Blekingetösen - Vi har för närvarande inte råd att hyra in någon med mindre klantighetsgrad
Om man inte kan göra en byteshandel förstås. Min man är jättebra på korrekturläsning, både svenska och engelska och även tyska. Oj vad ofta vi har nytta av det i hemmet! Han kan även skriva och formulera sig på ett fantastiskt sätt. Men det hjälpte inte alls när taket läckte.
Äh, det slutar alltid med att jag gör skiten. Ni skulle sett mig förra gravditeten i åttonde månaden när jag balanserade ovaför källartrappan och kittade om fönstret ovanför. Nu har jag skruvat ihop de fördömda skåpen - vilket f-n inte var så lätt när man liksom inte kan böja sig ordentligt och klämma in magen i hurtsen när man ska skruva de innersta skruvarna. Det underlättades ju inte av att jag hade min son i knät som entusiastiskt jublade "skruva", "banka", "koja". För tydligen har vi inte byggt köksinredning, vi har byggt kojor...
För övrigt vara naturligtvis två av lådfronterna redan repiga, jag åker inte tillbaka till Kalmar med dem, de får banne mig skicka nya. Annars får jag ett graviditetshormonsutbrott på dem!