• Tiger78

5 år eller mer...

Jag vill starta en tråd för oss som kämpat i 5 år eller mer.
    Ni som känner att orken börjar tryta, och behöver lite extra stöd.

Alla åldrar är välkomna!

Ni som blivit gravida efter lång väntan,
    skriv gärna några rader och berätta!

KRAM till ER ALLA!!

• Svar på tråden 5 år eller mer...
  • Birsen

Åååå snälla får jag vara med här?

Vi har kämpat i 5 år snart och har gjort 5 st embryotransfer, 2 färskförsök och 3 frysta. Har två graviditeter bakom mig och två missfall.
    Jag vet inte hur jag känner just nu. Fick missfall i söndags och är fortfarande jätteledsen.
    Hur länge ska man orka med detta. Ibland vill jag bara ge upp allt och ta hand om min utslitna kropp samtidig så känner jag att efter 5 år så vill man inte ge upp "kanske nästa gång så är det våran tur".

• Birsen

Julifru jag går oxå på Carlanderska. Har gjort mina landstingsförsök där och fortsatte sen med det privata försöket.

• Julifru

Birsen:Ja självklart är du välkommen!!
    Bor du en bit utanför Gbg som du gör dina försök där?
    Ej fattat det där lite trodde alla landstingsförsök bara va på Sahlgrenska..
    Jag skulle ju hellre fortsätta på carlanderska nu när jag lärt känna dom så väl!

• Birsen

Jag bor i Varberg. 
     Jag vill också fortsätta där. Men när jag gjorde mina landstingsförsök så hade jag så bra kontakt med dom på KK här så nu kändes det lite vilset här fick jag alltid tag på nån samma stund som jag ringde. Nu är det oftast att man får tala in ett medelande och så ringer dom upp nästa dag kanske. Dom har la mycket oxå. 

• Betty2

Birsen: Välkommen till tråden. Tråkigt att höra om ditt missfall. Jag känner igen mig, fick oxå nyligen (för 2 veckor sedan) missfall, efter 7 ruvningar. Med tanke på att du redan haft 2 missfall så MÅSTE det ju bara funka nästa gång ni blir gravida. (Inte troligt med ett missfall till menar jag.) Jag håller tummarna för er (o alla andra här i tråden)!

• Birsen

TACK TACK
    Ja vi får hålla tummarna.
    Ska gå på akupunktur inför nästa försök. Men har jag haft oturen med två missfall skulle jag inte bli ett dugg förvånad om jag fick ett till.
    Fyy va grymmt det lät. Förlåt men jag är såå nere. tycker bara så synd om mig och alla som kämpar och kämpar.  Men samtidigt så är vi väldigt starka personer.
    Det är bara så orättvist
    Ska ni försöka mer?

• Kusin Knase
    Birsen skrev 2006-05-18 23:07:00 följande:
    TACK TACK Ja vi får hålla tummarna. Ska gå på akupunktur inför nästa försök. Men har jag haft oturen med två missfall skulle jag inte bli ett dugg förvånad om jag fick ett till.Fyy va grymmt det lät. Förlåt men jag är såå nere. tycker bara så synd om mig och alla som kämpar och kämpar.  Men samtidigt så är vi väldigt starka personer.Det är bara så orättvistSka ni försöka mer?
    Visst överraskar man ändå sig själv med att vara så jävla stark och orka lite till, lite till... Det borde man fan ha med i sitt cv! KRAM!!!!
  • Birsen

Jag läste i ditt blogg Kusin Knase.
    Min älskling sa samma sak " Vi har haft turen med att glädjas åt graviditeten i en vecka iallafalla" det gjorde så ont i hjärtat men det är ju sant. Jag hoppas värkligen att det snart är våran tur.

• Kusin Knase

Ja! Vi har ju visat att vi KAN bli gravida i alla fall!!!! Jättevidrigt och sjukt orättvist alltihop men ändå en liten, liten ljusglimt.

• Birsen

Jaa. Nu har jag haft två missfall. Har tänkt på utredning men har hört att det inte är mycket man hittar i en sådan utredning. Sen är ju missfallsrisken 1% efter två missfall så jag vet int eom jag ska ge mig in på en utredining. Eller ska jag ge min energi på att övertala läkarna att jag får två embryon tillbaks.

Svar på tråden 5 år eller mer...