• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • listo

goldfish: Bra jobbat!

Jag tror det är väldigt vanligt rent allmänt att man inte inser att man faktiskt gör väldigt många val under en normal dag, och att man har makten att påverka sina egna val precis hur mycket som helst.
    Mycket av det vi gör, gör vi nog av gammal vana/ovana, eller för att det "ska" vara så... utan att egentligen fundera över om det är BRA saker.

Fortsätt kämpa på, med det tänket kommer det funka hela vägen!

• juicy

anonym rökare

om du kallar att säga sin mening e att hoppa på så får du väl kalla d d..
    men bara för att jag inte tycker som dig..¨jag tycker synd om dessa barn som ligger i magen å e beroende av att mamman gör allt för att ens barn sak bli så friska som möjligt,så e jag skyldig..

• Anonym (rökare)

juice: en del människor som du då ex, drar sina egna slutsatser utan att tänka är det rätt eller fel. Läser du någonstans att jag skrivit att det är bra för ett foster att man röker? Jag vore ju otroligt dum om jag påstod det. Och att säga sin mening det kan man göra på många sätt, trevligt eller otrevligt, välj själv. Detta handlade om att det är fel att röka när man är gravid, vilket vi alla håller med om. Sen att kalla rökare för dum i huvet eller vad man vill, det är ju upp till var och en att tycka. Men att jämföra en förälder som tar ett bloss ute med en knarkande eller misshandlande förälder anser jag helt tokigt och fel. Men det är ju vad jag tycker. Sen att dra alla gravida rökare över samma kam tycker jag också är fel. För det finns de som blossar på av starkaste märket hur mkt som helst per dag, och de finns de som jag själv som verkligen försökte sluta men inte helt lyckades, så jag valde svagaste och endast nån få per dag. Men förresten så lyckades jag ju sluta sista graviditetens sista månader(4) Att ge en massa dumma ord och skit åt en person som försöker sluta hjälper inte, det snarare stjälper.

• kengru

Personligen anser jag att det är lika oansvarigt att röka under sin graviditet som att inte spänna fast sitt barn i bilen, men det är bara min åsikt.

• juicy

har du då aldrig hört talas om att light cigg e lika farliga som starka??
    d va inte längesen en studoe på d visades.
    så för mig e en cigg en cigg,,vare sig vilket märke den än e!!

• juicy

som sagt så har jag själv vatt rökare å vet att mna hittar på minsta lilla grejerna för att röka..

MEN när jag va gravid så kvitta d huuur dåligt jag än mådde,eller va som än gick fel,,ett blos tog jag inte,,
    bara för att jag mådde dåligt skulle inte mitt barn göra d.å d höll mig uppe,
    abstinensen va lätta,gemfört va d skulle vatt ifall jag rökt å sen där blev nåt fel på barnet.

d handlar ju om ett val,,ett enkelt val enligt mig..
    sätta sitt barns hälsa framför ett ohälsosamt beroende,,

som varken e bra för nån.

• Anonym

jag förstår att ni blir trötta på allt tjat.. min kusin rökte under hela graviditet och killen som kom ut mådde hur bra som helst.. alla blivande mammor vet ju vilka följderna kan bli.. sen är de upp till var o en..

• Beckah82
    Anonym skrev 2006-04-30 21:42:28 följande:
    jag förstår att ni blir trötta på allt tjat.. min kusin rökte under hela graviditet och killen som kom ut mådde hur bra som helst.. alla blivande mammor vet ju vilka följderna kan bli.. sen är de upp till var o en..
    USCH för sådana kommentarer!

www.familjeliv.se/Forum-2-8/m9006988.html

Läs den här tråden!
  • alexix

Becka :
    Det är nog ganska många som e trött på dina komentarer oxå !

Ni får kalla mig för BajjaMajja =)
Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----