Till Nanneli:
Det är en typisk kommentar " Dom rökte förr och dom är friska"
Skitsnack! Har du statestiken på hur många missfall, spädbarnsdöd, astma, allergier osv osv..det var förr? Det tror jag knappast, för om du hade vetat det så hade du inte sagt så!
Det finns en anledning till varför man forskar och det finns mängder av fakta på hur farligt rkning är.
På 70-talet visste man kanske inte hur farligt rökning var och många kvinnor valde därför att röka trots att de var gravida, och utsatte sina barn för passiv rökning under hela deras uppväxt.
Tycker att du borde läsa igenom det som jag kopierat in. Det är väldigt bra fakta på hur mkt rökning faktiskt skadar barnet och de senare generationerna.
Och sam sagt tidigare hur kan Mvc och Bvc uttala sig om att rökning inte skulle skada när-----)"På den här avdelningen kan mödra- och barnavårdspersonal hämta pdf-filer med Röfria Barn-material (nyhetsbrev, rapporter och beställningsblad). Projektet Rökfria barn, som drevs åren 1992-2005 i samarbete mellan Cancerfonden, Statens folkhälsoinstitut och Hjärt-Lungfonden syftade till att minska rökningen bland gravida och småbarnsföräldrar så att barn får växa upp i en rökfri miljö. Mödra- och barnhälsovårdspersonal utbildades i samtalsmetodik och handledningsmaterial och föräldrafoldrar producerades. Nyhetsbrevet Rökfria Barn och rapporter från åren 2002-2005 kan fortfarande hämtas som pdf-filer på den här avdelningen. Tobaksfakta fortsätter att publicera nyheter på området Rökfria barn."
Och jag blir verkligen chockad över att en läkare säger att det är OK att röka 6 ciggaretter!!
Till och med när min mamma väntade migpå 80-talet så fick min mamma information av sin läkare att "EN CIGGARETT skadar ditt barn!"
Tycker att det är jävligt konstigt att en läkare uttalar sig så med all den kunskap dom måste kunna för att bli läkare! I allafall i malmö har de till och med en stor planch uppsatt på vårdcentralen där de visar hur skadligt rökning är för mamman, pappan, barnet och fostret.
Och en annan sak du säger "Tycker d e så mkt snack om rökning oxå,så man skiter i d t slut.."
Kanske för att människor bryr sig och tycker precis som jag att ett oskyldigt barn inte ska behöva bli uttsatt för onödiga risker och fara!
Så hur kan man med all den fakta man har idag röka?
Hur kan man ta det blåset och veta vad som händer med det lilla barnet?
Hade jag varit du så hade jag tagit mig 10 minuter och läst igenom allt det jag har kopierat in tidigare...