera visade sig vara narkosläkaren.

• Lina1979

Nu är min förlossning över, men tyvärr gjorde jag eller sa jag inget roligt, härdade mest ut..

• spinx

Hm, provade den omtalade lustgasen under min förlossning. Det började med att de glömde koppla in gasen, så jag låg och andades vanlig luft ett tag. Inte konstigt att den inte hjälpte... Sen när de väl kopplat in allt så fick jag nog i mig lite väääl mycket. Fick en sån äcklig fylla att jag kastade masken och ville inte ha den mer.

Var rätt tyst under hela tiden, sa inte ett enda elakt ord. Vilket förvånade både mig och sambon. Brukar inte vara den som skräder orden när jag har ont.

Det enda jag sa som kan klassas som roligt var väl när sambon frågade mig mellan värkar om jag sover. Då svarade jag "Nä, jag tjuvvilar bara lite". Då ställer han nästa fråga "Och du tror att ingen märker då eller?" "Jodå, alla märker men det skiter jag i!" Blev då svaret.

Och inte ville jag gifta mig med narkosläkaren heller efter att hon lagt eda. Ville snarare skjuta henne då jag tyckte det gjorde ondare att få den i ryggen än vad värkarna gjorde. Och så hann den inte verka så värst länge innan det var dags att krysta.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *