• Tiger78

5 år eller mer...

Jag vill starta en tråd för oss som kämpat i 5 år eller mer.
    Ni som känner att orken börjar tryta, och behöver lite extra stöd.

Alla åldrar är välkomna!

Ni som blivit gravida efter lång väntan,
    skriv gärna några rader och berätta!

KRAM till ER ALLA!!

• Svar på tråden 5 år eller mer...
  • koje

Med mina första 3 barn kom till med p-piller. Så de litar ja inte på ja egentligen nr 4 med. första är född 88. Sen tog det slut med hans pappa sen träffade jag min man i feb 92 och i feb 93 fick vi reda på att vi skulle ha barn hon e född i okt 93 nästa fick vi reda på att hon skulle komma i jan 95 o hon e född i sept 95 sen gick jag hemma fram tills 97 då jag äntligen fick jobb hann jobba där i 1 mån när vi fick reda på att vi var med barn hela världen slogs undan men men hon stannade kvar så i maj 98 föddes en liten tjej född med dubbelsidig genomgående LKG Läpp käck gomspalt. Massa operationer har hon gjort hon ska göra sin 7e i höst. Tillbaka nu till vad jag skulle skriva när vi i dec 99 bestämde att vi skulle fixa ett syskon till minsta så slutade jag med p-piller men inget hände förrens i juni 02 men i juli 02 slutade det med missfall vi gav upp på att få ett 5 e barn men i oktober 04 så fick vi ett pluss men vågade inte hoppas så i nov 04 var vi in och kollade o jodå där var ett hjärta o detta lilla hjäta blev en sanslöst efterlängtad av en storebror och 3 storasystrar.

Så ge inte upp hur lång tid det än tar. Vet det kan låta dumt men hitta på något annat köp hund få något annat att tänka på så brukar det lösa sig

Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Angla

koje:
    Att bli gravid handlar inte att att slappna av eller att underhålla sig själv med annat.  Man kan inte genom tanke elelr vilja göra sig infertil!

Angla - med vingar av lycka
  • Tiger78

Roligt att så många hakat på denna tråd. Jag tycker att den behövs, det är viktigt att man känner att man inte är själv som att ha kämpat i evigheter.

strimma21: Jag kan tänka mig att lyckan är total när man väl fått hem sitt lilla barn. Hur gammal var hon när hon kom till er?

Koje: Har provat allt möjligt för att skingra tankarna, men inget resultat...

Kan någon förklara alla förkortningar? ICSI,FET,ET?

Jag tar min 6:e pergotimekur nu, och har det inte blivit något resultat på tre månader till, så blir det IVF i Umeå. Här i Jämtland så får man ETT försök av landstinget.
    Har inte fått erbjudande om någon annan behandling.
    Måste man ställa krav själv?

• werner
    Tiger: Va - bara ett enda försök? Förvånad Fyy, att det kan vara så orättvist. Det ska väl inte ha någon betydelse vart man bor. Skrikandes

ICSI är när man väljer ut en spermie som man sedan för in i ägget = microinjektion. Används när mannen har få spermier eller spermier med dålig rörlighet.

ET= Embryo Transfer. När ett befruktat ägg återförs.

FET= Frozen Embryo Transfer. Ett befruktat ägg som frusits, sedan tinats o återförts.

Har ni fått göra någon utredning? Har ni någon diagnos?
    Har haft hund i 5 år utan resultat!
  • Tiger78

Ja, vi är utredda. Men det finns ingen mer förklaring än oregelbunden ägglossning, och endast en äggledare. (Läs pres.)

Tack Werner! Nu förstår jag bättre vad ni skriver om.
    Ja, visst är det orättvist att det ska vara olika förutsättningar var i landet man bor.....
    Att betala IVF själv är ju ingen billig historia.

• koje

Angla det var definitivt inte meningen att det skulle bli så fel ber så hemskt mycket om ursäkt

jag vet att man inte kan tänka sig till så att man blir fertil.

Jag är jätte ledsen över att det finns så många kvinnor här i världen som inte kan få barn. Det är så orättvist. Jag ska definitivt inte gnälla för jag har de barn jag vill ha men för alla andra så e jag väldigt ledsen.

Tiger. Jag är väldigt lesen för din skull med.

Tänk om det ändå fanns något man kunde göra.

Tycker att det borde vara gratis med behandlingar osv tills man iallafall har fått ett barn sen vill man ha fler då kanske man kan betala en struntsumma. Så tycker jag iallafall.

• koje

Jag önskar er alla ett väldigt stort lycka till och ge bara inte upp säger jag ändå för försvinner hoppet vad har man då att leva för.

Ha det så bra allihop

• Tiger78

Koje: Det är helt Ok!
    Det känns bara extra tungt, när man provat alla goda råd från vänner och bekanta, och inget fungerar....
    Man tror varje gång att man blivit gravid, och blir lika besviken varje gång när stickan visar motsatsen.
    Har skaffat hundvalp 2 ggr, varit på semester X flera, provat olika hälsokoster etc. etc.
    Men jag fortsätter att kämpa!!

Jag önskar dig all lycka, och hoppas att den 7:e op. blir den sista för din lilla tjej med LKG.

Kram Tiger

• koje

Tiger 78 vet precis hur du känner det eller ni andra med för den delen.

Kämpa på.

Nä tyvärr så är det inte hennes sista op det kommer antagligen 4 till innan hon är färdig. Titta gärna in på www.haack.se och skriv en rad i gästboken. Hon brukar titta in själv där. Vår lilla hmm hon blir 8 men hon är ändå vår lilla tjej. Vissa bilder ser läskiga ut men så såg vår vardag ut då men inte nu.

• Akk76

Vi har försökt i snart 6 år nu, och det börjar bli ganska tröttsamt, enl. gyn så ser allt normalt ut för mig och min sambo har redan en son sedan tidigare, så det känns ju ganska jobbigt.
    Vi har inte försökt med någon insimination och adoption hade vi gärna gjort om vi bara hade haft råd. Det är ju ganska dyrt med adoptioner, jag har kollat upp priserna.

Det är så orättvist att endel bara har one night stand och blir gravid

Svar på tråden 5 år eller mer...