• tinaaaaaa

Bebis i Blekinge 3

Såg att den gamla bebis i blekinge var slut, hittade ingen annan. Så jag Tog mig äran och göra en ny.

Här är vi blekingebor som är gravida har barn eller bara vill prata.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:31:
    --------->NY Blekingetråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:24:48:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11454659.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-11 10:30:06:
    och listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m11455199.html

• Svar på tråden Bebis i Blekinge 3
  • Annione

Blekingetösen: Jag har ingen symaskin, funderade annars på att köpa stora lakan och dela på två. Sen känns det lite för snart för att jag ska orka engagera mig i tillverkning av saker, jag har ju inte det som hobby precis som du vet. Bor i lägenhet så det behövs ingen bygghjälp än. När det väl blir dags "bjuder" jag nog ner pappa, två av mina bröder och syrran då har jag ett helt bygglag som är toppen på allt de tar sig för. Det är krukor att ha inomhus kan jag tillägga och de ska då helst vara lite "piffiga" och ej i plast. Dessa sökkriterier har försvårat det hela en massa...

• Bibabba

Annione: Åhlens då? eller home company, fast det går nog bort om du ville ha billiga.....
    Vad är det för skillnad på IKEA´s mått och de du vill ha? Antar att de är mindre, för annars kunde du ju bara vika in lite extra under.
    Jag är impad över att du ens orkar åka till IKEA, och har full förståelse för att du inte vill tillverka bebisprylar.

• Annione

Blekingetösen: Jo IKEAS är mindre. Jag ska kolla inne i Karlskrona oxå. Det svåra är att hitta bara lakan och örngott till spjälsängen, det är mest set. Kan ju påpeka att IKEAS täcken är 110X125 och de flesta mått ute är 100X130. Madrassen ligger nog på typ 55X112 i bäddmått och den jag har och de jag sett i katalogerna har mått 60X120. Jaja.
    Jag hade ju sagt till bebben att jag ville vara ledig åtminstone en helg och hinna till IKEA, så nu får vi se hur länge den stannar kvar Har förvisso lovat den marknadsnougat om den håller sig inne tills efter Tosia oxå.
    Ha det fint!

• Tate

Blekingetösen - Vi har för närvarande inte råd att hyra in någon med mindre klantighetsgrad Om man inte kan göra en byteshandel förstås. Min man är jättebra på korrekturläsning, både svenska och engelska och även tyska. Oj vad ofta vi har nytta av det i hemmet! Han kan även skriva och formulera sig på ett fantastiskt sätt. Men det hjälpte inte alls när taket läckte.

Äh, det slutar alltid med att jag gör skiten. Ni skulle sett mig förra gravditeten i åttonde månaden när jag balanserade ovaför källartrappan och kittade om fönstret ovanför. Nu har jag skruvat ihop de fördömda skåpen - vilket f-n inte var så lätt när man liksom inte kan böja sig ordentligt och klämma in magen i hurtsen när man ska skruva de innersta skruvarna. Det underlättades ju inte av att jag hade min son i knät som entusiastiskt jublade "skruva", "banka", "koja". För tydligen har vi inte byggt köksinredning, vi har byggt kojor...

För övrigt vara naturligtvis två av lådfronterna redan repiga, jag åker inte tillbaka till Kalmar med dem, de får banne mig skicka nya. Annars får jag ett graviditetshormonsutbrott på dem!

• tinaaaaaa

Jasså hur var det på IKEA? mycket folk? Någon som la märket till om de hade något skötbord med byrå under?

• Bibabba

Tate: Hemskt roligt förslag, men vi skiver inte så mkt som behöver korrekturläsas. Alternativ två är att din man kommer hit o hjälper oss att bygga garage, eller spacklar på övervåningen för då kan han ju lära sig ett o annat... Fast då kanske han inte hinner med ert kök alls....
    Om du är bra på något kan vi kanske byta dina tjänster mot min makes? vad har du för talanger förutom att skriva roliga krönikor som får mig att ligga dubbelvikt av skratt?

• Bibabba

Mormor: jag ska nog till IKEA nästa söndag, kan ha ögonen öppna.

• tinaaaaaa

blekingetösen: jo vore jätte snällt=)

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3