• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Anonym

Alla gör väl som de vill. De flesta har väl fattat att det är sämre för hälsan att raka och vill man göra det ändå är upp till var och en.

TS: Om det är pinsamt beror nog mest på vem man är och var man är. Själv gör jag det inte (har testat någon gång för skojs skull men det gav ingen mersmak). För mig känner jag att det inte riktigt passar in i min bekantskapskrets, gym osv. Jag har inte sett någon rakad där (inte för att jag brukar stirra), så jag skulle känna att jag stack ut, och det är väl det som är pinsamt. Vi är mest +35 medelklasstanter . Bland tonåringarna på en förortsskola jag varit inblandad i var det väldigt vanligt, särskilt bland invandrartjejer (och även bland killar har jag hört). Där kan jag tänka mig att det var de orakade som kände sig pinsamma och avvikande i stället.

• Anonym (orakad)

Snälla alla här inne, dra nu inte ner det i sandlådan igen.
    Den andra tråden ledde dit, så denna kunde ju hålla sig på en trevligare nivå.

Man ska väl kunna disskutera muffen utan att bli ovänner?

Trevlig kväll!

• Aaliyah

Eller dissekera muffen om man inte är försiktig när man rakar...
    Trevlig kväll till dig också!

• Gadget

Lillan7704:

Jag tror inte de flesta säger sånt till sina flickvänner. De jag pratade med hade inte nämnt det.

Det om muslimer var till ID: 9227983 :)

• Ariane

Men hur kan man komma och tänka på moraltant i den här diskussionen? (moraltant=kvinna med hög moral?!)

• Anonym (orakad)
    Aaliyah skrev 2006-05-09 23:22:10 följande:
    Eller dissekera muffen om man inte är försiktig när man rakar...Trevlig kväll till dig också!
    Förstår nog inte vad du menar med detta inlägg, men jag är lite trög ibland
  • Lillan7704

Gadget:

Jag skrev:

"Har inte sett någon av mina ex ha rivsår i ansiktet eller ens varit röda.. "

Om dom hade haft det hade jag sett det. Och jag vet inte hur andras förhållanden är, men i mina har jag kunnat prata om allt..

• Aaliyah

Kimmis kanske menade att alla som inte rakar sig har hög moral?
    Oj, jag kanske borde vara smickrad...

Svar på tråden Raka könshår