• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • sommar2001

Anonym rökare
    Jag menar att det är svårare (i alla fall för mig) att sluta röka än att byta ut ett glas vin mot alkoholfritt. Rökning är jag beroende av och den dag jag blir gravid kommer det att bli svårt att sluta. Är det svar på din fråga?

• Anonym (rökare)

sommar 2001: nu förstod jag vad du menar, och jag säger som du,ciggen är hemskt att ens försöka sluta med.Usch! Men jag ska iaf försöka nu. Om man försöker innan man blir gravid kan man ju använda plåster om det behövs. Är man gravid är det inte bra att använda dom, därför ska jag testa innan jag får nåt +.

• Anonym (rökare)

juicy:jag är inte ts. jag är en annan dum rökare som dock ändå inte tycker precis som ts. Kan svara dej på din fråga ändå, naturligtvis anser även jag att rökning är som en drog, men en laglig drog som inte gör folk flummig och omdömmeslös. Därför kan inte jag göra samma jämförelse som du mellan knark och cigg. Av cigg blir inte jag omdömmeslös som man kan bli av olika droger. Hade jag sett någon knarka framför sitt barn hade jag anmält det direkt!!!!!!

• Anonym (rökare)

juicy: en sak till. Tycker du det är att jämföra att någon slår sitt barn som att någon går ut och röker en cigarett? Det tycker inte jag men alla får ju tycka olika.

• juicy

anonym rökare

men att typ 78 % av alla mammor som röker under gravv å mer än 20 cigg om dan får barn me missbildning,,å över 40% av dom som röker 10 cigg om dan..

e d ok???
    att kanrka framför sitt barn eller röka när d ligger i magen å göra deras framtid sämre..tom hjärnskadade..
    ska man blunda för d????????????????????

• Anonym (rökare)

nej det ska man verkligen inte. Men själv så rökte jag ca 5 om dan av svagaste sort. Tog inte ens halsbloss varje gång, så det känns som att alla rökare dras över samma kam här. Fruktansvärt att det finns dom som blossar på sådär utan tanke på barnet i magen!

• Anonym (rökare)

sista graviditeten var jag dessutom rökfri de sista 4 mån. Jag vet en ung tjej som rökte starkaste sort och fick ett prematurbarn. Fortfarande förstod hon inte att det kanske var pga hennes rökande, minst 15 om dan. Sen finns det ändå andra, som jag själv, som visste att det var skadligt och minskade drastiskt och tog svagaste. Jag hade helt enkelt inte karaktär att sluta helt. Fel, javisst, men gjort är gjort och nu ska jag som sagt försöka sluta. Hoppas nån annan gör det också. Emmies tror jag lite på Hon verkar som mej själv vilja försöka sluta.

• juicy

anonym rökare..
    d handlar inte bara om att rökare får små bran..d handlar om att domkan bli missbildade å adhd,samt andra koncentrations svårigheter SENARE i livet!1
    ALLA JAG VET SOM HAR RÖKT UNDER GRAVV HAR BARN ME NÅN SORTS fel!!
    jag har själv vatt rökare å sluta när jag fick et pluss,,
    så jag vet allt va d har å göra me abstinens m.m..
    men att göra allt för ens barn menades att göra ALLT för ens barn..iaf d man kan göraa...
    å d va d jag gjorde.förstår inte hur vissa inte kan tänka så!!!

tanken att veta att ens barn KUNDE vatt frisk,,men så valde jag å rlka å nu blir H*N sjuk eller missbildat,,skulle aldrig kunnat leva me d!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Daddys Girl

Ja det är DITT val. Inte barnets du har i magen!!!!!!!!!

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----