• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Aaliyah

Alltså; disskutera, dissekera... En ordlek eftersom man dissekerar saker med en skalpell...

• Lillan7704

Aaliyah:

Varför skulle du inte ha hög moral? För att du inte har samma åsikt som andra här inne? Det är ju löjligt.. Alla har precis samma värde, hur man än ser ut i trosorna/kallingarna. Fattar inte varför inte folk kan acceptera att vi är olika...?

• Aaliyah

... och om man inte är försiktig kan man råka dissekera sitt underliv när man rakar sig... Inte speciellt kul, men jag börjar bli en aning tramsig.

• Ariane

Aaliyah, jaha är det så Kimmis menar! Jag förstod inte vad hon åsyftade. Känn dig smickrad!!!

/Moraltanten Ariane som också har hög moral

• jennypennypannkaka

Jag har också hög moral, men jag rakar muffen för det!

Moral och antal könshårsmeter hänger nog inte ihop..

• ACKAN

Nej det kan man ju hoppas. (Moral och antal könshårsmeter hänger nog inte ihop..)

Alla är vi olika ( och tur är väl det, hur hade det annars sett ut här i världen? )

Men Moral får vi ju hoppas att de flesta av oss har.

Tar dagen som den kommer...
  • Anonym (päckel)

Nu är jag ju inte rakad men jag har funderat allvarligt på det eftersom jag sedan jag fått barn har skitmycket flytningar. Könshåren bara klibbar ihop av alla äckliga flytningar så det skulle antagligen kännas mycket fräschare att vara rakad, tror jag.

• Pellinell

Aargh, finns det fortfarande folk som överväger rakning? Trodde vi hade lyckats reda ut alla nackdelarna grundligt i den förra tråden. Ni vet, alla bakterier som får fritt tillträde till de blottade och känsliga genitalierna, de ökade flytningarna som inte kan transporteras bort när man inte har könshår, de irriterade hårsäckarna och alla de små kvisslor som uppstår i ett rakat sköte. Hur kan någon friviligt utsätta sig för det?

• Aaliyah

Tja, tyvärr ganska många vad det verkar Pellinell. Men du och jag och Ariane och några till får väl hålla den håriga fanan högt!

Svar på tråden Raka könshår