• Emillia

Raka könshår

Läste i söndagens Aftonbladet att deras trendexpert "vad hon nu heter" skrev att könshåret skulle rakas av inför sommaren? Har ju förstått att det är ganska vanligt med rakning osv men är det lika vanligt med helrakat? Dessutom undrar jag, om någon vill svara, är det inte lite "pinigt" i tex offentliga duschar eller så att vara helrakad?

Har själv funderat på det här med rakning och försökte för ett tag sedan men "vågade" inte gå hela vägen även om det lockar lite :)

• Svar på tråden Raka könshår
  • Greenmonster
    Jag kanske borde lagt till en smiley på slutet av meningen. Jag var lite sarkastiskt av mig
    If we don't go crazy once in a while, we'll all go crazy. - Hawkeye
  • Häxan Jia

hehe där ser man vad man kan missförstå ibalnd och så undrar folk varför världsfred verkar vara en omöjlig uppgift...

• Greenmonster

Jag kan aldrig bestämma mig om rakning. Ibland gör jag det men ibland inte. Min kille tycker visserligen inte om det så det blir sällan att jag gör det men jag tycker att det känns skönt ibland (sexuellt).

If we don't go crazy once in a while, we'll all go crazy. - Hawkeye
  • Lillan7704

Hmm, inte riktigt sant förresten.. Jag är en vaxad icke-bimbo..

• Häxan Jia

Jag rakar mig en gång i veckan kanske.. dock inte allt... för så trivs jag bäst...

Har allt funderat på att inte raka mig, men så minns jag hur jobbigt jag tyckte de var med könshåt som sitter i kläm i trosan, och fast klibbade blod klumpar (som får mig att må riktigt illa) och så lägger jag ner det där en stund till..

• Häxan Jia

Lillan... Ja rätt ska ju vara rätt Gör de inte ruskigt ont att vaxa könshår?? *nyfiken* det där har jag nämligen inte vågat mig på...

• Angelica80

Svarar endast på TS.
    Jag är helrakad o har varit i åtminstone 13 år. Alltså sen jag var 13.
    Nej det är inte pinigt i offentlig dusch, gyn osv. Skulle däremot tycka att det var pinigt o komma in med en buske där nere hihi

Jag är så glad
  • Lillan7704

Häxan Jia:

Jo, det gör *piiiip*ont!

Men det går fort och det är värt varje smärtsam minut! Det gör bara ont för stunden, efteråt känner jag mig bara otroligt fräsch!
    Sen behöver jag inte bry mig på 4 veckor och håret som kommer upp är mjukt och inte så där stubbigt som det blir av rakningen. Kliar inte heller..  

Svar på tråden Raka könshår