• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • Kirita

tack för svaret Lovelyy!

jag hade inte spelat på ett bra tag, men innan nattliv kom då sagdes det att  universiteten skulle försvinna och det gillade jag inte!

men jag tackar så mycket! nu ska jag iväg och köpa nattliv iaf! så kanske jag kommer efter helgen med en legacyfamilj!

måste installera spelet på denna datoren oxå!

förresten är denna tråden farlig, man vill bara spela mer o mer och får då inte myket vettigt gjort!

p.s. vart är det billigast att köpa spelen?

mvh
    Kirita

• TheLove

om jag var du skulle jag köpt Arbetsliv. Tycker det är roligare. Men det kanske bara är jag... Nattliv är typ bara massa flirtande ute på stan, tar lång tid att åka dit också,.. Men billigast är nog Coop eller ICA MAXI mina är i alla fall köpta på ICA MAXI...

• Lady Namárië
    Skalman1 skrev 2006-06-29 10:24:18 följande:
    Finns bara poängkortet på engelska?
    Jag tror det, men om du behöver hjälp att öevrsätta något är det bara att säga till!
  • Lilith74

jag tycker att Arbetsliv är kul för jag orkar sällan låta Simmarna åka någonstans. Med A-liv kan de starta hemmaföretag och inte lämna tomten. Har man som jag en lite segare dator blir det långtråkigt att tvingas lämna tomten för action.

• Lilith74

Frågar igen, får man flytta Legacy-familjen? Jag står inte ut med mitt jättehus längre!

• Lady Namárië
    Lilith74 skrev 2006-06-29 17:00:51 följande:
    Frågar igen, får man flytta Legacy-familjen? Jag står inte ut med mitt jättehus längre!
    Ja, om jag minns rätt så får du flytta, men inte till ett billigare boende. Du frå inte tjäna pengar på affären, så att säga. Vänta, skall jag se om jag hittar reglerna!
  • Lilith74

Ah okej men jag kan flytta ut och köpa en ny 5x5-tomt och bygga då?

• Lady Namárië

Jag hittade det! Det spelar ingen roll om det äfinns ett hus eller inte på tomten du flyttar till men tomten får inte kosta mindre än den tomt du började med (6x5 eller 5x5, vilken det nu är).

• Lady Namárië

Moving the Legacy Challenge household.

Many of those (myself included) who have taken their Legacy Challenges into the later generations have found that bugs start to creep into their lots. A bugged Legacy house can bring a glorious Legacy to a screeching halt. With the new inventory system, you can easily pack up your bags and move to another lot. The new lot does not need to be empty, it can have a house on it already, but it may NOT have a family in it already. The new lot must at least cost as much as the plot of land you started the game with (IE you can’t move to a new house and make money on the move.) Legacy Challenge Xtreme starters may not move during their 1st week of existence.

(www.legacychallenge.com)

• Lilith74

Härligt! Koka flyttgröten, packa väskorna!

Svar på tråden Sims 2 - tråd 4