• Lady Namárië

Sims 2 - tråd 4

Dags att starta en ny tråd, eftersom den gamla sjunger på sista versen! Här diskuterar vi allt som har med Sims 2 att göra.

Angående downloads:

Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]

Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.

Det finns ju en The Sims 2 mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

Gamla trådar hittas här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m5473031.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-165/m7259034.html

You can't take the sky from me.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-20 13:39:23:
    Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Reglerna för Legacy finns hittar du på www.legacychallenge.com.

Här finns våra bloggar:
    Aud: www.audhumble.com/ts2/challenges/legacychallenge.htm
    Lady Namárië: www.familjeliv.se/Bloggar-7-44/b22700.html
    Pink Rose: pinkrose55.blogsome.com
    Sundsvallstjej: web.telia.com/~u60532525/

Skriver du också Legacy-blogg? Säg till, så uppdaterar jag trådstarten!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-25 15:52:21:
    Fler bloggar:

Trossens mamma: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26203.html

FlowerGirl: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b26179.html (Legacy) och flowergirl.blogg.se/allmnt.html (vanligt simmande)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-04 08:41:53:
    Badprinsessan: www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b27070.html
  • Svar på tråden Sims 2 - tråd 4
  • FlowerGirl

Tänkte flytta min legacy familj men nu har jag byggt huset så fint att jag har bestämt mig för att bo kvar tills vidare

• a Lv a

Vad är legacy familj? Har inte spelat Sims 2 sen själva spelet typ :o) Hänger inte riktigt med i svängarna men kanske ska skaffa arbetsliv & börja spela sims2 igen. Är det värt att köpa?

• Kirita

Hur kommer ni på namn till familjemedlemar? följer ni någon stil m.m?

• TheLove

jag tycker att det är värt att köpa det... men man klarar sig bra utan det också...

• TheLove

Kirita
    jag bara tar det som kommer först i huvet.. När man spelar legacy så brukar jag döpa till legacy :-P hur gör du?

• Lady Namárië
    Kirita skrev 2006-06-30 11:30:31 följande:
    Hur kommer ni på namn till familjemedlemar? följer ni någon stil m.m?
    Jag gör det lätt för mig själv genom att gå efter alfabetet. Grundaren heter något på A, alla i generation 2 heter något på B, alla i gen. 3 heter något på C osv. På det sättet blir det mycket lättare att hålla ordning på familjerelationerna när barn drar till college, syskon flyttar ut osv.

I mitt nuvarande Legacy kom jag på efter att jag börjat spela att alla arvingar skulle heta någon form av "titel". Jag har hittills en Baron, en Contessa och en Duchess D'Arbanville. Vi får väl se hur länge jag håller ut på det spåret. Finns det för övrigt några titlar på F?
    a Lv a skrev 2006-06-29 23:49:45 följande:
    Vad är legacy familj? Har inte spelat Sims 2 sen själva spelet typ :o) Hänger inte riktigt med i svängarna men kanske ska skaffa arbetsliv & börja spela sims2 igen. Är det värt att köpa?
    Du kan läsa om Legacy-utmaningen i länken i trådstarten. Det är en utmaning man kör mot sig själv, där man utan fusk skall spela samma släkt i 10 generationer och samla poäng under tiden (genom att t. ex gifta sig med NPC:s, tjäna pengar etc.). Vi är ett helt gäng som bloggar om våra familjer - perfekt för oss såpadigare nu när TV bara visar lågvattenmärken! Länkarna till våra loggar finns också i ts!
  • Mamalicious

Smart system Lady N! *apar efter*

• Lady Namárië
    Skalman1 skrev 2006-06-30 12:59:52 följande:
    Lady N, titel på F: Furste!
    Heja! Kvinnlig då (förutom Furstinna, som inte jag tycker funkar riktigt)?
Svar på tråden Sims 2 - tråd 4