• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym (.......)

hej jag valde att vara anonym ingen med att göra, min syster rökte genom hela sin graviditet och det blev inga skader på fostret eller nått. men min syster försökte sluta men då sa barnmorskan stopp för det för det är aldrig bra att tvinga sig själv genom att sluta röka bara för att man är gravid. för man stressar upp det lilla livet i magen.

trådstartare lycka till skall jag säga dig kämpa på nu

• maddiz

Oh yes..ännu en rökartråd.
    Finns det verkligen inga andra trådar än att starta, alla vet, att dessa spårar ur.

• Pelinen

Bra inläss av listo tycker jag...

• Jenny S

Jag röker inte nu under den tiden jag är gravid.

Däremot räknar jag mig till kategorin rökare eftersom jag är en rökare som har uppehåll för tillfället. Jag hoppas dock att min karaktär tillåter mig att hålla mig rökfri och jag ska kämpa för det, men jag kan inte garantera något efter det att amning och graviditet är avklarat!
    Jag kalalr mig mao för rökare precis som en fd alkoholist kallas sig för nykter alkoholist.

• idiblon

alexix: Insikt är bra. Det borde fler skaffa sig.

Förresten, hej listo... Om jag inte minns fel så var du en av dom jag nog debatterade emot "moraliserande" för nåt år sedan. Tack för det. Jag är rökfri sedan 4 veckor tillbaka och kan säga att även om det tog tid för beslutet att fattas så var det nog många av, bland annat, dina ord som etsades fast och blev en liten, men bidragande orsak till att jag till slut blev redo att sluta röka. Även om det var något annat som utlöste det.

• alexix
    Jenny S skrev 2006-04-29 09:06:05 följande:
    Jag röker inte nu under den tiden jag är gravid. Däremot räknar jag mig till kategorin rökare eftersom jag är en rökare som har uppehåll för tillfället. Jag hoppas dock att min karaktär tillåter mig att hålla mig rökfri och jag ska kämpa för det, men jag kan inte garantera något efter det att amning och graviditet är avklarat!Jag kalalr mig mao för rökare precis som en fd alkoholist kallas sig för nykter alkoholist.
    Okej...
    Men har man lyckats sluta så är de ju ännu dummare att börja igen .
    Ni får kalla mig för BajjaMajja =)
  • Jenny S

Alexix:

Visst är det korkat!!?
    Det är helt urbota dumt och mitt mål är att förbli rökfri.

MEN!!
    Jag slutade inte röka för att jag hade fått nog av ciggen. Faktum är att jag mådde ofantligt bra (nu iaf) av mina cigg. men eftersom jag vet om skadeeffekterna av ciggen valde jag aktivt att inte utsätta mitt ofödda barn för denna skit.
    Kanske mkt beroende på att vi försökte  3 år innan det hände??
    Jag vet inte....

Om jag inte hade blivit gravid hade jag mest troligt inte slutat röka i dagsläget.
    Urbota dumt....eftersom jag nu kan se det positiva med att vara rökfri.

Men som sagt...jag valde inte att bli rökfri för min skull, utan för mitt barns skull!
    En anledning som god som någon....

• listo

Hej idiblon! Och grattis som fan!!!

Alla reagerar ju olika på olika saker, men jag är 100% övertygad om att väldigt många _egentligen_ mår rätt bra av en spark i röven när det gäller såna saker. Det kanske inte funkar direkt, men det kan sätta igång tankekedjor som man inte haft innan.
    Och jag ställer gärna upp med en spark när som helst!

GRYMT bra jobbat av dig!!! *glad*

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----