• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Anonym

Lillan 7704:
    Bra skrivetpå vart enda ord du skrivit.

• Maggan86

Lillan7704
    Jag håller helt och hållet med dej.
    Är det så konstigt att man gör saker för sin Egna skull??
    och det KOMISKA är att tack vare denna tråden så har det startats en egen tråd där rubriken Lyder :"Jag gör det för min egen skull"= rena rama gojan

www.familjeliv.se/Forum-5-74/m9285358.html

kan inget annat en skratta åt detta!!

och Till Pellinell, då innerbär det att du gör i stort sätt allt i ditt liv för andras skull, måste vara jobbigt att leva så?? eller fattar jag dej fel??

• Grannen

Rakar allt jag med, fast visst kan det kännas pinigt i offentliga duschar! Måste erkänna att jag sparade ut när jag skulle börja simma... Hihi.

• Lillan7704

Jag blir så *piiiiip* förbannad när folk ska försöka ändra på mig och det jag faktiskt tycker om.. Jag är som jag vill vara och jag är det för min skull. Och att folk sen har mage att komma och säga att jag inte gör det för min egen skull utan för andras, gör mig dyrt och heligt förbannad! Folk som inte vet ett skit om mig över huvud taget..

Men det kanske är som man säger.. Man ser sig själv i andra.. Dom som säger att jag är på ett visst sätt för någon annans skull, sitter kanske i den båten själv.. Dom kanske är någon/gör något dom inte vill vara/göra för att någon annan tycker att dom ska vara/göra det...?

• ACKAN
    Lillan7704 skrev 2006-05-12 11:40:45 följande:
    Jag blir så *piiiiip* förbannad när folk ska försöka ändra på mig och det jag faktiskt tycker om.. Jag är som jag vill vara och jag är det för min skull. Och att folk sen har mage att komma och säga att jag inte gör det för min egen skull utan för andras, gör mig dyrt och heligt förbannad! Folk som inte vet ett skit om mig över huvud taget..Men det kanske är som man säger.. Man ser sig själv i andra.. Dom som säger att jag är på ett visst sätt för någon annans skull, sitter kanske i den båten själv.. Dom kanske är någon/gör något dom inte vill vara/göra för att någon annan tycker att dom ska vara/göra det...?
    Bra inlägg!
    Tar dagen som den kommer...
  • Anonym

Vad gäller att föda barn och ha rakat underliv så fick jag mig en åthutning faktiskt. Barnmorskorna föredrar att man gärna låter håret växa lite längre. Tydligen så är det svårare att sy bland stubb, och är man helt kal och det växer ut så kan det tydligen bli infektioner om man spruckit/klippts och de måste sy.

Jag var rätt nyrakad (gud vet hur jag ens hittde rätt för tjockismagen ) men de påtalade att INTE göra det om jag föder fler barn! Vet inte om det är rätt eller fel, men det sa de till mig i alla fall.

• Anonym

Ja, att få skäll när man just klämt ut en unge och ligger där med benen i vädret för att sys ihop, ja då är man rätt mottaglig för kritik! Så jag lär nog låta muffhåret växa vilt innan nästa förlossning!

Svar på tråden Raka könshår