• Tiger78

5 år eller mer...

Jag vill starta en tråd för oss som kämpat i 5 år eller mer.
    Ni som känner att orken börjar tryta, och behöver lite extra stöd.

Alla åldrar är välkomna!

Ni som blivit gravida efter lång väntan,
    skriv gärna några rader och berätta!

KRAM till ER ALLA!!

• Svar på tråden 5 år eller mer...
  • Kusin Knase

Ja, nu borde det väl inte vara någon diskussion om ifall du ska få två embryon? Det fick jag, efter allt krångel. Ändå har det inte strulat hälften så mycket som för er.

Fan, nu sitter jag och irriterar mig på att jag sabbar klinikens statistik, haha, vad knäpp jag är.

• Betty2

Birsen: Ja, vi kommer göra de försök vi har kvar via landstinget (på Sahlgrenska). Har 3 st i frysen (hoppas att 2 av dem skall överleva upptining, för jag känner mig helt säker på att inte alla 3 kommer göra det) och sedan har vi 1 IVF kvar. Som du märker är jag redan väldigt inställd på att frysförsöket inte kommer lyckas. Men så blir det för att jag testade minus de första 6 ruvningarna, tror ju knappast att jag kommer testa + 2 ggr i rad nu då... Vi har bokat in ett frysförsök efter klinikens sommarstängning.

Kusin Knase: Ja visst är det en ljusglimt (om än liten) i eländet, att äntligen veta att man faktiskt KAN bli gravid.

• Birsen

Du e la goo. Skit i den. Det är deras bekymmer.

jag har tjatat om två embryon sedan mitt första IVF 03. Då var det inte tal om det jag var ung och jag hade fina ägg. Sen så blev man ju bara ledsnare och besviknare så sist jag pratade med han så grät jag i luren och han sa att jag skulle få två frysisar denna gången.
    Var går ni förresten?

• Betty2

Birsen: Jag har oxå fått 2 embryon tillbaks, som Kusin Knase. Vid ruvning 6 och 7. Vid 7:e ruvningen testade jag ju positivt, men det var bara 1 embryo som hade fastnat (och sedan delat sig till enäggstvillingar), så jag räknar med att jag kommer få sätta in 2 vid nästa frysförsök oxå.

• nattinattio

efter lite över 4 års försök fick vi en dotter via IVF
    hon föddes förtidigt å vägde bara 405 gr... så det blev tuffa år även efter att vi fått vårt efterlängtade barn, nu är hon 6 ½ år

• Betty2

Kan förresten tillägga att det var helt otänkbart i början att vi skulle få 2, de sa att risken är alldeles för stor att båda fastnar... Sedan ändrade de sig när vi gjorde försök efter försök utan att få positivt resultat. Så det är absolut värt att fråga igen.

• Birsen

Håller med dig Betty. Nu säger dom att chanserna att bägge fastnar är 5%. Inte alls stor. Men dom vill nog inte det i början. jag vet att jag mailade privat mail och undrade varför. Skrev även att det är bättre med 2 eftersom det är lite högre chans att ett fastnar. men icke.

• Birsen

oj nattinattio.
    Va liten hon var. Vilken vecka föddes hon i. Mår hon bra nu.

• Betty2

nattinattio: Roligt att höra om någon som har lyckats efter långt kämpande. Förstår att det var tuffa år när hon var så liten vid födseln.

• Birsen
    Betty på vilken klinik går du?
Svar på tråden 5 år eller mer...