• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Mary Bell

feströkare: det du säger är sant, kroppen blir bara mer nervös om man röker så det är bara psykiskt/vana att man känner sig lugnad....men varför feströker man om man inte måste röka annars undrar jag?

• Anonym (rökare)

mary bell: precis det undrar jag också, varför man stoppar en cigg i munnen och vill dra in gift ibland när man inte behöver det? Kanske ordspråket: när spriten går in i kroppen, går vettet ut ur knoppen, stämmer här?
    Hur som helst har jag som inbiten rökare här fått nåt att fundera över. Någon hade tidigare skrivit att kvinnan får mindre ägglossningar om hon röker. Det visste faktiskt inte jag, så jag har verkligen fått en tankeställare till detta med rökning. Har försökt bli gravid i 3 mån utan att lyckas. Har inte haft dessa problem innan. Kanske det beror på min rökning. Och skulle jag bli gravid så skulle jag nog tänka mej väldigt noga för denna gång innan jag fortsätter röka som tidigare pga att jag faktiskt har fått mej rejäla tankeställare i denna tråd som emellanåt varit ganska så "het"

• MEJG

Anonym (rökare):
    Det är ju bra att du får lite insikt i det hela.
    Jag vet en kompis som var rökare och inte blev gravid så dom gick på undersökning och det visade sig att äggkvaliteten var dålig och likaså mannens spermier.
    Läkaren gav dom rådet att sluta röka till att börja med och sen om det var tur eller p.g.a. att dom slutade vet man ju aldrig säkert men gravid blev dom efter någon månad

• sommar2001

TS Röka, snusa, droger, inget är att rekommendera när man är gravid men hur man gör är upp till var och en. Vill inte leka moraltant och dömma någon. Hoppas bara att det inte får några negativa följder. Har du funderat på vad som kan hända och hur skulle du hantera en ev. livslång sjukdom hos ditt barn som orsakats av att du rökt? Är själv rökare och har fundeat på hur det ska gå den dagen jag blir gravid och det enda jag vet är att jag aldrig skulle kunna förlåta mig själv om jag föder ett sjukt barn orsakat av mitt rökande. Lycka till!

• Anonym (Mini)

Måste bara fråga alla dom som röker under graviditeten, tycker ni att det är okej att dricka lite vin också? Och om inte, varför? Och vad är skillnaden i sådana fall? Ni som röker samtidigt som ni är gravida borde skämmas!

• idiblon

rökare: Har inte tid att skriva nåt längre inlägg nu tyvärr, men vad glad jag blir!

• Anonym (Mini)

Tycker att folk som röker under graviditeten är sämre männsikor. Punkt!

• Anonym (Mini)

Sommar2001: Ja nu var det ju inte riktigt det jag menade. Jag bara undrar om folk som är gravida och som röker tycker att det är okej och helt normalt att dricka lite alkoholhaltiga drycker ibland också???

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----