• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • alexix
    idiblon skrev 2006-04-29 10:15:57 följande:
    alexix: Vah? Jag fattar inte, jag är trög.
    Kommer man in o skriver typ så här :

Hur kan man röka när man är grav.., ni måste ju vara helt sjuka i huvvet , jag klassar det som misshandel och en massa annat skit...

Så självklart får man taggar uttåt på¨en gång o börjar försvara sig ...
    Är det konstigt.
    Sen är man otrevlig själv så kan man ju inte begära att nån annan ska vara trevlig tillbaka.
    Eller sitta o säga att Jo men ojj det visste inte jag o mjäka med bara.

Nej tack !!
    Ni som kommer med vänliga men bestämda ord tar jag på allvar alla andra skiter jag fullständigt i vad ni säger.
    Ni får kalla mig för BajjaMajja =)
  • idiblon

alexix: Tycker du att jag är otrevlig?

• alexix
    idiblon skrev 2006-04-29 10:10:35 följande:
    Fast, ibland kan det tyckas rätt uppenbart att en del rökare, precis som ickerökare, faktiskt inte bara har psykiska problem, dom är rent av bara både ointelligenta och tröga. Inte så mycket att göra åt den skaran.
    Detta var mycket otrevligt sagt tycker jag!
  • emmies
    idiblon: jag förstod inte heller vad alexxis menade.. jag e nog dumGenerad
  • alexix

Det är sånna inlägg som jag tycker är så töntigt.
    Det visar ju bara vilken nivå man är på, klart som f*n att man blir otrevlig tillbaka, ialf jag.

• idiblon

alexix: Det var ett uttryck för frustration, den frustration man kan känna när en del absolut inte klarar av att rannsaka sig själva, utan bara ägnar tid åt att reagera över hur ANDRA väljer att bemöta dem. Det är inte speciellt produktivt att göra så, eller hur?

• lishe

mariaViktor: "Hur skulle det sett ut om man öppnade en tråd för hur hemskt och äckligt det är med feta människor som vräker i sig? Hur äcklad man blir av en tjockis som stinker svett och trycker i sig en fet chokladboll och som dessutom är gravid? det hade inte varit populärt, men rökare är det bara att trampa på!! Där behöver man inte ta hänsyn till något!"

Återkom när du har forskning som visar att chokladbollar ger lägre födelsevikt, högre risk för koncentrationssvårigheter, astma, psd etc etc etc etc!!

Emmies: Det är svårt som faaan att sluta men fundera på vad som är jobbigast, skuldkänslorna eller abstinensen?
    Jag förstår att det är jättesvårt..jag grät hela tiden i en vecka och kunde inte sitta stilla av all oro och panik i kroppen. Men ge inte upp!!! Någonting som hjälpte mig var mantrat "Nu tar jag kontrollen över min kropp!!!"
    Säg det med bestämd röst som att du talar om för "cigaretterna" att nu har de inte en chans att ta över för du är starkare!!! krig helt enkelt!
    Lycka till! många styrkekramar Kyss

• Josean

emmies:

Jag tror att det också kan vara så att det är för overkligt att förstå att det faktiskt är ett barn i magen man förser med nikotin när man röker. Lättare att ta till sig när man faktiskt håller i barnet. Säkert en bidragande orsak till att gravida röker.
    Det är jättebra att du försöker sluta!!! Ge inte upp! Tänk så här: för varje cigg du röker får du i dig mer och mer gift. Gift som mycke väl kan förkorta ditt liv, och antagligen kommer göra det. Ditt barn vill att du ska leva så länge du bara kan!! Dessutom sparar du pengar som du kan göra roligare saker med än att "bränna upp vid porten". Så tänker jag när det kommer till godis och kakor... Vad är det för possitivt med att äta socker och fett! Gott i stunden men i långa loppet inte alls bra! Precis som cigaretter.
    Lycka till!!! Stå på dig och var RIKTIGT envis, för dig själv och ditt barn som vill ha en mamma lääääänge!

K! /Jo

• alexix

Josean & lishe:

hade jag varit gravid idag så hade jag blivit jätte peppad av era inlägg.
    Tycker fler borde tänka som ni här på tråden..

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----