• Anonym (rökare)

-----Rökning under graviditeten-----

Måste bara få lätta mitt hjärta och säga det att jag e rökare o gravid och har läst många trådar här inne ang graviditet och rökning...
    Måste bara få säga det att jag e så trött på denna eviga diskussion som finns om hur farligt det är och om hur illa det är att se en gravid kvinna röka på stan bla bla..
    Vi rökare vet att det ser illa ut mm vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt mmm..
    men det e vårt val... ni som tycker det e så illa mm trampar verkligen på oss gravida rökare.
    Vi har gjort detta val att röka så låt oss göra det , ni gör inte saken bättre genom att bara klaga...
    uch blir såå trött på dessa inlägg...
    Vile bara skriva detta .....
    Hoppas min åsikt inte trampas ner nu för vi alla har en åsikt...

• Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----
  • Anonym

Gud, nu får ni sluta... .. Själv rökare, har tre barn, mellanbarnet slutade jag att röka helt (idiotiskt att börja igen ,jag vet) Mellanbarnet ville ut 2 månader för tidigt, de övriga två slutade jag inte helt men fick den ena 39 v och den sista 38 v. Menar inte att det är bra att röka, men vill ändå lugna de som gör det under gravideten. Risken är högre men gå inte och ha mardrömmar om missfoster och det ena och det andra. Må bra och njut av eran gravidtet och längta efter ert lilla barn. Boa om därhemma och tänk på det lilla livet i er mage är det bästa som finns. Visst, försök gärna hela tiden att sluta röka eftersom det är ju inte bra för er heller. Lycka till och tänk på att varje försök att sluta är possetivt. Kram

• Anonym (rökare)

envis som en mulåsna: tänk om det fanns fler som du!!va bra det skulle vara för du har rätt inställning och många av er andra har det också

• idiblon

Anonym (rökare): Hur har det gått idag?

• Gumlan

"vi vet att det inte direkt e såå hälsosamt"

nä, det är rent LIVSFARLIGT för barnet och det är väl ändå en JÄVLA skilnad??

tycker du det är ok att man slår sina barn? om någon gjorde en tråd om att den är trött på att folk klagar för att man ger sitt barn en lavett ibland, skulle du ha förståelse för den personen och tycka synd om den för att folk säger emot och berättar att det är fel?? Vissa saker är FEL och så länge det finns människor med omtanke och vett så kommer det finnas folk som klagar och kommer med moralpredikningar!!

• Gumlan

"På 56 sidor har ta mig skutton ingen som jag har sett kommit med ett ända konkret svar på hur man skall lösa problemet"

kanske för att ts uppenbarligen itne tycker att det är ett problem?

• Envis som en mulåsna
    Gumlan skrev 2006-05-01 19:36:52 följande:
    "På 56 sidor har ta mig skutton ingen som jag har sett kommit med ett ända konkret svar på hur man skall lösa problemet"kanske för att ts uppenbarligen itne tycker att det är ett problem?
    Om du får allt det folk har skrivt som att ingen tycker att det är ett problem, ja då måste jag säga att du har läst dåligt.
    Höggravid och kattokig
  • juicy

envis....

men om manaldrig la sig i va andra gör när dom gör nåt fel,,så skulle vi aldrig kunna hjälpa hemlösa barn,,eller barn som blir utsatta på olika sätt..

ska vi verkligen blunda för va andra gör när dom gör nåt fel??

e d inte barnn vi ska hjälpa?d e ju dom som inte har nån talan..

förstår likosm inte argumentet att "d e inte mitt problem"

mkt e inte mitt problem men om man lägger sig i så hjälper man..
    men om vi ska gå å blunda för allt som inte angår oss så kommer ju allt gå under tils slut.

• Gumlan

"Om du får allt det folk har skrivt som att ingen tycker att det är ett problem, ja då måste jag säga att du har läst dåligt."

va?? var det där riktat till mig? Jag skrev att TS inte verkar tycka att det är ett problem!

• smurfpinglan

juicy

håller med det är ju ingen annans problem när barnen föds
    med skador, eller problem med luftvägar som vi skatte
    betalare ska stå för. Klart som fan det är vårat problem
    jag hostar gärna upp pengar för att hjäpla barn som tagit skada men inte för att folk ska fortsätta utsätta barnen för att det finns frikostig sjukvård.
    Det är väl ingen som ger sitt barn en cigg och säger var så god, men att dra i sig skiten själv och veta att ALLT hamnar hos det utvecklande fostret det går bra?!
    Jag kan verkligen inte förstå hur det kan vara en skillnad.

Svar på tråden -----Rökning under graviditeten-----