Aaliyah skrev 2006-05-11 21:54:16 följande:
Av någon anledning blir det alltid en ganska hård ton i de här trådarna. De tjejer som rakar sig känner sig påhoppade och framställda som viljelösa offer för porrindustrin. Och vi som inte rakar oss känner oss utpekade som osexiga och allmänt ovårdade. Och så trappas det hela upp. Jag skulle önska att någon medgav att det inte finns så många skäl att raka sig men att man ändå gör det för att man är påverkad av medias bild av kvinnor och att man inte orkar stå emot utseendefixeringen. Jag kan säga att jag ägnar mycket tid som jag skulle kunna ägna åt annat åt att sminka mig, smörja in mig med krämer, grubbla över olika brister i mitt utseende och köpa produkter jag inte behöver. Dumt va?
Det är synd att det har en tendens till detta.
Men man är inte snyggare än man känner sig
Jag är stolt över min buske och jag hoppas att de som rakar sig är stolta för det.
Varifrån det här med att raka sig kommer ifrån, det vet jag inte. Men vissa jag känner har gjort det i härrans många år.
Kommer tom ihåg att Amelia hade en särskild bilaga med olika kvinnokön. Både rakat och orakat. Så visst kan media måla upp en bild av att så ska man göra.
Å andra sidan så går tiden framåt hela tiden, fler råd och rön dyker upp.
Så snart är jag väldigt ute med mitt krull

Då kanske dom kommer på att hår blir för "varmt" och bakterierna frodas i underlivet.
Jag bryr mig inte mycket om mitt utseende, sminkar mig kanske 2-3 gånger om året.
Smörjer mig bara med kroppslotion, använder nästan ingen parfym.
Jag är STOLT över mig själv och att min kropp åldras, alla barkar ju dit hän.
Jag hoppas ju att alla kan känna stolthet med vad man väljer att göra och inte känner sig tvingad till att tex raka sig för att passa in.