• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • Lillmy

Härligt spinx!! Tjuvvilar...

SMART Fismamman!! Det ska jag testa när tvåan ska ut i september! Börjar nu undra om lustgasen vekligen var på max under slutet av krystandet förra gången (som barnmorskan påstod)?? Men jag tycker mig komma ihåg att allt som hände med underliv och bebisen när den kom liksom hände längre bort i rummet (tunnelseendet skyllde jag på lustgasen, så den måste varit på!!).

• Lallamen

Vid de första två förlossningarna hade jag ett ruskigt intensivt värkarbete med i princip inga pauser mellan värkarna och det gjorde att jag i princip sög lustgas hela tiden. Jag var så kär i apparaten så att jag inte ens brydde mig när jag kräktes i masken. Min man fick ringa på BM för att med milt våld ta den ifrån mig och göra den rent. Själv tyckte jag bar det lät så hemtrevligt med slurpljudet som blev vid varje andetag. *blä*

Vid första förlossningen satt jag och småfnissade för mig själv en lång stund men vägrade berätta vad jag skrattade åt. Hög som ett hus tyckte jag nämligen själv att jag var ett flygplan och jag satt och skrattade åt att "det kan jag itne tala om för de andra för då tror dom ju jag är knäpp..." Var jättenöjd för att jag kunde hålla tyst med min hemlighet.

När vår flicka skulle födas vaknade jag på nyårsaftons morgon och hade onda sammandragningar tyckte jag. Var uppe på toa men det hjälpte inte och då tänkte jag att jag skulle duscha bort dem istället. Efter fem minuter i duschen är jag vaken nog att inse att jag har jätteonda värkar med ca 45 sekunder emellan och att det nog är hög tid för förlossning istället för dusch. Tar mig ut i köket och ringer förlossningen och mina föräldrar som ska vara hos barnen. Tar mig sedan ut i soffan och ropar på maken att han måste vakna för vi måste iväg.
    Det dundrar till på övervåningen och innan jag hinner blinka står han fullt påklädd på yttertrappen med både vantar och mössa, på väg till bilen. Jag får ropa tillbaka honom och förklara att det kanske är en vettig idé att hjälpa mig lite för jag ska också med. Först då inser han att jag sitter helt näck i soffan...

• MD bebis

Haha vilken tur du har att sambon var så snabb...i andra inlägg verkar de varit helt borta i drömmarnas land. Synd bara att han höll på att glömma det viktigaste, dig.
    Underbart att tro att man är ett flygplan. Det hade varit toppen om man kunde flyga på riktigt, utan maskiner.

"Hemtrevligt" med slurpljud i lustgasmasken pga spya *ligger på golver och vrider sig av skratt* UNDERBART!

• Trissvinnaren

ha,ha, vilken rolig tråd! Lustgas har jag också fått, och det var inte alls roligt jag hade lika ont men jag var så rusig så jag kunde inte uttrycka mig eller tänka redigt...Innan det drog igång på allvar hade jag läst den mycket roliga tidningen "Larsson" som jag hade med mig, och under förlossningen tolkade jag liksom världen som skämt-rutor, tex. en bild av barnmorskan som stog och kämpade med knappar och apparater som de inte fick att funka och så texten: "Mona, den av barnmorskorna som var en aning teknisk..." Sådana små rutor såg jag hela tiden och låg och fnissade åt...försökte förklara för min man som inte förstod eftersom jag bara svamlade osammanhängande, då försökte jag förklara att han kunde ju läsa på min mage istället, där textades ju alltihopa på textremsor som på TV...Jag förstod minsann varför alla kollade på magen hela tiden!

• smurfpinglan

ja själv började jag vråla som en kåt kossa när krystvärkarna kom.
    Stod upp drack lite fanta och började tjuta -Jag skiter på mig! Känns som en jävla soffa, måste bajsa NUUUUUUUUUUUUU!
    Sedan stod jag där julbent som en gubbe och försökte ta mig till sängen samtidigt som jag tjatade om att få stånka på efter varje steg

• Cyril

smurfpinglan - *asg* "Känns som en jävla soffa"

• smurfpinglan

cyril
    gjorde verkligen det haha!
    lagom kul var det ju när man skulle bli sydd och de petade än i arslet, min komentar var typ - jaha nu är man inte oskuld där heller längre... men som sagt det var ju efter förlossningen

• almn

Härlig Tråd. Är oxå en av er som fasar inför förlossningen. Blir svimfärdig bara av ett litet stick i fingret..

• Luddan

Trissvinnaren!
    HA HA HA! Jag älskar Larson! så jag fattar precis vad du menar med skämtserierutorna. Det var faktiskt roligt med "Mona - den av barnmorskorna som var mest teknisk". :) Det vore sååå typiskt Larson! Ibland ser man riktiga fullträffar i verkligheten som skulle passa skitbra in i tidningen.

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *