• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Anonym (hmm)

Ifall jag rakar musen skadar det ingen annan än mig, om någon. Och ingen annan än min sambo ser min mus, så jag förstår inte varför jag skulle bidra till en dålig kvinnosyn? Ni som inte har rakat er, ni kan ju börja gå omkring med musen i vädret då, så alla ser att ni minsann inte är vilka slampor som helst, som lider under kvinnoförtryck och alltvaddetnuheter.

Ifall jag bestämmer mig för att tvångsraka min man, råka skära honom i snoppen och dessutom visa upp honom på stan - ja DÅ skulle ni ha något att tala om!

• Aaliyah

Ja, då skulle vi nog prata anonym! För det vore ju lite ovanligt att få se en naken man på stan!

• Anonym (hmm)

Aaliyah - javisst, och ännu värre: En RAKAD naken man! Utökar mitt tankesätt lite: Jag skulle även tvinga honom att gå omkring med en skylt där det stod "ALLA KILLAR MÅSTE RAKA PITTEN FRÅN OCH MED I DAG, ANNARS...!" Ja, då skulle jag förstå ifall ni klankade på mig.

• Aaliyah

Jag skulle inte våga klanka på dig då för du skulle ju vara helgalen. Jag skulle hålla med om allt du sa.

• Häxan Jia

Jag kan en magisk formel annars... Hmmm hur va den nu igen, den skall tydligen bota de mesta ....

• Anonym (Bellan)

Jag har rakat mig helt så länge jag kan minnas. Tycker inte alls det är pinsamt på något vis i offentliga duschar. Rakade mig ända fram tills jag skulle föda och fick inte höra några kommentarer ifrån barnmorskorna. Var och en får ju göra som den vill, och jag vill raka mig :)

• Lizzy 71

Jag är alltid rakad och tycker hårväxt är obehagligt...

Svar på tråden Raka könshår