• marina7712

"Stog" finns ej....

Vet att det är lite fånigt men jag bara måste få det sagt: Det finns inget som heter "stog"!!!!!!

Jag vet inte hur många inlägg jag har läst där det skrivs: - det stog så i den artikeln...

Det heter STOD!!!! Stå, stod, stått

Så nu var det sagt...

• Svar på tråden "Stog" finns ej....
  • Pokemon

Tummen upp för språkvård, jag slarvar själv lite ibland på nätet. Man får ta sig i kragen ibland.

Det är precis som:
    "Hon gråt". Det heter "Hon grät".
    "Jag är starkare än du". Det heter "Jag är starkare än dig".

Åh, hjälp mig! Tantvarning när man retar sig på sånt?

• flowergirl

har aldrig hört någon säga Stog.... men STOD heter det

• vadskajaghetadå

stog
    ända
    igentligen

entrecote
    bordeaux
    peugot

konstigt att man inte lär sig de användbara orden....

• marina7712

I så fall är jag väl tant då...

Jag tycker det är katastrof att det är så många som inte kan stava. Jag skriver själv "nåt" och liknande men jag vet ju att det heter något. När det däremot går över i okunskap tycker jag att det är ett bevis på hur dålig undervisning vi har....

• vadskajaghetadå

angel med kevin> jag håller med lite..jag tycker synd om alfabetiker och det är många som "klagar" här på familjeliv..
    häregud min syrra skulle bli mobbad här...

även om det sägs med lite humor vad jag försår

• vadskajaghetadå

okunskap skule jag inte tycka det är..snarare analfabet eller kanske haft det så svårt i skolan att man inte orkat läare sig..

min syrras pojke kan inte läsa eller skriva nu och han gräver ner sig..han säger att han är sämst, att han är så jäkla DUM och korkad..han fick gå om en klass..hans syrra hade sett han stå bakom en buska..min syrra blev lite halvt mobbad i skolan..de satte henne i en särskoleklass för att hon hade svårt med stavningen...

jag lärde mig läsa o skriva när jag var 4 år...varken mamma eller pappa är dåliga på stavning..men jag tror att hon hade det så tufft så hon aldrig orkade lära sig stava ordentligt..

analfabeter eller dålig skolgång, dålig undervisning...jag ser "dom" inte som dumma allafall

• Aprilia

särskrivningarna är värst: barn vagn, blabla tråden, målar färg m fl, jag vet man ska inte klaga, men svårt att låta bli ibland, men jag skriver ofta t ex oxå mm

• vadskajaghetadå

och skulle aldrig reta upp mig på dom...det vimmlar av analfabeter

• Aprilia

bra skrivet sannispannisen!!!!

• dofsan

jag kan mycket väl stava fel med mening........
    för jag kan tycka att de e lite rolit ......har man inget annat o gnälla över så........får man gnälla på dom som ente kan stava ordentligt........
    huvesaken e väl att man kan begripa vad vederbörande vill ha sagt......
    e det helt uppåt väggarna stavat,då får man ju använda sin fantasi
    ....lägg energin på nåt annat

Svar på tråden "Stog" finns ej....