• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Santos

Jag vet hur illa det ser ut när jag slår min son blodig i ansiktet när jag är på coop. Men det gör det ju inte bättre att ni tittar på när jag gör det med arga ögon, låt mig bara misshandla min son i fred. Det är mitt val att jag vill misshandla min son, inte ert..

Vad fan ? Det är klart som fan man blir irriterad på gravida kvinnor som röker. Att dom misshandlar sig själva skiter jag i, men att skada sitt barn är ju illa... Chansen är ju hög att barnet blir sjukt, det är ju bevisat..

Okej att gravida har svårt att sluta röka och smygröker en cigg eller två under graviditeten, eller dricker några glas vin, eller äter en bit ost. Men röka, supa eller frossa mögelost är ju bara onödigt. Om mamman dog av cancer, who gives a shit, det är hennes val. MEn om barnet kommer ut och får AD/HD eller nåt annat och garanterat kommer få ett jobbigare liv än andra friska barn så är det inte barnets fel. Det är mamman som inte kunde visa lite karaktär och sluta..

P.S. Jag slår inte mitt barn, jag ville bara "make a point"

Jag ser ned på kvinnor som röker och inte kan visa karaktär...

• NicoleSthlm

Santos:

Se ner på, titta snett på....visst det kanske vi alla gör...

Men att gå fram och uttrycka sin åsikt? Då har det gått lite för långt tycker jag iaf! Eller rent ut sagt smälla till en annan person?? Näää.... nån måtta får det vara....

• juicy

"nån måtta får d vara"

javisst säger jag me när en gravid kvinna röker,,

• Anonym (rökare)

nicolesthlm: du har så rätt så ang mina abstinens. Är inte gravid men försöker sluta innan jag kanske blir gravid så har jag gått igenom mina abstinens utan att ha en liten i magen som känner av min oro. Har rökt tidigare graviditeter men har tänkt att no way!!aldrig mer en endaste cigg under graviditet om man kan försöka sluta nu i tid!!Kan inte heller fatta att jag dragit ett endaste bloss tidigare grav fast jag visste riskerna. Det var svagt gjort av mej,usch!!Gråter

• NicoleSthlm

Anonym(rökare):

Jag höll på att bli singel när jag sluta!!! Jag var ett monster, hade precis fått reda på att jag var gravid! Sluta röka o nya fräscha hormoner i miljoner var kanske inte den bästa kombinationen!

Allt går! (Utom spädbarn o fyllon ) Sen e ju frågan hur lång tid det tar! Det går inte på ett kick som för en del! Vissa kanske behöver röka 3 cigg i ett halvår innan dom känner sig redo!

• Anonym (rökare)

ja, det är sant nicole. Min egen man sa en gång när jag försökte sluta:stick och köp cigg eller så sticker jag härifrån, orkar inte med dej en minut till Generad Det är så synd att man började igen när man en gång gått igenom den första jobbiga tiden.

• NicoleSthlm

Anonym(rökare):
    Min sambo sa i princip samma sak. Men han skulle sluta snusa i samma veva så det var han som fick börja igen.... bättre han än jag tänkte vi! Men lite lugnare vart det!!

Men det gick o han e kvar

• Anonym (rökare)

nicole:han tyckte väl det var "jättetråkigt" att han var tvungen att "offra sej"?haha. Ja det måste vara hemskt med 2 abstinensfall under samma tak Fundersam Tack iaf för ditt stöd, det behövs fler som ni som stöttar oss rökare som försöker sluta än de andra som gapar en massa skit och lägger fram inlägg som är kilometer långa Tror dom att man ens ids läsa det så tar dom helt fel. Kolla nu, bara för att jag skrev detta kommer det bergis att vara nån som nappar på att få bråka lite till. Ska nog öppna en ny tråd för oss som försöker sluta. Och ve den som kommer dit som ickerökare och gapar en massa rappakalja,hehe.

• Anonym (fimpen)

Undrar vad är det för "synd om rökare" som en del skriver?

Jag har aldrig sett det som att det skulle vara speciellt synd om mig för att jag röker.
    Oavsett om jag var gravid eller inte så är det ju mitt val om jag skulle vilja röka eller inte.
    Hade någon tvingat mig till det, då hade det varit synd om mig, men inte när jag själv valt det.

• idiblon

Anonym (rökare): Jag gillar dig.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----