Anonym (egoistiskt) skrev 2006-05-01 17:15:29 följande:
Varför är det så synd om rökare?:O Dom väljer ju för helvete det själv! Man kan sluta röka om man verkligen vill. Kan man inte själv så finns där en mängd hjälp man kan få. Om jag hade rökt och om jag så skulle behövt lägga in mig så hade jag gjort det, allt för att sluta röka!!Och du skräckpropaganda är det ju dock inte! Fakta kallas det.Fakta som Rökfria barn, som är ett samarbetsprojekt mellan Cancerfonden, Hjärt-Lungfonden och Statens folkhälsoinstitut har hållt på med i 12 år!Fakta som finns på våra MVC och BVC.Försvara du rökare. Men tyck då för f*n inte synd om de stakars barn som födds tidigare och kämpar för sina liv, de barn som drabbas av cancer, de barn som inte är livsdugligt när det födds, de barn som får problem i skolan, får allergier, astma osv på grund av RÖKNING!Hemskt att säga det, men så är det att försvara rökning är som att säga att detta är okej!
Missförstår du med vilje eller vad sysslar du med???
Detta handlar inte om att ngn här inne tycker synd om de som röker. Rökning det börjar man med av "fri"vilja, en del av grupp tryck, men till största del av egen vilja.
Men sluta det är inte lika fritt, jo viljan att vilja sluta kan vara förbaskat stark o finnas men förmågan att kunna är inte alltid lika stark.
Åter igen, vad tycker du vi skall göra? steralisera alla kvinnor som röker så att de inte kan få barn eller vad tycker du är lösningen på problemet?
Alla människor har en åsikt, men det verkar ta mig fan inte som ngn här inne har ngn längtan efter att faktiskt lösa själva problemet.